Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
16:53 11 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

UPDATE - Ce contează mai mult pentru Mazăre, Portul sau constănțenii? Edilul condiționează reducerea facturilor la energie termică cu descentralizarea Portului (vezi foto)

ro

14 May, 2014 22:59 2548 Marime text
Constănțenii au primit în luna aprile o scrisoare de la primarul Radu Mazăre, al cărui conținut a făcut deja obiectul mai multor articole publicate în paginile cotidianului ZIUA de Constanța. În scrisoare, primarul face trimitere la Portul Constanța. Mazăre le transmite constănțenilor că se vor reduce facturile la energie termică doar dacă va avea loc descentralizarea Portului Constanța.

Mazăre îi îndrumă pe oameni să semneze și o petiție privind trecerea Portului Constanța la administrația locală, făgăduindu-le în schimb o pseudo-reducere a gigacaloriei, prin oferirea unui număr mai mare de subvenții la energia termică și prin reducerea facturilor la încălzire.

Mai mult, potrivit B1 TV, care a intrat în posesia unor imagini, Constanța a fost împânzită de bannere cu mesajul „Vrei mai multe acțiuni la Port? Vrei scăderea facturilor la energia termică? Semnează!”.

UPDATE, 06.40

Sunt implicate și asociațiilor de locatari în campania administrației Mazăre!

În afară de bannere, administrația Mazăre a apelat și la afișe cu același mesaj, care au fost lipite pe ușile scărilor de bloc. ZIUA de Constanța a surprins o astfel de imagine. Afișele au apărut peste noapte, semn că administrația locală nu are odihnă când vine vorba de... descentralizarea Portului.

Pe afișe sunt trecute și locațiile unde constănțenii sunt așteptați să semneze lista privind susținerea descentralizării Portului Constanța. Iată locațiile: piețele Cireșica, Brotăcei, Tomis III, Griviței, Brick, Km. 4-5, Abator, Unirii, supermarketurile/hypermarketurile Carrefour, City Park Mall, Real, Dorrally, Marvimex, sedille Asociațiilor de Proprietari/Locatari.

Iată conținutul integral al scrisorii din luna aprilie, al cărui mesaj obligă electoratul constănțean să-i susțină edilului demersul de acaparare a Portului Constanța:


„Hristos a Înviat!
Înainte de toate, vreau să-ți urez sănătate, viață lungă și fericire.
Îți scriu în numele meu și al Consiliului Local. Vreau să te informez despre momentul extrem de important prin care trece orașul nostru și vreau să-ți cer, în același timp, sprijinul, dacă și tu consideri că ceea ce vreau să facem este un lucru bun pentru noi și pentru viitorul copiilor nostri.
În aceste zile se poartă bătălia pentru descentralizarea Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” Constanța.
Începând cu 2008, (în urma legii inițiate de parlamentarii PSD), Primăria Municipiului Constanța deține 20%, iar Guvernul României, prin Ministerul Transporturilor, are 60%. Întotdeauna am considerat că locuitorii Constanței sunt cei care au contribuit cel mai mult la contruirea și dezvoltarea portului și cei care trebuie, prin autoritatea locală, să dețină cât mai multe acțiuni ale acestuia. De altfel, în Europa, porturile de succes sunt deținute de comunitățile locale(Rotterdam-Olanda, Hamburg-Germania etc.).
În 2013 am agreat cu premierul Victor Ponta ca Primăria Constanța să primească de la stat încă 13 procente cu titlu gratuit, iar alte 14% din acțiunile statului să fie listate la Bursă. În acest fel, 33% va fi deținut de către Primăria Constanța, 33% de către Ministerul Transporturilor, iar 34% de către privați. Fiind acțiuni scoase pe Bursă, toate deciziile în cadrul Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” Constanța vor fi transparente. Din acel moment, nici un agent economic din port nu va mai scoate profituri de milioane de euro plătind taxe de utilizare a terenului la valori infime, valabile cu 15-20 de ani în urmă, așa cum se întâmplă acum.
Este ușor să faci multe milioane de euro plătind, în 2013, chirii la valoarea din 1996. Tot din acel moment (al descentralizării și al listării la Bursă), operatorii portuari, care actualmente dețin monopolul la anumite operațiuni de încărcare/descărcare (minereu, cereal etc.), nu se vor mai putea opune concurenței. De-a lungul celor 24 de ani postrevoluționari, multe companii românești și străine au vrut să facă investiții substanțiale în port, dar au fost blocate prin interemediul Ministerului Transporturilor (actionar majoritar), la solicitarea milionarilor din port, pentru a nu li se face concurență. În acest mod, s-au pierdut mii de noi locuri de muncă, s-au menținut tarife de operare foarte ridicate și un trafic de marfă foarte scăzut.
Eu și majoritatea Consiliului Local dorim o impulsionare a activității portuare, creșterea numărului de locuri de muncă, a traficului de marfă, a investițiilor și implicit a profitului Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” Constanța.
Mamaia este un exemplu de dezvoltare și colaborare între autoritatea locală și privați. Datorită acestei colaborări, numărul angajaților din stațiuni a crescut, de la 8-10.000 acum 12 ani, la peste 30.000 astăzi. Acest exemplu trebuie urmat și în port.

Știu că factura la energie termică este o mare apăsare pentru bugetul familiei tale și tocmai de aceea am promis în Campania electorală că vom trece CET-ul la Primărie și vom găsi o soluție ca, pe lângă subvenția de căldură acordată, să scădem și prețul gigacaloriei. Pentru că, din păcate, procedura legală de transfer al CET-ului este încă una de durată, m-am gândit că, începând cu iarna 2014-2015, să venim și cu o altă soluție pentru a-ți reduce factura la energia termică. Voi face astfel încât toți banii reveniți municipalității din profitul Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” Constanța să fie dirijați pentru creșterea subvenției la energia termică. În acest fel, din calculele noastre preliminare, toți cei care primesc subvenție la energia termică vor avea de plătit, în iarna care vine, facturi cu 20-25% mai mici. În plus, vom crește și plafonul de venit pe membru de familie și vom mai elimina din restricțiile de acordare existente, în așa fel încât vom scădea factura cu 20-25% pentru alte încă 25.000-30.000 de familii care până acum nu au primit subvenție deloc.
De aceleași beneficii se vor bucura și cei care se încălzesc cu lemne, butelii etc.
Pentru ca toate aceste lucruri să se întâmple, am nevoie de sprijinul tău. Acum, când din Guvern nu mai fac parte PNL-iștii și nici PD-iștii, milionarii din port și-au pierdut posibilitatea de a bloca descentralizarea portului și implicit de a-și păstra privilegiile și milioanele caștigate pe spatele statului. Vor lupta însă pentru ele până în ultimul moment și cu orice preț.
Dacă tu crezi, în calitatea ta de constănțean, că meriți să beneficiezi de un număr mai mare de acțiuni în cadrul Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” Constanța și ca banii rezultați profitului trebuie folosiți pentru creșterea subvenției și pentru scăderea facturii tale la energia termică, te rog să semnezi lista de susținere pentru descentralizarea portului. Listele vor fi initiate și realizate de către Primăria Municipiului Constanța și Consiliul Local Constanța.

Astfel voința poporului trebuie respectată și de mine, și de președinte, și de milionarii din port, și de politicieni!”
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii