Dan Șova, despre acțiunile revendicative din Port „Am stat de vorbă cu cei din port. Sunt puţin mirat de aceste proteste”
Dan Șova, despre acțiunile revendicative din Port: „Am stat de vorbă cu cei din port. Sunt puţin mirat de
21 May, 2014 20:18
ZIUA de Constanta
5071
Marime text
Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a declarat la Realitatea că este „puţin mirat” de protestele din Portul Constanţa, pentru că a avut discuţii atât cu patronatele, cât şi cu sindicatele, în cadrul cărora a explicat situaţia din port şi ce intenţionează ministerul să facă.
Contrar celor susținute de sindicaliști, Dan Şova a declarat astăzi, la Iaşi, într-o conferinţă de presă, că la Constanţa nu se protestează „deloc” faţă de Ministerul Transporturilor, dar și că este „puţin mirat” de declanşarea acestor acţiuni.
„Am stat de vorbă cu cei din port. Sunt puţin mirat de aceste proteste după discuţiile pe care le-am avut. Am arătat exact ce intenţionăm să facem şi care este situaţia din Portul Constanţa. I-am întrebat şi pe cei de la patronate, şi pe cei de la sindicate dacă pot explica cum anume văd dânşii că trecerea a 13 la sută din acţiuni de la Transporturi către Constanţa ar împieta cu ceva interesele salariaţilor sau ale operatorilor din port", a afirmat ministrul Transporturilor.
Ministrul Transporturilor susține că afirmația că se doreşte trecerea portului de la Ministerul Transporturilor la Primăria Constanţa nu este adevărată.
„Tot văd că se spune asta, dar nu este adevărat. Dacă trec cele 13 la sută, Ministerul Transporturilor rămâne cu 47 la sută din acţiuni, urmând să scoată pe bursă 14 la sută. Dacă se vor scoate şi cele 14 la sută, va rămâne ministerul cu 33 la sută, Consiliul Local Constanţa cu 33 la sută, Fondul Proprietatea cu 20 la sută, iar 14 la sută vor fi pe bursă", a afirmat ministrul Dan Şova.
El a mai spus că România nu face decât să aplice principiul european privind porturile, şi anume fie ca acestea să fie deţinute sută la sută de autoritatea locală, fie deţinerea în comun, în părţi egale, de către o autoritate centrală şi de o autoritate locală.
„Toată lumea vorbeşte de transferul portului Constanţa, dar portul înseamnă dane, cheiuri, macarale. Aceea este infrastructură strategică naţională, care este a statului român, în administrarea Ministerului Transporturilor şi nu se transferă nimănui. Este domeniu public. Noi discutăm doar de transferul unui pachet de acţiuni de 13 la sută la o societate de administrare", a mai afirmat ministrul Dan Şova, citat de Realitatea.
Contrar celor susținute de sindicaliști, Dan Şova a declarat astăzi, la Iaşi, într-o conferinţă de presă, că la Constanţa nu se protestează „deloc” faţă de Ministerul Transporturilor, dar și că este „puţin mirat” de declanşarea acestor acţiuni.
„Am stat de vorbă cu cei din port. Sunt puţin mirat de aceste proteste după discuţiile pe care le-am avut. Am arătat exact ce intenţionăm să facem şi care este situaţia din Portul Constanţa. I-am întrebat şi pe cei de la patronate, şi pe cei de la sindicate dacă pot explica cum anume văd dânşii că trecerea a 13 la sută din acţiuni de la Transporturi către Constanţa ar împieta cu ceva interesele salariaţilor sau ale operatorilor din port", a afirmat ministrul Transporturilor.
Ministrul Transporturilor susține că afirmația că se doreşte trecerea portului de la Ministerul Transporturilor la Primăria Constanţa nu este adevărată.
„Tot văd că se spune asta, dar nu este adevărat. Dacă trec cele 13 la sută, Ministerul Transporturilor rămâne cu 47 la sută din acţiuni, urmând să scoată pe bursă 14 la sută. Dacă se vor scoate şi cele 14 la sută, va rămâne ministerul cu 33 la sută, Consiliul Local Constanţa cu 33 la sută, Fondul Proprietatea cu 20 la sută, iar 14 la sută vor fi pe bursă", a afirmat ministrul Dan Şova.
El a mai spus că România nu face decât să aplice principiul european privind porturile, şi anume fie ca acestea să fie deţinute sută la sută de autoritatea locală, fie deţinerea în comun, în părţi egale, de către o autoritate centrală şi de o autoritate locală.
„Toată lumea vorbeşte de transferul portului Constanţa, dar portul înseamnă dane, cheiuri, macarale. Aceea este infrastructură strategică naţională, care este a statului român, în administrarea Ministerului Transporturilor şi nu se transferă nimănui. Este domeniu public. Noi discutăm doar de transferul unui pachet de acţiuni de 13 la sută la o societate de administrare", a mai afirmat ministrul Dan Şova, citat de Realitatea.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- Costică 22 May, 2014 06:12 Sova ori e p.. ori corupt.Mazare vrea 33 la suta din actiuni,deci vrea ca Primăria sa detina 33 la suta din bunurile APMC, sa ia dividendele aferente si statul sa susțină toate cheltuielile(investiții,întreținere).Sova minte ca in Europa porturile comerciale mari sunt deținute de primari sau împreuna cu statul.Sunt deținute de stat suta la sută.Rămâne întrebarea : ori e prost ori e corupt(olandezii sa fie corupatorii?)