Prefectura nu va ataca în contencios Hotărârea Consiliului Local Constanţa privind gigacaloria
Prefectura nu va ataca în contencios Hotărârea Consiliului Local Constanţa privind gigacaloria
Comunicat de presă:
Primăria municipiului Constanţa a comunicat Instituţiei Prefectului -
judeţul Constanţa, Hotărârea Consiliului Local Municipal Constanţa nr.56
privind aprobarea preţului local şi a preţului local de facturare a
energiei termice furnizată populaţiei în municipiul Constanţa, adoptată în
şedinţa extraordinară din data de 26.03.2013.
Hotărârea a fost adoptată cu respectarea condiţiilor de formă şi de fond,
prevăzute de Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, fiind în
concordanţă cu obiectul actului administrativ adoptat.
Hotărârea adoptată a fost urmarea firească a Deciziei nr.260/29.01.2013 a
Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, prin care au
fost aprobate şi impuse tuturor C.E.T.-urilor din ţară noile preţuri
pentru energia termică livrată sub formă de apă fierbinte, valabile de la
data de 01.02.2013 şi pentru C.E.T. Palas Constanţa.
În data de 31.01.2013, conform adresei înregistrată la R.A.D.E.T.
Constanţa cu nr.B2096, S.C. Electrocentrale Bucureşti S.A. - Sucursala
Electrocentrale Constanţa, a comunicat către R.A.D.E.T. Constanţa, Decizia
nr.260/29.01.2013 a Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul
Energiei, cu termen de aplicare - 01.02.2013, prin care s-au aprobat
preţurile pentru energia termică livrată sub formă de apă fierbinte din
centrala CET Palas, pentru persoane casnice şi pentru consumatori
noncasnici şi a transmis, spre semnare, tot R.A.D.E.T.-ului, actului
adiţional nr.5/2013, la contractul nr.67/2010, încheiat cu S.C.
Electrocentrale Bucureşti S.A. - Sucursala Electrocentrale Constanţa.
În data de 14.02.2013 R.A.D.E.T. a înaintat S.C. Electrocentrale Bucureşti
S.A. - Sucursala Electrocentrale Constanţa, răspunsul cu privire la
refuzul semnării actului adiţional nr.5/2013 la contractul nr.67/2010,
încheiat cu S.C. Electrocentrale Bucureşti S.A. - Sucursala
Electrocentrale Constanţa, deoarece nu au fost respectate prevederile
art.40 alin.8 din Legea nr.325/2006, în sensul că preţurile locale de
furnizare a energiei termice trebuie să fie aceleaşi pentru utilizatorii
de energie termică, iar în cazul de faţă sunt 2 valori, una pentru
consumatorii casnici şi una pentru consumatorii noncasnici.
Pentru aceleaşi motive, a fost depusă la Autoritatea Naţională de
Reglementare în Domeniul Energiei o plângere administrativă prealabilă, cu
nr.B2351/05.02.2013, la care s-a primit un răspuns, înregistrat la
R.A.D.E.T. Constanţa cu nr.B3577/20.02.2013, prin care se justifica
legalitatea emiterii Deciziei nr.260/2013 a A.N.R.E.
Având în vedere că majorarea este impusă de A.N.R.E., în temeiul legii
R.A.D.E.T. Constanţa a sesizat Autoritatea Naţională pentru Servicii
Comunitare şi de Utilităţi Publice privind nelegalitatea Deciziei
nr.260/2013 care stabileşte tarife diferite pentru consumatorii casnici şi
noncasnici. Autoritatea Naţională pentru Servicii Comunitare şi de
Utilităţi Publice după verificarea acestei sesizări a comunicat că “nu
poate aviza tarifele de distribuţie a energiei termice în municipiul
Constanţa”.
Dat fiind răspunsul primit, R.A.D.E.T. Constanţa a formulat la Curtea de
Apel Bucureşti contestaţie împotriva Deciziei A.N.R.E. nr.260/29.01.2013,
depusă la data de 28.02.2013, formându-se dosarul nr.1611/2/2013, care nu
a primit termen nici până la această dată.
În aceste condiţii, ţinând cont de faptul că S.C. Electrocentrale
Bucureşti S.A. - Sucursala Electrocentrale Constanţa, de la data de
01.02.2013, conform Deciziei A.N.R.E. nr.260/29.01.2013, a început
furnizarea agentului termic cu preţului majorat şi a facturat distinct
pentru consumatori casnici şi noncasnici, cât şi de faptul că, până la
acest moment, nu s-a putut obţine, prin intermediul instanţei, suspendarea
aplicării Deciziei A.N.R.E. nr.260/2013, R.A.D.E.T. Constanţa a fost
nevoită să propună Consiliului Local Municipal Constanţa ca printr-o
hotărâre să stabilescă noul preţ de facturare majorat conform Deciziei
A.N.R.E. nr.260/29.01.2013. Preţul adoptat prin H.C.L. nr.56/26.03.2013
este rezultatul valorii medii ponderate, între consumatorii casnici şi
consumantorii noncasnici.
Precizăm că preţul local final de facturare a energiei termice, stabilit
prin H.C.L. nr.56/26.03.2013 este de 358,54 lei/Gcal., faţă de preţul
anterior de 341,91 lei/Gcal, în condiţiile în care R.A.D.E.T. Constanţa NU
A MAJORAT preţul prestaţiei efectuate.
Ţinând cont de cele menţionate mai sus apreciem că data intrării în
vigoare a preţului local de facturare a energiei termice, conform art.3
din H.C.L. nr.56/26.03.2013, respectiv 01.02.2013, nu are efect
retroactiv, raportat la momentul adoptării H.C.L. nr.56/2013, deoarece
R.A.D.E.T. Constanţa a iniţiat, succesiv, demersuri pentru anularea
Deciziei A.N.R.E., ceea ce a condus la prelungirea, obiectivă, a
termenului la care s-a putut adopta H.C.L. nr.56/26.03.2013.
Pentru a dovedi buna credinţă, C.L.M. Constanţa, prin art.4 din H.C.L.
nr.56/26.03.2013, a stabilit eşalonarea diferenţei de preţ aferente
energiei termice furnizate în luna februarie 2013, pe o perioadă de 5
luni, începând cu luna adoptării hotărârii (martie 2013), conform unui
amendament formulat de consilierul P.D.L. Sorina TUŞA.
Pentru toate motivele invocate mai sus Instituţia Prefectului Judeţul
Constanţa nu va ataca în faţa instanței de contencios administrativ H.C.L.
nr.56/2013, considerând că este legală.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp