Diaspora a fost instruită la Roma
Diaspora a fost instruită la Roma
14 May, 2016 17:39
ZIUA de Constanta
1592
Marime text
Campania "Dialog cu Diaspora pe teme consulare" s-a desfăşurat, în perioada 12-14 mai 2016, la Roma, unde conducerea Departamentului Consular din cadrul MAE a avut întâlniri cu reprezentanţii comunităţii româneşti din Republica Italiană, precum şi cu diplomații cu atribuții consulare acreditaţi pe teritoriul acestui stat.
Ieri a avut loc la sediul Accademia di Romania din Roma o întâlnire cu reprezentanți ai mediului asociativ românesc din Italia, în cadrul căreia au fost prezentate cele mai noi informații despre serviciile consulare oferite cetățenilor români din străinătate: platforma electronică de servicii consulare E-Cons, serviciile de atenționare prin sms și aplicația pentru telefoane inteligente "Călătorește în siguranță", campaniile de informare cu privire la situații de risc la care pot fi expuși românii în străinătate.
„Suntem permanent preocupați de îmbunătățirea serviciilor consulare și adaptarea lor la cerințele românilor din străinătate, încercăm să venim în întâmpinarea tuturor problemelor și situațiilor cu care v-aţi putea confrunta, atât prin servicii consulare de calitate, cât și prin acordarea de protecție consulară. Dialogul cu românii din diaspora este extrem de util pentru calibrarea eforturilor rețelei consulare și cunoașterea problemelor pe care le întâmpinați", a afirmat Bogdan Stănescu, directorul general al Departamentului Consular, la întâlnirea cu românii din Roma.
„Când vorbim despre avantajele aduse de E-cons, în beneficiul exclusiv al cetăţenilor români din străinătate, de la momentul lansării CCSCR - Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate, componentă E-Cons – şi până în prezent (ianuarie 2015 – mai 2016) au fost recepţionate prin telefon, e-mail şi platforma online şi soluţionate aproximativ 1.500.000 de cereri din partea românilor din Diaspora”, a mai declarat Stănescu.
În acest context, conducerea Departamentului Consular a organizat la Roma şi o reuniune regională de lucru cu șefii oficiilor consulare din Italia (Roma, Milano, Torino, Trieste, Bologna, Catania), în cadrul căreia au fost discutate probleme specifice din practica de natură consulară, problematici legate de actele de stare civilă şi de organizarea de consulate itinerante. A fost subliniată necesitatea existenței unor practici unitare la nivelul rețelei consulare din Italia, șefii oficiilor consulare din Italia urmând să participe periodic la reuniuni de lucru pentru a face schimb de bune practici. De asemenea, diplomații cu atribuții consulare au discutat despre implementarea ultimei componentei sistemului E-Cons, SIMISC (Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni), sistem deja operaţionalizat la nivelul a 30 de oficii consulare, dintre care 2 oficii consulare din Italia. Au fost discutate aspecte practice cu privire la funcționarea SIMISC, adaptate la problematica specifică solicitărilor de servicii consulare din Italia, implementarea sistemului la celelalte oficii consulare româneşti din Italia fiind planificată pentru a doua jumătate a anului 2016.
La reuniune au participat şi reprezentanţi ai Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, instituţie al cărui sistem informatic este deja interconectat la SIMISC. Prezența acestora a avut rolul de a facilita identificarea de soluții concrete pentru unele situații cu care se confruntă cetățeni români solicitanți de servicii consulare în Republica Italiană.
Informaţii suplimentare:
Campania “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” se află la a doua ediție, fiind lansată în anul 2015. În luna februarie 2016, campania a debutat la Madrid.
Programul “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” se desfășoară, în anul 2016, în statele cu comunităţi importante de cetăţenii români, unde se desfăşoară o intensă activitate consulară: Spania, Italia, Franţa, Germania, Marea Britanie. Conducerea Departamentului Consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe se va deplasa în aceste state pentru a prezenta cetăţenilor români, beneficiarii direcți ai acestor programe, ultimele noutăţi cu privire la sistemul de servicii consulare E-Cons.
Platforma E-Cons reuneşte următoarele componente:
• Portalul pentru facilitarea solicitării vizelor - E-Viza (implementat şi funcţional);
• Sistemul Naţional de Informații privind Vizele – SNIV (implementat şi funcţional);
• Sistemul Informatic Integrat de Management al Documentelor de Călătorie – E-Pass componenta MAE (implementat şi funcţional);
• Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate – CCSCRS (implementat şi funcţional);
• Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni (în curs de operaţionalizare etapizată la toată reţeaua consulară românească).
Ieri a avut loc la sediul Accademia di Romania din Roma o întâlnire cu reprezentanți ai mediului asociativ românesc din Italia, în cadrul căreia au fost prezentate cele mai noi informații despre serviciile consulare oferite cetățenilor români din străinătate: platforma electronică de servicii consulare E-Cons, serviciile de atenționare prin sms și aplicația pentru telefoane inteligente "Călătorește în siguranță", campaniile de informare cu privire la situații de risc la care pot fi expuși românii în străinătate.
„Suntem permanent preocupați de îmbunătățirea serviciilor consulare și adaptarea lor la cerințele românilor din străinătate, încercăm să venim în întâmpinarea tuturor problemelor și situațiilor cu care v-aţi putea confrunta, atât prin servicii consulare de calitate, cât și prin acordarea de protecție consulară. Dialogul cu românii din diaspora este extrem de util pentru calibrarea eforturilor rețelei consulare și cunoașterea problemelor pe care le întâmpinați", a afirmat Bogdan Stănescu, directorul general al Departamentului Consular, la întâlnirea cu românii din Roma.
„Când vorbim despre avantajele aduse de E-cons, în beneficiul exclusiv al cetăţenilor români din străinătate, de la momentul lansării CCSCR - Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate, componentă E-Cons – şi până în prezent (ianuarie 2015 – mai 2016) au fost recepţionate prin telefon, e-mail şi platforma online şi soluţionate aproximativ 1.500.000 de cereri din partea românilor din Diaspora”, a mai declarat Stănescu.
În acest context, conducerea Departamentului Consular a organizat la Roma şi o reuniune regională de lucru cu șefii oficiilor consulare din Italia (Roma, Milano, Torino, Trieste, Bologna, Catania), în cadrul căreia au fost discutate probleme specifice din practica de natură consulară, problematici legate de actele de stare civilă şi de organizarea de consulate itinerante. A fost subliniată necesitatea existenței unor practici unitare la nivelul rețelei consulare din Italia, șefii oficiilor consulare din Italia urmând să participe periodic la reuniuni de lucru pentru a face schimb de bune practici. De asemenea, diplomații cu atribuții consulare au discutat despre implementarea ultimei componentei sistemului E-Cons, SIMISC (Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni), sistem deja operaţionalizat la nivelul a 30 de oficii consulare, dintre care 2 oficii consulare din Italia. Au fost discutate aspecte practice cu privire la funcționarea SIMISC, adaptate la problematica specifică solicitărilor de servicii consulare din Italia, implementarea sistemului la celelalte oficii consulare româneşti din Italia fiind planificată pentru a doua jumătate a anului 2016.
La reuniune au participat şi reprezentanţi ai Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, instituţie al cărui sistem informatic este deja interconectat la SIMISC. Prezența acestora a avut rolul de a facilita identificarea de soluții concrete pentru unele situații cu care se confruntă cetățeni români solicitanți de servicii consulare în Republica Italiană.
Informaţii suplimentare:
Campania “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” se află la a doua ediție, fiind lansată în anul 2015. În luna februarie 2016, campania a debutat la Madrid.
Programul “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” se desfășoară, în anul 2016, în statele cu comunităţi importante de cetăţenii români, unde se desfăşoară o intensă activitate consulară: Spania, Italia, Franţa, Germania, Marea Britanie. Conducerea Departamentului Consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe se va deplasa în aceste state pentru a prezenta cetăţenilor români, beneficiarii direcți ai acestor programe, ultimele noutăţi cu privire la sistemul de servicii consulare E-Cons.
Platforma E-Cons reuneşte următoarele componente:
• Portalul pentru facilitarea solicitării vizelor - E-Viza (implementat şi funcţional);
• Sistemul Naţional de Informații privind Vizele – SNIV (implementat şi funcţional);
• Sistemul Informatic Integrat de Management al Documentelor de Călătorie – E-Pass componenta MAE (implementat şi funcţional);
• Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate – CCSCRS (implementat şi funcţional);
• Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni (în curs de operaţionalizare etapizată la toată reţeaua consulară românească).
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii