Elevii constănţeni susţin acţiunea studenţilor din Timişoara
Elevii constănţeni susţin acţiunea studenţilor din Timişoara
07 Aug, 2013 16:06
ZIUA de Constanta
1624
Marime text
Consiliul Județean al Elevilor Constanța împreună cu Consiliul Naţional al Elevilor susţine iniţiativa ANOSR, din data de miercuri, 7 august, la Timişoara, prin care studenţii vor trage un semnal de alarmă în ceea ce priveşte subfinanţarea sistemului educaţional, care are un impact negativ asupra învăţământului preuniversitar.
În prezent, sistemul educațional preuniversitar necesită o creștere a finanțării pentru a fi posibilă revizuirea programei școlare, dotarea tehnică a unităților de învățământ, integrarea și formarea tinerilor pentru piața muncii, dar și asigurarea unor condiții și sevicii sociale favorabile, precum burse și alocații școlare și programe de consiliere și orientare în carieră. Printre prioritățile de finanțare și evaluare ale sistemului se află și școlile tehnologice, care nu pregătesc elevii pentru piața muncii și nu sunt promovate ca o alegere viabilă în defavoarea învățământului teoretic. Totodată, sistemul este foarte afectat de lipsa pregătirii resursei umane. Datorită renumerației profesorilor, meseria aceasta nu reprezintă cu adevărat o oportunitate în cariera unei persoane, ci din contră, o alternativă a lipsei altor oportunități în piața muncii.
Odată cu stabilirea unei viziuni pe termen lung asupra sistemului educațional, Consiliul Național al Elevilor consideră necesară o amplă analiză a acesteia din punct de vedere economic. Trebuie anticipate efectele și consecințele creșterii succesive a finanțării sistemului educațional, în condițiile economice actuale, în raport cu impactul pe care această investiție îl va avea asupra societății. În țările dezvoltate, finanțarea corespunzătoare a educației determină dezvoltarea gradului de pregătire a forței de muncă, creșterea angajabilității pe piața muncii, dezvoltarea competențelor tehnice si vocaționale, care să corespundă cerițelor pieţei economice și angajatorilor, respectiv dezvoltării unor noi tehnologii în diverse domenii. De asemenea, la nivel social, se înregistrează o investiție în cultură, perspective de dezvoltare personală și profesională, dar și o responsabilizare considerabilă a cetățenilor față de comunitate și legile care guvernează societatea.
Pentru a trage un semnal de alarmă față de consecințele dezastruoase pe care le are alocarea unui buget prea mic pentru educație, studenții vor afișa mesaje și se vor plimba, alături de o vacă, pe străzile orașului. Ei amintesc, de asemenea, de asumările făcute la nivel internațional de România, de prevederea Legii Educației Naționale prin care se stipulează acordarea unui procent de 6% din PIB pentru educație și de promisiunea făcută de partidele politice în acest sens, prin Pactul Național pentru Educație.
În prezent, sistemul educațional preuniversitar necesită o creștere a finanțării pentru a fi posibilă revizuirea programei școlare, dotarea tehnică a unităților de învățământ, integrarea și formarea tinerilor pentru piața muncii, dar și asigurarea unor condiții și sevicii sociale favorabile, precum burse și alocații școlare și programe de consiliere și orientare în carieră. Printre prioritățile de finanțare și evaluare ale sistemului se află și școlile tehnologice, care nu pregătesc elevii pentru piața muncii și nu sunt promovate ca o alegere viabilă în defavoarea învățământului teoretic. Totodată, sistemul este foarte afectat de lipsa pregătirii resursei umane. Datorită renumerației profesorilor, meseria aceasta nu reprezintă cu adevărat o oportunitate în cariera unei persoane, ci din contră, o alternativă a lipsei altor oportunități în piața muncii.
Odată cu stabilirea unei viziuni pe termen lung asupra sistemului educațional, Consiliul Național al Elevilor consideră necesară o amplă analiză a acesteia din punct de vedere economic. Trebuie anticipate efectele și consecințele creșterii succesive a finanțării sistemului educațional, în condițiile economice actuale, în raport cu impactul pe care această investiție îl va avea asupra societății. În țările dezvoltate, finanțarea corespunzătoare a educației determină dezvoltarea gradului de pregătire a forței de muncă, creșterea angajabilității pe piața muncii, dezvoltarea competențelor tehnice si vocaționale, care să corespundă cerițelor pieţei economice și angajatorilor, respectiv dezvoltării unor noi tehnologii în diverse domenii. De asemenea, la nivel social, se înregistrează o investiție în cultură, perspective de dezvoltare personală și profesională, dar și o responsabilizare considerabilă a cetățenilor față de comunitate și legile care guvernează societatea.
Pentru a trage un semnal de alarmă față de consecințele dezastruoase pe care le are alocarea unui buget prea mic pentru educație, studenții vor afișa mesaje și se vor plimba, alături de o vacă, pe străzile orașului. Ei amintesc, de asemenea, de asumările făcute la nivel internațional de România, de prevederea Legii Educației Naționale prin care se stipulează acordarea unui procent de 6% din PIB pentru educație și de promisiunea făcută de partidele politice în acest sens, prin Pactul Național pentru Educație.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii