Ce acte normative au fost incluse pe agenda ședinței de Guvern de azi
Ce acte normative au fost incluse pe agenda ședinței de Guvern de azi
04 Jun, 2013 17:53
ZIUA de Constanta
1873
Marime text
I. PROIECTE DE LEGE – se vor trimite catre Parlament
1. PROIECT DE LEGE pentru ratificarea Acordului privind cooperarea în domeniul protecţiei martorilor, adoptat la Stirin, Republica Cehă, la 24 mai 2012, semnat de România la aceeaşi dată
Guvernul a adoptat acest Proiect de Lege. Scopul Acordului îl constituie dezvoltarea și îmbunătățirea cooperării legate de protecția martorilor între Părțile Contractante și conține, printre altele, dispoziții referitoare la:
• Modul de realizare a cooperării dintre punctele naționale de contact desemnate de Părțile Contractante
• Folosirea armamentului, muniției, echipamentului și a vehiculelor de către ofițerii punctelor naționale de contact pe teritoriul altei Părți Contractante
• Reguli privind protecția datelor cu caracter personal și modul de realizare a schimbului de informații clasificate
• Desemnarea punctelor naționale de contact
• Suportarea cheltuielilor
• Relația cu legislația UE și cu alte documente internaționale
• Procedura de intrare în vigoare a tratatului, respectiv de aderare a altor state la documentul multilateral etc.
În proiectul de act normativ este specificat Oficiul Național pentru Protecția Martorilor din cadrul MAI și din subordinea IGPR ca punct național de contact.
2. PROIECT DE LEGE pentru ratificarea Convenţiei între România şi Republica Orientală a Uruguayului pentru evitarea dublei impuneri şi prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit şi pe capital, semnată la Bucureşti, la 14 septembrie 2012
Guvernul a aprobat acest Proiect de Lege.
3. PROIECT DE LEGE pentru modificarea şi completarea Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local
Guvernul a adoptat acest Proiect de Lege ale cărui principale prevederi sunt:
• Modificarea și completarea prevederilor art. 1 din Legea nr. 255/2010 prin introducerea lucrărilor de dezvoltare a transportului și de distribuție de energie electrică în categoria lucrărilor de utilitate publică și desemnarea CNTEE ”Transelectrica” S.A. ca reprezentant al expropriatorului (Statul român prin MFP)
• Modificarea și completarea prevederilor art. 1 din Legea nr. 255/2010, cu specificarea că, pentru lucrările de transport și distribuție gaze naturale, reprezentantul expropriatorului este MFP prin SNTGN ”Transgaz” S.A.
• Completarea Legii nr. 255/2010 cu norma juridică de desemnare a Agenției Naționale de Resurse Minerale ca expropriator în numele Statului român pentru lucrările care au ca scop finanțarea investițiilor în rețeaua de transport gaze naturale
• Abrogarea Legii nr. 210/2010 pentru a se evita existența paralelă a unor reglementări speciale în domeniul exproprierii
4. PROIECT DE LEGE privind stabilirea relaţiilor contractuale din sectorul laptelui şi al produselor lactate, precum şi recunoaşterea organizaţiilor de producători din sectorul laptelui şi al produselor lactate
Guvernul a adoptat acest Proiect de Lege ale cărui principale prevederi sunt:
• Livrarea de lapte crud pe teritoriul României trebuie să facă obiectul unui contract scris între producători și primii cumpărători. Durata minimă a contractului este de 6 luni.
• Se reglementează recunoașterea organizațiilor de producători, constituite numai din agricultorii producători de produse lactate, sau asociațiilor acestora pentru a negocia în mod colectiv clauzele contractelor, și mai ales prețurile, astfel încât să se consolideze puterea de negociere a producătorilor față de unitățile de prelucrare a produselor lactate, iar agricultorilor din sectorul produselor lactate să li se asigure venituri echitabile
• Autoritatea competentă pentru recunoașterea organizațiilor de producători, respectiv asociațiilor organizațiilor de producători din sectorul laptelui și al produselor lactate este MADR, prin Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură.
II. ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ
1. ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ privind reglementarea regimului juridic al apei grele preluate de către Societatea Naţională "Nuclearelectrica" - S.A. prin alocaţii de la bugetul de stat, în perioada 2006-2011
Ordonanța de Urgență adoptată de Guvern reglementează un regim juridic unitar al dreptului de proprietate asupra apei grele necesare pentru punerea în funcțiune a Unităților 3 și 4 de la CNE Cernavodă. Acest lucru este necesar deoarece SN Nuclearelectrica S.A. a preluat în timp diferite loturi de apă grea finanțate din diverse surse. În perspectiva negocierii Acordului de investiții pentru finalizarea și punerea în funcțiune a Unităților 3 și 4, apa grea reprezintă un important aport în natură la capitalul social al societății care va fi însărcinată cu construcția și punerea în funcțiune a celor două unități.
2. ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ privind modificarea şi completarea Legii nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie cu modificările şi completările ulterioare
Guvernul a adoptat această Ordonanță de urgență ale cărei principale prevederi sunt:
• Limitarea acreditării centralelor/grupurilor electrice pentru aplicarea sistemului de promovare prin certificate verzi până la nivelul total anual al capacităților instalate în centrale electrice de producere a energiei electrice din surse regenerabile, care este stabilit în Planul Național de Acțiune în Domeniul Energiei Regenerabile (PNAER)
• Amânarea temporară, începând cu 01.07.2013, a acordării unui număr de certificate verzi pentru fiecare 1 MWh produs de centrale electrice hidro noi cu puteri electrice instalate mai mici sau egale cu 10 MW (un certificat verde) de centrale eoliene (un certificat verde), respectiv de centrale electrice solare (două certificate verzi); recuperarea certificatelor verzi se va face începând cu 31.03.2017 pentru centralele hidro și solare, respectiv începând cu 01.01.2018 pentru centralele eoliene
• Monitorizarea semestrială a investițiilor de către ANRE, ceea ce va permite aplicarea imediată a mecanismului de ajustare a supracompensării
• Tranzacționarea, de o manieră transparentă, direct între producători și furnizori, a certificatelor verzi
• Introducerea obligației pentru ANRE de a reglementa prin cote anuale cantitatea de energie electrică din surse regenerabile care se va prelua în Sistemul Electroenergetic Național
3. ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ privind unele măsuri fiscal-bugetare și pentru modificarea OUG nr. 93/2012 privind înființarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară
Actul normativ adoptat de Guvern se referă la următoarele măsuri a căror aplicare va determina majorarea veniturilor și reducerea cheltuielilor publice:
- numărul de membri ai Consiliului de conducere al Autorității de Supraveghere Financiară se reduce de la 17 la 11. Autoritatea de Supraveghere Financiară are obligația de a vira la bugetul de stat o cotă de 80% din excedentul bugetului de venituri și cheltuieli înregistrat la sfârșitul anului și prin excepție de la prevederile Legii nr. 571/2003, se stabilește o cotă de impozit pe venit de 85% pentru veniturile reprezentând salarii/indemnizații/sume compensatorii acordate, în condițiile legii, cu ocazia încetării contractului de muncă sau mandatului, angajaților cu funcții de conducere sau persoanelor care sunt numite în calitate de membru în consilii de conducere din cadrul ASF și din cadrul autorităților care se reorganizează potrivit alin.(2) al art.1 din OUG nr.93/2012.
Sursa: Gov.ro
1. PROIECT DE LEGE pentru ratificarea Acordului privind cooperarea în domeniul protecţiei martorilor, adoptat la Stirin, Republica Cehă, la 24 mai 2012, semnat de România la aceeaşi dată
Guvernul a adoptat acest Proiect de Lege. Scopul Acordului îl constituie dezvoltarea și îmbunătățirea cooperării legate de protecția martorilor între Părțile Contractante și conține, printre altele, dispoziții referitoare la:
• Modul de realizare a cooperării dintre punctele naționale de contact desemnate de Părțile Contractante
• Folosirea armamentului, muniției, echipamentului și a vehiculelor de către ofițerii punctelor naționale de contact pe teritoriul altei Părți Contractante
• Reguli privind protecția datelor cu caracter personal și modul de realizare a schimbului de informații clasificate
• Desemnarea punctelor naționale de contact
• Suportarea cheltuielilor
• Relația cu legislația UE și cu alte documente internaționale
• Procedura de intrare în vigoare a tratatului, respectiv de aderare a altor state la documentul multilateral etc.
În proiectul de act normativ este specificat Oficiul Național pentru Protecția Martorilor din cadrul MAI și din subordinea IGPR ca punct național de contact.
2. PROIECT DE LEGE pentru ratificarea Convenţiei între România şi Republica Orientală a Uruguayului pentru evitarea dublei impuneri şi prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit şi pe capital, semnată la Bucureşti, la 14 septembrie 2012
Guvernul a aprobat acest Proiect de Lege.
3. PROIECT DE LEGE pentru modificarea şi completarea Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local
Guvernul a adoptat acest Proiect de Lege ale cărui principale prevederi sunt:
• Modificarea și completarea prevederilor art. 1 din Legea nr. 255/2010 prin introducerea lucrărilor de dezvoltare a transportului și de distribuție de energie electrică în categoria lucrărilor de utilitate publică și desemnarea CNTEE ”Transelectrica” S.A. ca reprezentant al expropriatorului (Statul român prin MFP)
• Modificarea și completarea prevederilor art. 1 din Legea nr. 255/2010, cu specificarea că, pentru lucrările de transport și distribuție gaze naturale, reprezentantul expropriatorului este MFP prin SNTGN ”Transgaz” S.A.
• Completarea Legii nr. 255/2010 cu norma juridică de desemnare a Agenției Naționale de Resurse Minerale ca expropriator în numele Statului român pentru lucrările care au ca scop finanțarea investițiilor în rețeaua de transport gaze naturale
• Abrogarea Legii nr. 210/2010 pentru a se evita existența paralelă a unor reglementări speciale în domeniul exproprierii
4. PROIECT DE LEGE privind stabilirea relaţiilor contractuale din sectorul laptelui şi al produselor lactate, precum şi recunoaşterea organizaţiilor de producători din sectorul laptelui şi al produselor lactate
Guvernul a adoptat acest Proiect de Lege ale cărui principale prevederi sunt:
• Livrarea de lapte crud pe teritoriul României trebuie să facă obiectul unui contract scris între producători și primii cumpărători. Durata minimă a contractului este de 6 luni.
• Se reglementează recunoașterea organizațiilor de producători, constituite numai din agricultorii producători de produse lactate, sau asociațiilor acestora pentru a negocia în mod colectiv clauzele contractelor, și mai ales prețurile, astfel încât să se consolideze puterea de negociere a producătorilor față de unitățile de prelucrare a produselor lactate, iar agricultorilor din sectorul produselor lactate să li se asigure venituri echitabile
• Autoritatea competentă pentru recunoașterea organizațiilor de producători, respectiv asociațiilor organizațiilor de producători din sectorul laptelui și al produselor lactate este MADR, prin Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură.
II. ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ
1. ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ privind reglementarea regimului juridic al apei grele preluate de către Societatea Naţională "Nuclearelectrica" - S.A. prin alocaţii de la bugetul de stat, în perioada 2006-2011
Ordonanța de Urgență adoptată de Guvern reglementează un regim juridic unitar al dreptului de proprietate asupra apei grele necesare pentru punerea în funcțiune a Unităților 3 și 4 de la CNE Cernavodă. Acest lucru este necesar deoarece SN Nuclearelectrica S.A. a preluat în timp diferite loturi de apă grea finanțate din diverse surse. În perspectiva negocierii Acordului de investiții pentru finalizarea și punerea în funcțiune a Unităților 3 și 4, apa grea reprezintă un important aport în natură la capitalul social al societății care va fi însărcinată cu construcția și punerea în funcțiune a celor două unități.
2. ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ privind modificarea şi completarea Legii nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie cu modificările şi completările ulterioare
Guvernul a adoptat această Ordonanță de urgență ale cărei principale prevederi sunt:
• Limitarea acreditării centralelor/grupurilor electrice pentru aplicarea sistemului de promovare prin certificate verzi până la nivelul total anual al capacităților instalate în centrale electrice de producere a energiei electrice din surse regenerabile, care este stabilit în Planul Național de Acțiune în Domeniul Energiei Regenerabile (PNAER)
• Amânarea temporară, începând cu 01.07.2013, a acordării unui număr de certificate verzi pentru fiecare 1 MWh produs de centrale electrice hidro noi cu puteri electrice instalate mai mici sau egale cu 10 MW (un certificat verde) de centrale eoliene (un certificat verde), respectiv de centrale electrice solare (două certificate verzi); recuperarea certificatelor verzi se va face începând cu 31.03.2017 pentru centralele hidro și solare, respectiv începând cu 01.01.2018 pentru centralele eoliene
• Monitorizarea semestrială a investițiilor de către ANRE, ceea ce va permite aplicarea imediată a mecanismului de ajustare a supracompensării
• Tranzacționarea, de o manieră transparentă, direct între producători și furnizori, a certificatelor verzi
• Introducerea obligației pentru ANRE de a reglementa prin cote anuale cantitatea de energie electrică din surse regenerabile care se va prelua în Sistemul Electroenergetic Național
3. ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ privind unele măsuri fiscal-bugetare și pentru modificarea OUG nr. 93/2012 privind înființarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară
Actul normativ adoptat de Guvern se referă la următoarele măsuri a căror aplicare va determina majorarea veniturilor și reducerea cheltuielilor publice:
- numărul de membri ai Consiliului de conducere al Autorității de Supraveghere Financiară se reduce de la 17 la 11. Autoritatea de Supraveghere Financiară are obligația de a vira la bugetul de stat o cotă de 80% din excedentul bugetului de venituri și cheltuieli înregistrat la sfârșitul anului și prin excepție de la prevederile Legii nr. 571/2003, se stabilește o cotă de impozit pe venit de 85% pentru veniturile reprezentând salarii/indemnizații/sume compensatorii acordate, în condițiile legii, cu ocazia încetării contractului de muncă sau mandatului, angajaților cu funcții de conducere sau persoanelor care sunt numite în calitate de membru în consilii de conducere din cadrul ASF și din cadrul autorităților care se reorganizează potrivit alin.(2) al art.1 din OUG nr.93/2012.
Sursa: Gov.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii