UPDATE. Cel mai păgubos contract încheiat de România Procurorii au decis clasarea dosarului Bechtel
UPDATE. Cel mai păgubos contract încheiat de România: Procurorii au decis clasarea dosarului Bechtel
11 Oct, 2016 13:22
ZIUA de Constanta
2652
Marime text
Procurorii au decis clasarea dosarului în care se investiga contractul cu Bechtel, pentru că o parte din fapte s-au prescris, iar altele nu sunt pervăzute de legea penală, informează Agerpres.
Dosarul Bechtel a fost deschis de procurorii DNA în anul 2013, în urma unei plângeri depuse de Dan Șova, fost ministru al Marilor Proiecte. El a făcut inițial o sesizare la DNA pentru abuz în serviciu, neglijență în serviciu și distrugere pentru dispariția contractului original, potrivit Digi24. DNA şi-a declinat însă competenţa către Parchet, iniţial către Parchetului sectorului 1, apoi către Parchetului sectorului 5, care l-a clasat acum pe motiv ca o parte dintre fapte s-au prescris, relatează sursa citată.
Dosarul Bechtel a fost cel mai păgubos contract încheiat de România în materie de autostrăzi, pentru că am plătit 1,4 miliarde euro pentru doar 52 de kilometri de autostradă, realizaţi în 10 ani. Contractul a fost încredinţat direct, fără procedură de licitaţie. Preţul estimat a fost de 5,4 milioane de euro pe kilometru.
În 2013, ministrul PSD de atunci al Marilor Proiecte Dan Şova anunţa dispariţia contractului cu Bechtel.
Pe 1 august 2013 a apărut în media informaţia că a dispărut contractul original Bechtel, pentru construirea Autostrăzii Braşov-Cluj-Borş. Autoritățile spun că nu l-au găsit, șefii din Transporturi au ridicat din umeri, la fel ca și șefii din Compania Națională de Drumuri.
Prim-vicepreşedintele PDL Anca Boagiu, fost ministru al Transporturilor, anunţa, în 7 august 2013, că a depus plângere penală la Parchetul ICCJ împotriva ministrului Dan Şova, acuzându-l că ascunde contractul original Bechtel semnat de Adrian Năstase în anul 2003 pentru a-l apăra pe fostul premier. Anterior, Şova susţinea că desecretizarea contractului cu Bechtel nu s-a făcut pentru că nu s-a găsit, la Ministerul Transporturilor, varianta originală. În replică, Boagiu susţinea atunci că documentul se află la etajul 2, camera 58.
Între timp, Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine a publicat unele documente declasificate referitoare la contract.
Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până în 2012. Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări, fiind reziliat în mai 2013, statul român urmând să plătească companiei americane 37,2 milioane de euro şi datorii de 50 milioane de euro.
Pe fondul disputelor politice iniţiate de partidele care s-au succedat la guvernare şi fără bani alocaţi de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent au fost executaţi doar 52 de kilometri.
UPDATE
„Referitor la realizarea autostrăzii Brașov — Cluj — Borș, există la DNA în instrumentare în acest moment două dosare penale. Unul dintre ele are ca obiect negocierea, aprobarea și semnarea contractului de proiectare, construire și finanțare a autostrăzii Brașov — Cluj — Borș în cursul anului 2003. În acest dosar se fac cercetări penale pentru suspiciunea săvârșirii unor infracțiuni de abuz în serviciu în formă calificată. Al doilea dosar are ca obiect modificările succesive la contractul inițial adoptat în perioada 2003 — 2013 până la reziliere. În acest dosar se efectuează cercetări pentru suspiciunea săvârșirii unor infracțiuni de abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite pentru sine sau pentru altul” , a declarat, pentru Agerpres, purtătorul de cuvânt al DNA, Livia Săplăcan.
Citeşte şi DNA instrumentează două dosare penale privind contractul Bechtel
Dosarul Bechtel a fost deschis de procurorii DNA în anul 2013, în urma unei plângeri depuse de Dan Șova, fost ministru al Marilor Proiecte. El a făcut inițial o sesizare la DNA pentru abuz în serviciu, neglijență în serviciu și distrugere pentru dispariția contractului original, potrivit Digi24. DNA şi-a declinat însă competenţa către Parchet, iniţial către Parchetului sectorului 1, apoi către Parchetului sectorului 5, care l-a clasat acum pe motiv ca o parte dintre fapte s-au prescris, relatează sursa citată.
Dosarul Bechtel a fost cel mai păgubos contract încheiat de România în materie de autostrăzi, pentru că am plătit 1,4 miliarde euro pentru doar 52 de kilometri de autostradă, realizaţi în 10 ani. Contractul a fost încredinţat direct, fără procedură de licitaţie. Preţul estimat a fost de 5,4 milioane de euro pe kilometru.
În 2013, ministrul PSD de atunci al Marilor Proiecte Dan Şova anunţa dispariţia contractului cu Bechtel.
Pe 1 august 2013 a apărut în media informaţia că a dispărut contractul original Bechtel, pentru construirea Autostrăzii Braşov-Cluj-Borş. Autoritățile spun că nu l-au găsit, șefii din Transporturi au ridicat din umeri, la fel ca și șefii din Compania Națională de Drumuri.
Prim-vicepreşedintele PDL Anca Boagiu, fost ministru al Transporturilor, anunţa, în 7 august 2013, că a depus plângere penală la Parchetul ICCJ împotriva ministrului Dan Şova, acuzându-l că ascunde contractul original Bechtel semnat de Adrian Năstase în anul 2003 pentru a-l apăra pe fostul premier. Anterior, Şova susţinea că desecretizarea contractului cu Bechtel nu s-a făcut pentru că nu s-a găsit, la Ministerul Transporturilor, varianta originală. În replică, Boagiu susţinea atunci că documentul se află la etajul 2, camera 58.
Între timp, Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine a publicat unele documente declasificate referitoare la contract.
Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până în 2012. Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări, fiind reziliat în mai 2013, statul român urmând să plătească companiei americane 37,2 milioane de euro şi datorii de 50 milioane de euro.
Pe fondul disputelor politice iniţiate de partidele care s-au succedat la guvernare şi fără bani alocaţi de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent au fost executaţi doar 52 de kilometri.
UPDATE
„Referitor la realizarea autostrăzii Brașov — Cluj — Borș, există la DNA în instrumentare în acest moment două dosare penale. Unul dintre ele are ca obiect negocierea, aprobarea și semnarea contractului de proiectare, construire și finanțare a autostrăzii Brașov — Cluj — Borș în cursul anului 2003. În acest dosar se fac cercetări penale pentru suspiciunea săvârșirii unor infracțiuni de abuz în serviciu în formă calificată. Al doilea dosar are ca obiect modificările succesive la contractul inițial adoptat în perioada 2003 — 2013 până la reziliere. În acest dosar se efectuează cercetări pentru suspiciunea săvârșirii unor infracțiuni de abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite pentru sine sau pentru altul” , a declarat, pentru Agerpres, purtătorul de cuvânt al DNA, Livia Săplăcan.
Citeşte şi DNA instrumentează două dosare penale privind contractul Bechtel
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii