Pe A2 Feteşti - Cernavodă ceaţa s-a ridicat
Pe A2 Feteşti - Cernavodă ceaţa s-a ridicat
06 Nov, 2016 10:00
ZIUA de Constanta
1420
Marime text
Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că, la această oră, pe autostrada A2 Bucureşti - Constanţa se circulă în condiţii normale, inclusiv pe tronsonul Feteşti - Cernavodă, pe care ceaţa reducea vizibilitatea, în urmă cu câteva ore, la aproximativ 100 de metri.
Administraţia Naţională de Meteorologie a ridicat atenţionarea nowcasting referitoare la ceaţă pentru judeţele Brăila, Ialomiţa şi Călăraşi. În schimb, au fost emise alte atenţionări referitoare la vânt puternic, dar şi la precipitaţii, pentru judeţele Bihor, Timiş, Arad, Caraş-Severin, Bistriţa-Năsăud, Maramureş (precipitaţii şi vânt), Cluj, Neamţ şi Suceava (vânt).
Ceaţa impune din partea celor aflaţi la volan, dar şi a celorlalte categorii de participanţi la traficul rutier, o conduită preventivă pe toată durata deplasării pe drumurile publice. Este necesar să se ruleze cu viteză redusă, adaptată permanent condiţiilor de drum, iar fiecare manevră în trafic să se facă numai după o temeinică asigurare. Pentru aceasta, oglinzile retrovizoare trebuie să fie reglate corespunzător. Nu trebuie uitat că cea mai periculoasă manevră pe timp de ceaţă este depăşirea. Aceasta cu atât mai mult, cu cât cei ce depăşesc pot fi surprinşi de apariţia bruscă de pe sensul opus a unor autovehicule care circulă fără lumini sau având în funcţiune doar luminile de poziţie.
"Conform legislaţiei rutiere, atunci când vizibilitatea este sub 100 de metri în condiţii de ceaţă, ploi torenţiale, ninsori abundente sau când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă, zăpadă bătătorită, mâzgă ori dacă este alcătuită din piatră cubică umedă, conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h în localităţi sau 50 km/h în afara localităţilor. Atenţie însă, pot apărea situaţii în care rularea chiar cu aceste viteze constituie un pericol. Aşadar, viteza trebuie adaptată în funcţie de condiţiile meteo-rutiere. Au fost multe cazuri (spre exemplu ieri, pe A2 Bucureşti - Constanţa) în care unii conducători auto circulau cu viteză redusă, adaptată, însă alţii i-au lovit din spate pentru că viteza lor era mult prea mare. Pe lângă mărirea distanţei de siguranţă în mers, o măsură preventivă suplimentară este folosirea luminilor de avarie atunci când autovehiculele încheie o coloană care încetineşte sau opreşte brusc", potrivit Centrului INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române.
Sursa foto: ZIUA de Constanţa
Administraţia Naţională de Meteorologie a ridicat atenţionarea nowcasting referitoare la ceaţă pentru judeţele Brăila, Ialomiţa şi Călăraşi. În schimb, au fost emise alte atenţionări referitoare la vânt puternic, dar şi la precipitaţii, pentru judeţele Bihor, Timiş, Arad, Caraş-Severin, Bistriţa-Năsăud, Maramureş (precipitaţii şi vânt), Cluj, Neamţ şi Suceava (vânt).
Ceaţa impune din partea celor aflaţi la volan, dar şi a celorlalte categorii de participanţi la traficul rutier, o conduită preventivă pe toată durata deplasării pe drumurile publice. Este necesar să se ruleze cu viteză redusă, adaptată permanent condiţiilor de drum, iar fiecare manevră în trafic să se facă numai după o temeinică asigurare. Pentru aceasta, oglinzile retrovizoare trebuie să fie reglate corespunzător. Nu trebuie uitat că cea mai periculoasă manevră pe timp de ceaţă este depăşirea. Aceasta cu atât mai mult, cu cât cei ce depăşesc pot fi surprinşi de apariţia bruscă de pe sensul opus a unor autovehicule care circulă fără lumini sau având în funcţiune doar luminile de poziţie.
"Conform legislaţiei rutiere, atunci când vizibilitatea este sub 100 de metri în condiţii de ceaţă, ploi torenţiale, ninsori abundente sau când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă, zăpadă bătătorită, mâzgă ori dacă este alcătuită din piatră cubică umedă, conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h în localităţi sau 50 km/h în afara localităţilor. Atenţie însă, pot apărea situaţii în care rularea chiar cu aceste viteze constituie un pericol. Aşadar, viteza trebuie adaptată în funcţie de condiţiile meteo-rutiere. Au fost multe cazuri (spre exemplu ieri, pe A2 Bucureşti - Constanţa) în care unii conducători auto circulau cu viteză redusă, adaptată, însă alţii i-au lovit din spate pentru că viteza lor era mult prea mare. Pe lângă mărirea distanţei de siguranţă în mers, o măsură preventivă suplimentară este folosirea luminilor de avarie atunci când autovehiculele încheie o coloană care încetineşte sau opreşte brusc", potrivit Centrului INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române.
Sursa foto: ZIUA de Constanţa
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii