HotNews Portul Constanţa, de la interesul strategic naţional la interesele primarului Mazăre. Plus o problemă de legalitate şi constituţionalitate (document)
HotNews: Portul Constanţa, de la interesul strategic naţional la interesele primarului Mazăre. Plus o problemă
12 May, 2014 22:08
ZIUA de Constanta
3290
Marime text
Guvernul este pe punctul sa cedeze 13% din actiunile Portului Constanta, fara ca statul sa primeasca ceva in schimb, cedand astfel insistentelor primarului Radu Mazare al carui principal rationament este "mai multi bani, pentru subventii mai mari pentru locuitorii Constantei". Altfel spus, Guvernul renunta la un bun strategic de interes national si, implicit, la unele venituri la bugetul statului, pentru ca primaria Constanta sa aiba cu ce sa acopere o parte din facturile constantenilor la caldura. Acesta ar putea fi insa doar un pretext. Motivele reale ar putea fi mai bine cunoscute abia dupa ce Primaria Constanta va deveni actionar majoritar si cand va detine controlul absolut asupra Portului, lucru care se va intampla odata cu listarea pe bursa a inca 15% din actiunile statului.
Mazare si-a facut cunoscuta intentia de a prelua controlul la Portul Constanta inca din 2012, la scurt timp dupa ce guvernarea a fost preluata de fostul USL. Chiar daca au existat cateva incercari, chiar si printr-o initiativa legislativa, portul nu a fost transferat atunci din cauza pozitiei PNL care s-a opus. Imediat dupa ruperea USL, Radu Mazare a reluat presiunile venind cu tot felul de argumente care, desi usor de combatut si de demontat, au convins rapid Guvernul sa transfere controlul Portului Constanta de la Ministerul Transportului la Primaria Constanta.
In octombrie 2012, Mazare spunea ca "este o vointa politica a USL si un acord discutat intre mine si premier". In realitate, acea vointa politica era doar a PSD, deoarece ministrii transporturilor, toti liberali pana la ruperea USL, s-au opus unei astfel de idei. Acum ministerul este condus de Dan Sova (PSD) si lucrurile au intrat pe directia dorita de Radu Mazare. In plus, chiar premierul Victor Ponta este un sustinator al transferului unui pachet de actiuni sub controlul primariei Constanta.
Sursa: HotNews
Mazare si-a facut cunoscuta intentia de a prelua controlul la Portul Constanta inca din 2012, la scurt timp dupa ce guvernarea a fost preluata de fostul USL. Chiar daca au existat cateva incercari, chiar si printr-o initiativa legislativa, portul nu a fost transferat atunci din cauza pozitiei PNL care s-a opus. Imediat dupa ruperea USL, Radu Mazare a reluat presiunile venind cu tot felul de argumente care, desi usor de combatut si de demontat, au convins rapid Guvernul sa transfere controlul Portului Constanta de la Ministerul Transportului la Primaria Constanta.
In octombrie 2012, Mazare spunea ca "este o vointa politica a USL si un acord discutat intre mine si premier". In realitate, acea vointa politica era doar a PSD, deoarece ministrii transporturilor, toti liberali pana la ruperea USL, s-au opus unei astfel de idei. Acum ministerul este condus de Dan Sova (PSD) si lucrurile au intrat pe directia dorita de Radu Mazare. In plus, chiar premierul Victor Ponta este un sustinator al transferului unui pachet de actiuni sub controlul primariei Constanta.
Sursa: HotNews
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii