Port-containerul Flaminia va ajunge în această seară la Constanţa
Port-containerul Flaminia va ajunge în această seară la Constanţa
29 Mar, 2013 09:21
ZIUA de Constanta
1611
Marime text
Potrivit directorului Autorităţii Navale Române, Andrian Mihei, port-containerul Flaminia a primit undă vedre de la autorităţile turce ca să traverseze Bosforul. „În această seară, în jurul orei 18.00, Flaminia va ajunge în rada exterioară a portului Constanţa. Vom analiza buletinele primite de la parteneri, vom prelua probe pe pare le vom trimit în laborator. Ulterior, dacă va intra în port, încărcătura care poate fi valorificată, va rămâne în ţară, iar restul va fi trimisă înapoi în Germania”, a precizat Andrian Mihei.
Reamintim că povestea port-containerului, denumit „bomba toxică”, a început anul trecut cu un incendiu, care a izbucnit când Flaminia se afla în apele Atlanticului. Au urmat încă alte câteva explozii la bord, în urma cărora doi marinari au decedat. Săptămâni în şir, navei cu 150 de containere cu conţinut periculos la bord nu i s-a dat permisiunea să acosteze, pentru reparaţii. Pe Flaminia n-au vrut-o nici englezii, nici francezii, nici chiar olandezii, în vreun port al lor. După o lungă rătăcire pe ape, nava a fost, în sfârşit, tractată la Wilhelmshafen. Însă nici acolo nu a stat mult. Vineri 15 martie, nava avariată şi cu resturi otrăvitoare a pornit în direcţia România. E însoţită de două şlepuri. Cu câteva zile înainte, Deutsche Presse Agentur anunţa sec mişcarea: „Nava urmează a fi reparată într-un şantier naval românesc. Acolo urmează a fi tăiate containerele topite şi resturile de metal din porţiunea arsă a navei. Startul său a fost oprit în mod repetat. Restricţiile de mediu din Germania şi România au întârziat plecarea. Căci în interiorul navei se găseşte încă un amestec noroios şi ruginos care n-a putut fi evacuat. România trebuie prin urmare să garanteze că şi aceste resturi nocive vor fi regulamentar debarasate“. Din informaţiile obţinute de aceasta, călătoria Flaminiei spre portul românesc va dura zece zile.
Reamintim că povestea port-containerului, denumit „bomba toxică”, a început anul trecut cu un incendiu, care a izbucnit când Flaminia se afla în apele Atlanticului. Au urmat încă alte câteva explozii la bord, în urma cărora doi marinari au decedat. Săptămâni în şir, navei cu 150 de containere cu conţinut periculos la bord nu i s-a dat permisiunea să acosteze, pentru reparaţii. Pe Flaminia n-au vrut-o nici englezii, nici francezii, nici chiar olandezii, în vreun port al lor. După o lungă rătăcire pe ape, nava a fost, în sfârşit, tractată la Wilhelmshafen. Însă nici acolo nu a stat mult. Vineri 15 martie, nava avariată şi cu resturi otrăvitoare a pornit în direcţia România. E însoţită de două şlepuri. Cu câteva zile înainte, Deutsche Presse Agentur anunţa sec mişcarea: „Nava urmează a fi reparată într-un şantier naval românesc. Acolo urmează a fi tăiate containerele topite şi resturile de metal din porţiunea arsă a navei. Startul său a fost oprit în mod repetat. Restricţiile de mediu din Germania şi România au întârziat plecarea. Căci în interiorul navei se găseşte încă un amestec noroios şi ruginos care n-a putut fi evacuat. România trebuie prin urmare să garanteze că şi aceste resturi nocive vor fi regulamentar debarasate“. Din informaţiile obţinute de aceasta, călătoria Flaminiei spre portul românesc va dura zece zile.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii