1 august - Ziua Inspectoratului General de Aviație
1 august - Ziua Inspectoratului General de Aviație
01 Aug, 2013 09:32
ZIUA de Constanta
1013
Marime text
Inspectoratul General de Aviaţie al M.A.I. sărbătoreşte azi, 1 august, ziua armei şi 66 de ani de la înfiinţarea aviaţiei Ministerului Afacerilor Interne.
Momentul aniversar coincide cu cel al absolvirii promoţiei de ofiţeri naviganţi şi nenaviganţi, formaţi pentru Inspectoratul General de Aviaţie în cadrul Academiei Forţelor Aeriene „Henri Coandă” din Braşov. În acest an, promoţia de ofiţeri pregătiţi pentru M.A.I. este formată din 10 ofiţeri - piloţi de elicopter şi 9 ofiţeri nenaviganţi, aceştia din urmă urmând a se specializa în domeniul activităţii de control trafic aerian. La festivitatea de absolvire, din partea Inspectoratului General de Aviaţie al M.A.I. va participa inspectorul general al acestei structuri, general de brigadă Dorel GRĂDINARU.
Cu o existenţă de peste şase decenii, Inspectoratul General de Aviaţie continuă tradiţia aeronauticii militare în Ministerul Afacerilor Interne. Prima unitate de aviaţie a M.A.I., denumită Flotila Aerotransport a Ministerului Afacerilor Interne, a fost înfiinţată în iulie 1947, fiind găzduită de Aerodromul Dudeşti – Cioplea. Unitatea a avut apoi sediul pe Aerodromul Popeşti-Leordeni (1949-1960), respectiv Aerodromul Otopeni (1960-1973), pentru ca din 1978 şi până în prezent, aceasta să îşi desfăşoare activitatea în cadrul Aerodromului Băneasa. In tot acest timp, unitatea de aviaţie a Ministerului Afacerilor Interne a avut mai multe denumiri, respectiv Regimentul de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne, Grupul de Aviaţie Transport al M.A.I., Escadrila de Aviaţie a M.A.I., respectiv Unitatea Specială de Aviaţie a Ministerului de Interne. Actualul Inspectorat General de Aviaţie al M.A.I. a fost înfiinţat în anul 2008, prin reorganizarea Unităţii Speciale de Aviaţie a Ministerului Afacerilor Interne, ca urmare a necesităţii consolidării rolului acestei structuri în îndeplinirea misiunilor aeriene complexe ce îi revin. În acelaşi timp, au fost înfiinţate şi patru unităţi speciale de aviaţie teritoriale, subordonate Inspectoratului General, situate în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi şi Tulcea. Prin operaţionalizarea unităţilor teritoriale, s-a reuşit reducerea timpului de reacţie şi intervenţie a aeronavelor Inspectoratului General de Aviaţie al M.A.I., concomitent cu reducerea semnificativă a costurilor de zbor. Totodată, prin intermediul acestor unităţi, Inspectoratul General de Aviaţie a reuşit acoperirea operaţională a întregului teritoriu al ţării, fiind astfel capabil să intervină cu operativitate în acordarea de sprijin comunităţilor locale şi populaţiei aflate în dificultate. În plus, măsura a permis creşterea capacităţii de intervenţie la evenimente, eliminând dificultăţile şi riscurile generate de traversarea lanţurilor muntoase în condiţii meteorologice nefavorabile. În prezent, sunt derulate demersuri pentru asigurarea unei mai bune acoperiri a zonelor de vest, respectiv de sud-vest ale ţării, prin înfiinţarea de noi unităţi speciale de aviaţie la Craiova şi Caransebeş. În cele peste şase decenii de existenţă, Inspectoratul General de Aviaţie al M.A.I. a fost dotat cu mai multe tipuri de avioane, respectiv YU-52, 54, LOOKED-10, FISLER-STORK, SOCOL, FLIT-10, PO-2, V KLEM-25, 35, HEINKEL-111, BECKER-MEISTER, FOCKER-WOLF-209, TAIFUN, ZLIN, RWD-8-13-4, L-60 BRIGADIER, AERO-45, LI-2, SUPER-AERO, AN-2, BN-2 şi elicoptere de tip MI-4, MI-8, ALOUETTE II, III (IAR-316B). În prezent, Inspectoratul General de Aviaţie al M.A.I., are în dotare elicoptere modernizate de tip IAR-316B, MI-8, MI-17 şi de ultimă generaţie, tip EC-135 P2 şi EC-135 T2, precum şi un avion medical de tip Piper PA-42 Cheyenne III.
Momentul aniversar coincide cu cel al absolvirii promoţiei de ofiţeri naviganţi şi nenaviganţi, formaţi pentru Inspectoratul General de Aviaţie în cadrul Academiei Forţelor Aeriene „Henri Coandă” din Braşov. În acest an, promoţia de ofiţeri pregătiţi pentru M.A.I. este formată din 10 ofiţeri - piloţi de elicopter şi 9 ofiţeri nenaviganţi, aceştia din urmă urmând a se specializa în domeniul activităţii de control trafic aerian. La festivitatea de absolvire, din partea Inspectoratului General de Aviaţie al M.A.I. va participa inspectorul general al acestei structuri, general de brigadă Dorel GRĂDINARU.
Cu o existenţă de peste şase decenii, Inspectoratul General de Aviaţie continuă tradiţia aeronauticii militare în Ministerul Afacerilor Interne. Prima unitate de aviaţie a M.A.I., denumită Flotila Aerotransport a Ministerului Afacerilor Interne, a fost înfiinţată în iulie 1947, fiind găzduită de Aerodromul Dudeşti – Cioplea. Unitatea a avut apoi sediul pe Aerodromul Popeşti-Leordeni (1949-1960), respectiv Aerodromul Otopeni (1960-1973), pentru ca din 1978 şi până în prezent, aceasta să îşi desfăşoare activitatea în cadrul Aerodromului Băneasa. In tot acest timp, unitatea de aviaţie a Ministerului Afacerilor Interne a avut mai multe denumiri, respectiv Regimentul de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne, Grupul de Aviaţie Transport al M.A.I., Escadrila de Aviaţie a M.A.I., respectiv Unitatea Specială de Aviaţie a Ministerului de Interne. Actualul Inspectorat General de Aviaţie al M.A.I. a fost înfiinţat în anul 2008, prin reorganizarea Unităţii Speciale de Aviaţie a Ministerului Afacerilor Interne, ca urmare a necesităţii consolidării rolului acestei structuri în îndeplinirea misiunilor aeriene complexe ce îi revin. În acelaşi timp, au fost înfiinţate şi patru unităţi speciale de aviaţie teritoriale, subordonate Inspectoratului General, situate în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi şi Tulcea. Prin operaţionalizarea unităţilor teritoriale, s-a reuşit reducerea timpului de reacţie şi intervenţie a aeronavelor Inspectoratului General de Aviaţie al M.A.I., concomitent cu reducerea semnificativă a costurilor de zbor. Totodată, prin intermediul acestor unităţi, Inspectoratul General de Aviaţie a reuşit acoperirea operaţională a întregului teritoriu al ţării, fiind astfel capabil să intervină cu operativitate în acordarea de sprijin comunităţilor locale şi populaţiei aflate în dificultate. În plus, măsura a permis creşterea capacităţii de intervenţie la evenimente, eliminând dificultăţile şi riscurile generate de traversarea lanţurilor muntoase în condiţii meteorologice nefavorabile. În prezent, sunt derulate demersuri pentru asigurarea unei mai bune acoperiri a zonelor de vest, respectiv de sud-vest ale ţării, prin înfiinţarea de noi unităţi speciale de aviaţie la Craiova şi Caransebeş. În cele peste şase decenii de existenţă, Inspectoratul General de Aviaţie al M.A.I. a fost dotat cu mai multe tipuri de avioane, respectiv YU-52, 54, LOOKED-10, FISLER-STORK, SOCOL, FLIT-10, PO-2, V KLEM-25, 35, HEINKEL-111, BECKER-MEISTER, FOCKER-WOLF-209, TAIFUN, ZLIN, RWD-8-13-4, L-60 BRIGADIER, AERO-45, LI-2, SUPER-AERO, AN-2, BN-2 şi elicoptere de tip MI-4, MI-8, ALOUETTE II, III (IAR-316B). În prezent, Inspectoratul General de Aviaţie al M.A.I., are în dotare elicoptere modernizate de tip IAR-316B, MI-8, MI-17 şi de ultimă generaţie, tip EC-135 P2 şi EC-135 T2, precum şi un avion medical de tip Piper PA-42 Cheyenne III.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii