Ioan Rus vrea drum expres între Constanța, Tulcea și Brăila. Diferențe între un drum expres și o autostradă
Ioan Rus vrea drum expres între Constanța, Tulcea și Brăila. Diferențe între un drum expres și o autostradă
30 Sep, 2014 21:38
ZIUA de Constanta
3032
Marime text
România mai are nevoie de doar 656 de kilometri, costurile estimate pentru realizarea lor, până în 2030, ridicându-se la 6,282 milioane de euro, fără TVA, potrivit Master Planului General de Transport al României informeză Agerpres.
Conform aceluiași plan, România ar trebui să mai construiască 2.226 de kilometri de drumuri expres, costul estimat al acestora fiind de 17,519 milioane de euro, fără TVA.
Proiectele de autostrăzi prevăzute în Master Plan pentru a fi construite până în 2030 sunt: Sibiu — Brașov (103 kilometri), costuri estimate de 690 milioane de euro, fără TVA, Ploiești — Comarnic (49 kilometri, 310 milioane de euro, fără TVA), Craiova — Pitești (115 kilometri, 870 milioane de euro, fără TVA), Brașov — Bacău (158 de kilometri, 2,068 milioane de euro, fără TVA), Gilău — Borș (177 kilometri, 1,227 milioane de euro, fără TVA), Comarnic — Brașov (54 kilometri, 1,117 milioane de euro, fără TVA), acest ultim proiect fiind și cel care se califică cel mai bine pentru autostradă, din punct de vedere al indicatorilor utilizați.
La capitolul drumuri expres, documentul prevede 16 proiecte: modernizarea centurii existente de sud a Capitalei, Bacău — Suceava, Suceava — Siret, Buzău — Focșani, Bacău — Focșani — Brăila — Galați, Turda — Halmeu, Găești — Ploiești — Buzău — Brăila, Lugoj — Craiova, București — Alexandria — Craiova, Sibiu — Pitești, Suceava — Botoșani, Pașcani — Iași — Ungheni, Târgu Mureș — Pașcani, Brașov — Pitești, Bacău — Piatra Neamț, Constanța — Tulcea — Brăila (inclusiv podul de la Brăila).
La ora actuală, România are 644 de kilometri de autostrăzi și niciun kilometru de drum expres. Potrivit fostului ministru al Transporturilor Dan Șova, în 2020, ar fi trebuit să fie finalizați 2.440 de kilometri de autostradă, Ministerul Transporturilor planificând pentru 2014 realizarea studiilor de fezabilitate pentru 1.797 kilometri de autostradă și organizarea de licitații pentru 375,38 kilometri de autostradă.
Potrivit HotNews, drumurile expres, in teorie, nu sunt cu mult diferite decat autostrazile. Cele mai mari diferente le reprezinta lipsa benzii de siguranta si viteza maxima la campie (120km/h), in rest vorbim de un drum cu cate cel putin doua benzi pe sens, care ocoleste localitatile si nu se intalneste la nivel cu alta cale de transport.
sursă foto: forum.softpedia.com
Conform aceluiași plan, România ar trebui să mai construiască 2.226 de kilometri de drumuri expres, costul estimat al acestora fiind de 17,519 milioane de euro, fără TVA.
Proiectele de autostrăzi prevăzute în Master Plan pentru a fi construite până în 2030 sunt: Sibiu — Brașov (103 kilometri), costuri estimate de 690 milioane de euro, fără TVA, Ploiești — Comarnic (49 kilometri, 310 milioane de euro, fără TVA), Craiova — Pitești (115 kilometri, 870 milioane de euro, fără TVA), Brașov — Bacău (158 de kilometri, 2,068 milioane de euro, fără TVA), Gilău — Borș (177 kilometri, 1,227 milioane de euro, fără TVA), Comarnic — Brașov (54 kilometri, 1,117 milioane de euro, fără TVA), acest ultim proiect fiind și cel care se califică cel mai bine pentru autostradă, din punct de vedere al indicatorilor utilizați.
La capitolul drumuri expres, documentul prevede 16 proiecte: modernizarea centurii existente de sud a Capitalei, Bacău — Suceava, Suceava — Siret, Buzău — Focșani, Bacău — Focșani — Brăila — Galați, Turda — Halmeu, Găești — Ploiești — Buzău — Brăila, Lugoj — Craiova, București — Alexandria — Craiova, Sibiu — Pitești, Suceava — Botoșani, Pașcani — Iași — Ungheni, Târgu Mureș — Pașcani, Brașov — Pitești, Bacău — Piatra Neamț, Constanța — Tulcea — Brăila (inclusiv podul de la Brăila).
La ora actuală, România are 644 de kilometri de autostrăzi și niciun kilometru de drum expres. Potrivit fostului ministru al Transporturilor Dan Șova, în 2020, ar fi trebuit să fie finalizați 2.440 de kilometri de autostradă, Ministerul Transporturilor planificând pentru 2014 realizarea studiilor de fezabilitate pentru 1.797 kilometri de autostradă și organizarea de licitații pentru 375,38 kilometri de autostradă.
Potrivit HotNews, drumurile expres, in teorie, nu sunt cu mult diferite decat autostrazile. Cele mai mari diferente le reprezinta lipsa benzii de siguranta si viteza maxima la campie (120km/h), in rest vorbim de un drum cu cate cel putin doua benzi pe sens, care ocoleste localitatile si nu se intalneste la nivel cu alta cale de transport.
sursă foto: forum.softpedia.com
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii