Achiziţionaţi produse on-line? Iată ce vă sfătuieşte Protecţia Consumatorilor Constanţa
Achiziţionaţi produse on-line? Iată ce vă sfătuieşte Protecţia Consumatorilor Constanţa
06 Jan, 2015 13:42
ZIUA de Constanta
2421
Marime text



Potrivit informării CJPC Constanţa, consumatorii trebuie sa fie foarte atenti sa primeasca, conform obligatiilor pe care le au comerciantii, cel putin urmatoarele informatii inainte de a incheia un contract online: principalele caracteristici ale produselor sau a serviciilor; datele profesionistului (adresa poştală la care profesionistul este stabilit , numărul de telefon, numărul de fax şi adresa de poştă electronică a acestuia la care poate fi efectiv contactat, pentru a-i permite consumatorului să ia rapid legătura cu profesionistul şi să comunice cu acesta în mod eficient) ; pretul produselor si serviciilor; perioada de valabilitate a ofertei sau a preturilor; costul de utilizare a mijloacelor de comunicatie la distanta; modalitatile de plata, livrare, executare; procedura profesionistului de solutionare a reclamatiilor; termenul de retragere si formularul tipizat de retragere; existenta unei garantii legale; durata contractului;
Un aspect important il reprezinta dreptul de retragere, care presupune renuntarea consumatorului la contractul incheiat online, deci la produsul sau serviciul comandat si livrat, fara penaliatți si fara invocarea vreunui motiv in termen de 14 zile de la incheierea contractului. In cazul returnarii produsului, consumatorul isi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.
Profesionistul ramburseaza toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea consumatorului, inclusiv, dupa caz, costurile livrarii, fara intarziere nejustificata si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului. Profesionistul ramburseaza sumele folosind aceleasi modalitati de plata ca si cele folosite de consumator pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care consumatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plata si cu conditia de a nu cadea in sarcina consumatorului plata de comisioane in urma rambursarii.
„Recomandăm consumatorilor sa citeasca termenii si conditiile de functionare a magazinului online, deoarece termenul de 14 zile (in care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeste cu inca 12 luni, in cazul in care comerciantul nu a mentionat in format expres despre existenta dreptului de returnare a produselor”, a declarat Mihai Perifan, comisar şef adjunct.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii