Guvernul a modificat, azi, regulamentul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență
Guvernul a modificat, azi, regulamentul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență
29 Aug, 2016 17:41
ZIUA de Constanta
1234
Marime text
Guvernul a modificat astăzi, printr-o Hotărâre, Regulamentul de organizare și funcționare a Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, precum şi atribuțiile serviciilor de urgență profesioniste, încă o etapă a măsurilor de îmbunătățirea a activității acestei instituții, asumate la începutul mandatului guvernamental.
„Noile măsuri organizatorice au drept scop eficientizarea activității pe linia prevenirii, pregătirii, protecţiei comunităţilor şi realizării intervențiilor în strânsă corelare cu specificul situaţiei operative de la nivelul fiecărui judeţ, prin realizarea unei structuri organizatorice funcționale şi adaptate nevoilor actuale ale instituției, pentru extinderea competențelor instituţiilor din subordine”, se arată într-un comunicat al Guvernului.
În acest sens, au fost înființate patru noi structuri, din care două la nivel de direcție, una de nivel de serviciu şi una de nivel compartiment. „Acestea vor avea atribuții în ceea ce privește pregătirea pentru intervenție a personalului operativ, pregătirea populației să reacționeze în cazul unor situații de urgență, planificarea exercițiilor şi a managementului stărilor excepționale, respectiv a achizițiilor publice”, precizează Guvernul.
Totodată, actul normativ aduce clarificări în ceea ce privește modul de avizare şi aprobare a atribuțiilor specifice compartimentelor funcționale din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă.
„Noile măsuri organizatorice au drept scop eficientizarea activității pe linia prevenirii, pregătirii, protecţiei comunităţilor şi realizării intervențiilor în strânsă corelare cu specificul situaţiei operative de la nivelul fiecărui judeţ, prin realizarea unei structuri organizatorice funcționale şi adaptate nevoilor actuale ale instituției, pentru extinderea competențelor instituţiilor din subordine”, se arată într-un comunicat al Guvernului.
În acest sens, au fost înființate patru noi structuri, din care două la nivel de direcție, una de nivel de serviciu şi una de nivel compartiment. „Acestea vor avea atribuții în ceea ce privește pregătirea pentru intervenție a personalului operativ, pregătirea populației să reacționeze în cazul unor situații de urgență, planificarea exercițiilor şi a managementului stărilor excepționale, respectiv a achizițiilor publice”, precizează Guvernul.
Totodată, actul normativ aduce clarificări în ceea ce privește modul de avizare şi aprobare a atribuțiilor specifice compartimentelor funcționale din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii