ZIUAnews.ro Mirela Matichescu risipeşte peste 4.000.000 de euro prin licitaţii turistice inutile, dar cu dedicaţie
ZIUAnews.ro: Mirela Matichescu risipeşte peste 4.000.000 de euro prin licitaţii turistice inutile, dar cu dedicaţie
27 Jul, 2015 13:05
ZIUA de Constanta
4325
Marime text
Astfel, în perioada următoare, Mirela Matichescu are la dispoziţiei peste 4.000.000 de euro pe care îi va risipi pe licitaţii cu dedicaţie pentru promovare turistică a României pe destinaţii externe unde ţară nu contează din punct de vedere turistic. Că atare, s-a ajuns că ANT condus de pupila lui Radu Mazăre, Mirela Matichescu, să aloce sute de mii de euro în Turcia şi Israel, dar România a desfiinţat birourile din aceste state.
250.000 de euro în Turcia, însă turcii nu apar în statisticile oficiale
Luna trecută, Autoritatea Naţională pentru Turism a lansat cinci licitaţii pentru promovarea pe panouri publicitare a turismului în României, în această toamna, în Germania, Italia, Austria, Turcia şi Marea Britanie, contracte care împreună au o valoare estimată de peste 3,1 milioane de euro (fără TVA), Din această suma asigurată din fonduri europene, ANT va alocă 249.809 de euro pentru demararea în această toamna o campanie media în presă scrisă din Turcia pentru promovarea brandului turistic naţional.
Mirele Matichescu susţine că „Turcia a fost identificată că o piaţă proximitate cu potenţial ridicat de generare de turişti pentru România, aflată în proximitate şi înregistrând deja un flux ridicat de turişti către România (conform datelor INS Ian-Oct 2013), situat la un nivel imediat următor celui generat de ţările-ţintă incluse în Planul de Marketing Strategic şi Operaţional". Însă, turcii nici măcar nu apar în statisticile oficiale cu privire la sosirile de turişti în hotelurile din România. În ţară noastră sosesc numai oameni de afaceri şi şoferi de camion (TIR) în tranzit. Practic, sunt două categori care ar veni în România şi fără campania ANT. În plus, ANT, condusă de Mirela Matichescu, s-a folosit pentru întocmirea caietului de sarcinii date statistice din 2013, mai spun cei de la ZIUANews.ro.
500.000 de euro către Israel, dar biroul de turism e desfiinţat de 5 ani
Potrivit unui anunţ publicat pe 1 iulie 2015, în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), ANT anunţă că a demarat o altă licitaţie pentru promovarea turistică a României pe panouri publicitare (outdoor) în Franţa. Contractul are o valoare estimată de 699.480 euro (fără TVA), iar finanţarea este asigurată din fonduri UE. Recent, ANT a anunţat că este în căutarea unei agenţii de cumpărare şi planificare media outdoor care să promoveze în această toamna România în Israel. Contractul are o valoare estimată de 500.000 de euro (fără TVA).
Campania se va desfăşura în perioada 01 Octombrie - 15 Noiembrie 2015 şi va presupune promovarea turistică a ţării noastre pe panouri şi postere amplasate în minimum 900 de locaţii din zona metropolitană Tel Aviv. Contractul este finanţat cu fonduri europene, criteriul de atribuire fiind oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic. Ofertanţii interesaţi trebuie să aibă o cifra de afaceri medie globală pe ultimii 3 ani (2012, 2013, 2014) de minimum 500.000 de euro. Însă, trebuie precizat că România nu are birou de turism în Israel, acesta fiind înfiinţat în1960, dar desfiinţat în 2010 de către Elena Udrea.
„Matichescu nu face altceva decât să risipească banii europeni"
Modul de derulare a acestor licitaţii din fonduri eruopene a stârnit o serie de reacţii dure din partea oamenilor de afaceri şi profesioniştilor din turism.
„Mirela Matichescu a vândut birourile de turism că să păstreze organizarea licitaţiilor, dar trebuie spus că birourile au fost trădate şi de industria turistică, pentru că nimeni nu a luat atitudine deşi sunt total nemulţumiţi de ANT. Acum, Matichescu se grăbeşte să cheltuiască banii europeni că să poată raporta grad mare de absorbţie, însă, ea nu face altceva decât să risipească banii europeni şi probabil să încaseze ceva comisioane. Ea presează pe toată lumea din ANT să meargă înainte cu campaniile externe de promovare. Cum au stabilit bugetele şi procentele numai Matichescu ştie, de fapt nu cred că ştie. Însă, Mirela Matichescu crede că într-o săptămâna poţi să redactezi o oferta bine documentată pentru o campanie direcţionată precis către segmentele de piaţă cu potenţial. Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente pentru această licitaţie este 13.08.2015, iar termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 20.08.2015. Practic, în aceeaşi zi va avea loc şi şedinţa de deschidere a ofertelor. Păi, termenul de pregătire a ofertelor la campaniile eşuate din anii 2014 şi iarnă 2015 au fost de două luni, iar acum vrea să o facă într-o săptămâna", a declarat pentru ZIUAnews, unul dintre cei mai grei oameni din turismul românesc.
"Sunt absolut penibili"
Organizarea acestor licitaţii a stârnit revoltă şi la birourile de turism din străinătate. „ANT nu ştie nici să facă un caiet de sarcini şi nici să urmărească derularea unui contract de reclamă. A moştenit o companie de consultanţă angajată în anul 2011 sau 2012, pe filiera Elena Udrea - Adrian Sârbu Pro TV, pe care o folosesc să îşi ascundă incompetenţa şi să îşi motiveze deciziile. Acea agenţia este condusă de un inginer de aeronave şi nu a putut să ajute ANT să finalizeze nici una dintre licitaţiile pentru reclamă în presă scrisă şi la televiziune pe pieţele prioritare. Sunt absolut penibili. Mă întreb cum de nu îi controlează nimeni şi dacă Matichescu înţelege că, chiar dacă din punct de vedere formal va încadra licitaţiile în prevederile legale, ea poate să fie trasă la răspundere pentru alocarea eronată, gestionarea deficitară, ineficientă, iraţională a fondurilor europene", a precizat revoltat pentru ZIUAnews un fost reprezentant al României la unul dintre cele mai importante birouri de turism din străinătate ale României“, se mai arată pe ZIUANews.ro.
Articol preluat integral de pe ZIUANews.ro
Sursa text + foto: ZIUANews.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- Alberto Rodrigues 27 Jul, 2015 16:47 Cea ce spuneti in continut este foarte grave deoarece promovare turtism se face pe baza de produse turistice iar in Romania nu exista nici un fel de produse turistice