Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
04:29 05 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Iată câteva dintre cele mai cunoscute mituri despre condusul economic

ro

03 Apr, 2016 09:35 1634 Marime text
 
De cele mai multe ori, folclorul este luat în seamă mai mult decât sfaturile specialiştilor. În acest context, iată câteva dintre cele mai cunoscute mituri despre condusul economic.  
 
„Umflă cauciurile peste valoarea presiunii recomandate şi maşina va consuma mai puţin”
 
Adevărat, dar extrem de puţin, iar efectul acestei soluţii este compromiterea, mai mult sau mai puţin, a siguranţei în trafic, aşa încât este recomandabil să nu umflaţi cauciucurile peste presiunea recomandată de constructor. Este adevărat că, dacă presiunea în pneu este mai redusă decât valoarea nominală, consumul va creşte (în general, pierderea cu un bar a presiunii din cauciuc duce la creşterea consumului cu circa 5%). Dar asta nu înseamnă că o presiune mai mare decât valoarea nominală va duce la scăderea drastică a consumului.
 
În urma mai multor teste specializate, s-a ajuns la concluzia că dacă se creşte presiunea în pneu cu 1 bar peste valoarea nominală, scăderea consumului de combustibil este de circa 0,5%. În concluzie, nu merită să umflaţi pneurile peste valoarea nominală, deoarece obţineţi o economie insignifiantă, dar siguranţa la rulare este compromisă.
 
„Foloseşte azot în loc de aer normal, maşina va consuma mai puţin şi va merge mai bine”
 
În cazul pneurilor maşinilor normale, nu are niciun avantaj major - în afara avantajului din buzunarul celui de la vulcanizare, care îţi ia mai mulţi bani decât dacă umfli cauciucul cu aer normal. Şi asta deoarece pneurile maşinilor obişnuite trec prin variaţii mult mai mici de temperatură şi presiune, condiţii în care aerul atmosferic se comportă aproape la fel cu azotul.
 
În urma mai multor studii, dar şi pe baza observaţiilor utilizatorilor normali, s-a constatat căumflarea cauciucurilor cu azot în loc de aer atmosferic nu aduce scăderi ale consumului de combustibil, sau, în cel mai bun caz, economia de combustibil este insignifiantă şi nu justifică preţul mai mare pentru folosirea azotului.
 
Indiferent că folosiţi aer atmosferic sau azot, principala regulă care trebuie aplicată este capneul să fie umflat la presiunea nominală. În rest, economia de combustibil ţine de tipul de pneu şi stilul de condus.

 
„Alimentează dimineaţa, când e mai rece, deoarece pui mai mult combustibil pentru aceiaşi bani!”
 
Demontarea acestui mit este foarte simplă, aplicând pur şi simplu logica: combustibilii sunt ţinuţi în rezervoare îngropate sub pământ, unde temperatura este aproape constantă, indiferent că e noapte sau zi.
 
Mai bine ai grijă ca alimentarea maşinii să se producă în siguranţă - pericolul de incendiu nu este un mit, deoarece benzina şi motorina sunt volatile, iar vaporii în contact cu o ţigară aprinsă de oamenii neglijenţi sau pur şi simplu proşti poate duce la o adevărată tragedie, conform Promotor.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii