Proiectul internaţional Empowering Young People, la Liceul George Călinescu
Proiectul internaţional Empowering Young People, la Liceul George Călinescu
18 Jun, 2013 18:19
ZIUA de Constanta
2358
Marime text
Liceul Teoretic G. Călinescu Constanţa a fost integrat, alături de 16 şcoli din nouă ţări din bazinul Dunării, începând din mai 2012, într-un amplu proiect de anvergură internaţională, propus de KulturKontakt Austria, sub egida Uniunii Europene, intitulat Empowering Young People – Connecting Europe.
Scopul acestei iniţiative a fost implementarea, pe parcursul unui întreg an şcolar, a unui set de principii europene, precum dialogul intercultural, cetăţenia activă, dezvoltarea durabilă sau educaţia antreprenorială.
Proiectul a presupus reuniuni de planificare a parcursului în Austria, Muntenegru şi reuniunea de lucru a echipelor ţărilor din grupul « Cetăţenie activă », în România. Workshop-ul din România, organizat la Constanţa de Liceul Teoretic G. Călinescu , a presupus activităţi de proiect organizate de echipa formată din coordonatorul de proiect, prof. Camelia Dochie, directorul şcolii, prof. Cristina Zaharia, şi prof. Janetta Bărăitaru. Echipa coordonatoare a elevilor este formată dn Naomi Luana Ghereben, Ştefan Daniel Ciobanu, Robert Ampoiţan si Octavian Ştefan Avram, din clasa a X a.
Echipa Liceului Teoretic G. Călinescu Constanţa s-a axat pe studierea şi punerea în practică a conceptului de Active Citizenship ( Cetăţenia activă), alături de echipele de la Liceul Teoretic “Mihail Sadoveanu” din Republica Moldova, JU Srednja Mjesovita Skola “17 Septembar” din Muntenegru şi Zabljak Srednjoskolski Centar Pale (High School Centre Pale) din Bosnia-Herţegovina. Elevii au fost cei care au avut iniţiativa, propunând variante de implementare, prin implicarea cât mai multor colegi în activităţi specifice- voluntariat, responsabilizare cetăţenească, participare la viaţa asociativă. Limba de comunicare a fost în permanenţă engleza.
O primă activitate a demarat în noiembrie, prin recrutarea voluntarilor din rândul colegilor din şcoală şi din alte şcoli (Colegiul Naţional “Mircea cel Bătran”, Lic. Teoretic “Ovidius”, Lic. Teoretic “Traian”, Colegiul Naţional de Arte “Regina Maria”, Colegiul Naţional “Mihai Eminescu”, Colegiul Naţional Pedagogic “Constantin Bratescu”.) S-au semnat Protocoale de colaborare cu Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Constanţa, cu Fundaţia RHM-RO şi cu Asociaţia Prosper Young, în baza cărora aceştia au acţionat pe parcursul întregului an şcolar. Colaborarea directă cu voluntarii de la Prosperyoung, Andrei Popescu şi Cristina Costea ,le-a oferit elevilor liceului modele de dăruire şi rigoare demne de urmat.
Tinerii au lucrat ca voluntari la Centrul “Micul Rotterdam” din Constanţa, organizaţi în subproiectul denumit “Friends In Need, Friends In Deed”. Sâmbătă de sâmbătă, acesti 50 de adolescenţi inimoşi i-au ajutat pe copii la teme, s-au jucat cu ei, au organizat un târg de produse la Maritimo Center, în apropierea Crăciunului, au realizat împreună brăţări şi felicitări pentru Valentine’s Day şi 1 Martie, pe care le-au valorificat pentru micuţii lor prieteni. S-a creat astfel o legătură puternică între liceeni şi copiii Centrului.
“A fost un an şcolar în care elevii noştri au avut prilejul să înveţe altfel,alături de colegi din alte ţări, să acţioneze, conectând valorile europene, să ajute pe cei aflaţi în nevoie. Suntem cu toţii bucuroşi că am parcurs un drum al educaţiei bazate pe calităţi umane de excepţie şi că elevii noştri le-au afirmat la nivel european. ” a declarat prof. Camelia Dochie, coordonatoarea proiectului.
Scopul acestei iniţiative a fost implementarea, pe parcursul unui întreg an şcolar, a unui set de principii europene, precum dialogul intercultural, cetăţenia activă, dezvoltarea durabilă sau educaţia antreprenorială.
Proiectul a presupus reuniuni de planificare a parcursului în Austria, Muntenegru şi reuniunea de lucru a echipelor ţărilor din grupul « Cetăţenie activă », în România. Workshop-ul din România, organizat la Constanţa de Liceul Teoretic G. Călinescu , a presupus activităţi de proiect organizate de echipa formată din coordonatorul de proiect, prof. Camelia Dochie, directorul şcolii, prof. Cristina Zaharia, şi prof. Janetta Bărăitaru. Echipa coordonatoare a elevilor este formată dn Naomi Luana Ghereben, Ştefan Daniel Ciobanu, Robert Ampoiţan si Octavian Ştefan Avram, din clasa a X a.
Echipa Liceului Teoretic G. Călinescu Constanţa s-a axat pe studierea şi punerea în practică a conceptului de Active Citizenship ( Cetăţenia activă), alături de echipele de la Liceul Teoretic “Mihail Sadoveanu” din Republica Moldova, JU Srednja Mjesovita Skola “17 Septembar” din Muntenegru şi Zabljak Srednjoskolski Centar Pale (High School Centre Pale) din Bosnia-Herţegovina. Elevii au fost cei care au avut iniţiativa, propunând variante de implementare, prin implicarea cât mai multor colegi în activităţi specifice- voluntariat, responsabilizare cetăţenească, participare la viaţa asociativă. Limba de comunicare a fost în permanenţă engleza.
O primă activitate a demarat în noiembrie, prin recrutarea voluntarilor din rândul colegilor din şcoală şi din alte şcoli (Colegiul Naţional “Mircea cel Bătran”, Lic. Teoretic “Ovidius”, Lic. Teoretic “Traian”, Colegiul Naţional de Arte “Regina Maria”, Colegiul Naţional “Mihai Eminescu”, Colegiul Naţional Pedagogic “Constantin Bratescu”.) S-au semnat Protocoale de colaborare cu Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Constanţa, cu Fundaţia RHM-RO şi cu Asociaţia Prosper Young, în baza cărora aceştia au acţionat pe parcursul întregului an şcolar. Colaborarea directă cu voluntarii de la Prosperyoung, Andrei Popescu şi Cristina Costea ,le-a oferit elevilor liceului modele de dăruire şi rigoare demne de urmat.
Tinerii au lucrat ca voluntari la Centrul “Micul Rotterdam” din Constanţa, organizaţi în subproiectul denumit “Friends In Need, Friends In Deed”. Sâmbătă de sâmbătă, acesti 50 de adolescenţi inimoşi i-au ajutat pe copii la teme, s-au jucat cu ei, au organizat un târg de produse la Maritimo Center, în apropierea Crăciunului, au realizat împreună brăţări şi felicitări pentru Valentine’s Day şi 1 Martie, pe care le-au valorificat pentru micuţii lor prieteni. S-a creat astfel o legătură puternică între liceeni şi copiii Centrului.
“A fost un an şcolar în care elevii noştri au avut prilejul să înveţe altfel,alături de colegi din alte ţări, să acţioneze, conectând valorile europene, să ajute pe cei aflaţi în nevoie. Suntem cu toţii bucuroşi că am parcurs un drum al educaţiei bazate pe calităţi umane de excepţie şi că elevii noştri le-au afirmat la nivel european. ” a declarat prof. Camelia Dochie, coordonatoarea proiectului.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii