Deputatul Mihai Tararache l-a interpelat pe ministrul Transporturilor „Vă atrag atenţia că Portul Constanţa este cel mai important motor economic al oraşului Constanţa” (video)
Deputatul Mihai Tararache l-a interpelat pe ministrul Transporturilor: „Vă atrag atenţia că Portul Constanţa
07 Apr, 2014 22:29
ZIUA de Constanta
2791
Marime text
Deputatul constănţean Mihai Tararache a susţinut luni, în plenul Camerei Deputaţilor, o interpelare adresată ministrului Transporturilor, social democratul Dan Şova, pe tema Portului Constanţa. În opinia deputatului independent, dezbaterea legată de Portul Constanţa a fost, până la acest moment, „lipsită de argumente solide pro sau contra şi de soluţii viabile pentru un obiectiv de o aşa importanţă strategică, economică şi socială”.
„Vă readuc în atenţie destinul Portului Constanţa, obiectiv de importanţă economică, socială şi strategică indiscutabilă al statului român, aflat în acest moment în pragul unei potenţiale schimbări foarte importante, în ceea ce priveşte structura acţionariatului companiei care îl administrează, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, cu efecte asupra evoluţiei sale viitoare. Vă atrag atenţia că Portul Constanţa este cel mai important motor economic al oraşului Constanţa, acolo desfăşurându-şi activitatea companii care plătesc sume considerabile către statul român sub formă de taxe şi impozite, asigurând, în acelaşi timp, peste 30.000 de locuri de muncă”, a declarat parlamentarul constănţean.
Redăm, mai jos, textul integral al interpelării:
INTERPELARE
Adresată: Ministrului Transporturilor, domnul Dan-Coman Şova
De către: Mihai Tararache, deputat ales în circumscripţia electorală nr.14, colegiul uninominal nr.1
Tema: Strategia de dezvoltare a Portului Constanţa
Domnule ministru,
Stimaţi colegi,
Vă readuc în atenţie destinul Portului Constanţa, obiectiv de importanţă economică, socială şi strategică indiscutabilă al statului român, aflat în acest moment în pragul unei potenţiale schimbări foarte importante, în ceea ce priveşte structura acţionariatului companiei care îl administrează, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, cu efecte asupra evoluţiei sale viitoare. Vă atrag atenţia că Portul Constanţa este cel mai important motor economic al oraşului Constanţa, acolo desfăşurându-şi activitatea companii care plătesc sume considerabile către statul român sub formă de taxe şi impozite, asigurând, în acelaşi timp, peste 30.000 de locuri de muncă.
Portul Constanţa a beneficiat, beneficiază şi trebuie să beneficieze, în continuare, de investiţii importante, care depăsesc ordinul sutelor de milioane de euro, pentru a asigura cadrul normal de desfăşurare a activităţilor specifice, în scopul respectării reglementărilor din domeniu şi a unei dezvoltări continue, dar şi pentru a face faţă competiţiei acerbe din domeniul portuar.
În acest context, nu este de neglijat faptul că, săptămâna trecută, Consiliul Local Constanţa a adoptat o hotărâre prin care îşi arată disponibilitatea de a prelua, cu titlu gratuit, încă un pachet de 13% din acţiunile Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, urmând a ajunge la un total de 33%. Cred că sunt în asentimentul dumneavoastră atunci când afirm că o astfel de schimbare nu poate avea ca unic scop creşterea în valoare al aportului financiar către bugetul autorităţii locale, fie ea chiar şi Primăria Constanţa.
Prin urmare, solicit Ministerului Transporturilor, prin reprezentantul său, ministrul Dan- Coman Şova, să răspundă următoarelor întrebări:
1. Ministerul Transporturilor poate prezenta o proiecţie economică, o viziune strategică pe termen lung de dezvoltare a Portului Constanţa, care să justifice această nouă distribuire a acţionariatului?
2. Au prezentat Primăria şi Consiliul Local Constanţa un plan de dezvoltare şi de atragere de investiţii private în Portul Constanţa, o strategie de creştere a activităţii portuare şi implicit, a locurilor de muncă în acest sector? Poate Ministerul Transporturilor să garanteze integritatea celor peste 30.000 de locuri de muncă din Portul Constanţa, care asigură traiul a sute de mii de oameni din municipiul Constanţa şi împrejurimi?
3. A iniţiat Ministerul Transporturilor consultări transparente cu partenerii de dialog social, asociaţiile operatorilor portuari, sindicate, specialişti din domeniul portuar, şi, nu în ultimul rând, cu partenerii militari strategici, pentru evaluarea impactului unei astfel de decizii?
4. În contextul în care primarul municipiului Constanţa, Radu Mazăre, a anunţat că taxele din Portul Constanţa vor fi modificate, poate Ministerul Transporturilor să prezinte un studiu comparativ al taxelor portuare percepute în porturile importante din Europa, precum şi un studiu privind structurile acţionariatului în aceste porturi?
Solicit răspuns scris.
Vă mulţumesc, Deputat de Constanţa,
Mihai Tararache
„Vă readuc în atenţie destinul Portului Constanţa, obiectiv de importanţă economică, socială şi strategică indiscutabilă al statului român, aflat în acest moment în pragul unei potenţiale schimbări foarte importante, în ceea ce priveşte structura acţionariatului companiei care îl administrează, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, cu efecte asupra evoluţiei sale viitoare. Vă atrag atenţia că Portul Constanţa este cel mai important motor economic al oraşului Constanţa, acolo desfăşurându-şi activitatea companii care plătesc sume considerabile către statul român sub formă de taxe şi impozite, asigurând, în acelaşi timp, peste 30.000 de locuri de muncă”, a declarat parlamentarul constănţean.
Redăm, mai jos, textul integral al interpelării:
INTERPELARE
Adresată: Ministrului Transporturilor, domnul Dan-Coman Şova
De către: Mihai Tararache, deputat ales în circumscripţia electorală nr.14, colegiul uninominal nr.1
Tema: Strategia de dezvoltare a Portului Constanţa
Domnule ministru,
Stimaţi colegi,
Vă readuc în atenţie destinul Portului Constanţa, obiectiv de importanţă economică, socială şi strategică indiscutabilă al statului român, aflat în acest moment în pragul unei potenţiale schimbări foarte importante, în ceea ce priveşte structura acţionariatului companiei care îl administrează, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, cu efecte asupra evoluţiei sale viitoare. Vă atrag atenţia că Portul Constanţa este cel mai important motor economic al oraşului Constanţa, acolo desfăşurându-şi activitatea companii care plătesc sume considerabile către statul român sub formă de taxe şi impozite, asigurând, în acelaşi timp, peste 30.000 de locuri de muncă.
Portul Constanţa a beneficiat, beneficiază şi trebuie să beneficieze, în continuare, de investiţii importante, care depăsesc ordinul sutelor de milioane de euro, pentru a asigura cadrul normal de desfăşurare a activităţilor specifice, în scopul respectării reglementărilor din domeniu şi a unei dezvoltări continue, dar şi pentru a face faţă competiţiei acerbe din domeniul portuar.
În acest context, nu este de neglijat faptul că, săptămâna trecută, Consiliul Local Constanţa a adoptat o hotărâre prin care îşi arată disponibilitatea de a prelua, cu titlu gratuit, încă un pachet de 13% din acţiunile Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, urmând a ajunge la un total de 33%. Cred că sunt în asentimentul dumneavoastră atunci când afirm că o astfel de schimbare nu poate avea ca unic scop creşterea în valoare al aportului financiar către bugetul autorităţii locale, fie ea chiar şi Primăria Constanţa.
Prin urmare, solicit Ministerului Transporturilor, prin reprezentantul său, ministrul Dan- Coman Şova, să răspundă următoarelor întrebări:
1. Ministerul Transporturilor poate prezenta o proiecţie economică, o viziune strategică pe termen lung de dezvoltare a Portului Constanţa, care să justifice această nouă distribuire a acţionariatului?
2. Au prezentat Primăria şi Consiliul Local Constanţa un plan de dezvoltare şi de atragere de investiţii private în Portul Constanţa, o strategie de creştere a activităţii portuare şi implicit, a locurilor de muncă în acest sector? Poate Ministerul Transporturilor să garanteze integritatea celor peste 30.000 de locuri de muncă din Portul Constanţa, care asigură traiul a sute de mii de oameni din municipiul Constanţa şi împrejurimi?
3. A iniţiat Ministerul Transporturilor consultări transparente cu partenerii de dialog social, asociaţiile operatorilor portuari, sindicate, specialişti din domeniul portuar, şi, nu în ultimul rând, cu partenerii militari strategici, pentru evaluarea impactului unei astfel de decizii?
4. În contextul în care primarul municipiului Constanţa, Radu Mazăre, a anunţat că taxele din Portul Constanţa vor fi modificate, poate Ministerul Transporturilor să prezinte un studiu comparativ al taxelor portuare percepute în porturile importante din Europa, precum şi un studiu privind structurile acţionariatului în aceste porturi?
Solicit răspuns scris.
Vă mulţumesc, Deputat de Constanţa,
Mihai Tararache
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii