UPDATE 2. Proteste reluate în Portul Constanţa Sindicaliştii cer Ministerului Transporturilor schimbarea conducerii APMC
UPDATE 2. Proteste reluate în Portul Constanţa: Sindicaliştii cer Ministerului Transporturilor schimbarea conducerii
10 Mar, 2015 08:33
ZIUA de Constanta
2755
Marime text
A doua zi de proteste a sindicaliştilor din port a debutat în faţa Gării Maritime Constanţa, la sediul Administraţiei Porturilor Maritime. Sindicaliştii au adus cu ei şi utilaje grele. Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar“ şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare (FNSP) protestează împotriva conducerii administrative executive a CN APM SA. Aproximativ 200 de sindicalişti participă la pichetare.
În continuare, liderii de sindicat spun că nu au ce negocia cu conducerea APMC. În opinia lor, la o negociere participă două părţi, iar sindicaliştii spun că ei nu au ce negocia, pentru că doresc doar plecarea actualei conduceri a Companiei.
Sindicaliştii spun că şefii APMC nu sunt în stare să ia măsuri în interesul lucrătorilor portuari şi că mii de muncitori de pe platforma portuară vor rămâne fără loc de muncă dacă Master Panul elaborat de conducerea APMC va fi pus în practică.
Sindicaliştii spun că vor opri protestele doar atunci când Ministerul Transporturilor va decide schimbarea conducerii APMC.
Până în acest moment, nimeni din conducerea Companiei nu a ieşit să discute cu sindicaliştii, însă amintim că ieri, şefii APMC au invitat astăzi, la ora 14.00, liderii de sindicat la un dialog. Liderii de sindicat au anunţat, însă, că nu vor da curs invitaţiei.
”Organizaţia Patronală Operatorul Portuar Constanţa şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare, organizaţiile reprezentative la nivelul sectorului de activitate «Transporturi pe apă şi servicii conexe. Transporturi aeriene şi servicii conexe» au iniţiat proteste, începând cu dată de 9 martie 2015, împotriva conducerii administrative şi a celei executive a Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime S.A. Constanţa.
Operatorul Portuar, cât şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare atrag astfel atenţia asupra actului de administrare defectuos cât şi a lipsei unei strategii unitare privind dezvoltarea Portului Constanţa, astfel cum s-a sesizat în numeroase rânduri şi consideră imperios necesare schimbări structurale complete în ceea ce priveşte conducerea CN APMC, din următoarele motive:
1. Consiliului de Administraţie este desemnat în mod nelegal, cu încălcarea prevederilor imperative ale OUG nr. 109/2011 privind guvernanţă corporativă a întreprinderilor publice, cât şi a Deciziei Curţii Constituţionale a României nr. 574/2014 (potrivit căreia Consiliul Local şi-a pierdut definitiv calitatea de acţionar şi nu mai poate participa la nivel decizional în activitatea curentă de administrare a companiei).
2. Conducerea executivă existenţa este neprofesionistă, lipsită de experienţă, pregătire şi viziune economică, deciziile acesteia conducând la grave disfuncţionalităţi în activitatea portuară.
3. Master Planul Portului Constanţa a fost întocmit fără consultări prealabile ale comunităţii portuare, având la baza date şi informaţii eronate şi false, ce au generat identificarea unor soluţii şi strategii investiţionale care nu au în vedere realităţile existente la nivelul Portului Constanţa şi sunt lipsite de fundamente economice, tehice şi legale.
Master Planul Portului Constanţa ignoră fundamentele Master Planului General de Transport al României.
4. Compania Naţională, fără a comunica în mod transparent componentă tarifelor practicate şi fără fundamente legale şi contractuale, a demarat procedurile necesare pentru că, în mod unilateral, să majoreze tarifele de utilizare a domeniului portuar, pe care operatorii economici le achita administraţiei în prezent.
Astfel, conducerea executivă nu are o viziune de ansamblu, care să menţină Portul Constanţa la un nivel copetitiv pe pieţele în domeniu, având în vedere că în această perioada, în celelalte porturi europene se stabilesc politici tarifare reduse.
5. Compania Naţională „Administraţia Porturilor Martime” S.A. Constanţa refuză demararea procedurii de încheiere a contractelor de subconcesiune şi respectiv, de închiriere a terenului aparţinând domeniului public al statului şi concesionat CN APMC, deşi există cadrul legal în vederea demarării acestei proceduri, iar operatorii portuari au solicitat în mod repetat acest lucru.
6. Conducerea CN APMC ignoră comunitatea portuară, refuzând în mod constant dialogul şi manifestând o lipsa totală de transparenţă, în pofida manifestării interesului şi disponibilităţii acesteia privind un dialog constructiv.
Se opune astfel, în mod abuziv, oricărei încercări de dialog, ignorând reprezentanţii Organizaţiilor reprezentative (deşi practică consultării acestora este elementară în context european), amânând repetat întâlnirile cu operatorii portuari privind Master Planul Portului Constanţa, neprezentandu-se (fără notificare prealabilă) în faţă Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructură a Camerei Deputaţilor, în vederea dezbaterii problemelor privind transportul naval.
În consecinţă, comunitatea portuară va întreprinde în continuare, orice demersuri necesare în scopul remedierii urgenţe a acestor probleme, a adoptării tuturor măsurilor legale ce se impun, pentru intrarea în normalitate şi pentru respectarea intereselor legitime ale tuturor celor implicaţi în activitatea portuară.”, se arată în comunicatul remis redacţiei.
În continuare, liderii de sindicat spun că nu au ce negocia cu conducerea APMC. În opinia lor, la o negociere participă două părţi, iar sindicaliştii spun că ei nu au ce negocia, pentru că doresc doar plecarea actualei conduceri a Companiei.
Sindicaliştii spun că şefii APMC nu sunt în stare să ia măsuri în interesul lucrătorilor portuari şi că mii de muncitori de pe platforma portuară vor rămâne fără loc de muncă dacă Master Panul elaborat de conducerea APMC va fi pus în practică.
Sindicaliştii spun că vor opri protestele doar atunci când Ministerul Transporturilor va decide schimbarea conducerii APMC.
Până în acest moment, nimeni din conducerea Companiei nu a ieşit să discute cu sindicaliştii, însă amintim că ieri, şefii APMC au invitat astăzi, la ora 14.00, liderii de sindicat la un dialog. Liderii de sindicat au anunţat, însă, că nu vor da curs invitaţiei.
UPDATE 2, ora 14.35
Comunitatea portuară a transmis un nou comunicat referitor la acţiunile de protest organizate în Portul Constanţa.”Organizaţia Patronală Operatorul Portuar Constanţa şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare, organizaţiile reprezentative la nivelul sectorului de activitate «Transporturi pe apă şi servicii conexe. Transporturi aeriene şi servicii conexe» au iniţiat proteste, începând cu dată de 9 martie 2015, împotriva conducerii administrative şi a celei executive a Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime S.A. Constanţa.
Operatorul Portuar, cât şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare atrag astfel atenţia asupra actului de administrare defectuos cât şi a lipsei unei strategii unitare privind dezvoltarea Portului Constanţa, astfel cum s-a sesizat în numeroase rânduri şi consideră imperios necesare schimbări structurale complete în ceea ce priveşte conducerea CN APMC, din următoarele motive:
1. Consiliului de Administraţie este desemnat în mod nelegal, cu încălcarea prevederilor imperative ale OUG nr. 109/2011 privind guvernanţă corporativă a întreprinderilor publice, cât şi a Deciziei Curţii Constituţionale a României nr. 574/2014 (potrivit căreia Consiliul Local şi-a pierdut definitiv calitatea de acţionar şi nu mai poate participa la nivel decizional în activitatea curentă de administrare a companiei).
2. Conducerea executivă existenţa este neprofesionistă, lipsită de experienţă, pregătire şi viziune economică, deciziile acesteia conducând la grave disfuncţionalităţi în activitatea portuară.
3. Master Planul Portului Constanţa a fost întocmit fără consultări prealabile ale comunităţii portuare, având la baza date şi informaţii eronate şi false, ce au generat identificarea unor soluţii şi strategii investiţionale care nu au în vedere realităţile existente la nivelul Portului Constanţa şi sunt lipsite de fundamente economice, tehice şi legale.
Master Planul Portului Constanţa ignoră fundamentele Master Planului General de Transport al României.
4. Compania Naţională, fără a comunica în mod transparent componentă tarifelor practicate şi fără fundamente legale şi contractuale, a demarat procedurile necesare pentru că, în mod unilateral, să majoreze tarifele de utilizare a domeniului portuar, pe care operatorii economici le achita administraţiei în prezent.
Astfel, conducerea executivă nu are o viziune de ansamblu, care să menţină Portul Constanţa la un nivel copetitiv pe pieţele în domeniu, având în vedere că în această perioada, în celelalte porturi europene se stabilesc politici tarifare reduse.
5. Compania Naţională „Administraţia Porturilor Martime” S.A. Constanţa refuză demararea procedurii de încheiere a contractelor de subconcesiune şi respectiv, de închiriere a terenului aparţinând domeniului public al statului şi concesionat CN APMC, deşi există cadrul legal în vederea demarării acestei proceduri, iar operatorii portuari au solicitat în mod repetat acest lucru.
6. Conducerea CN APMC ignoră comunitatea portuară, refuzând în mod constant dialogul şi manifestând o lipsa totală de transparenţă, în pofida manifestării interesului şi disponibilităţii acesteia privind un dialog constructiv.
Se opune astfel, în mod abuziv, oricărei încercări de dialog, ignorând reprezentanţii Organizaţiilor reprezentative (deşi practică consultării acestora este elementară în context european), amânând repetat întâlnirile cu operatorii portuari privind Master Planul Portului Constanţa, neprezentandu-se (fără notificare prealabilă) în faţă Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructură a Camerei Deputaţilor, în vederea dezbaterii problemelor privind transportul naval.
În consecinţă, comunitatea portuară va întreprinde în continuare, orice demersuri necesare în scopul remedierii urgenţe a acestor probleme, a adoptării tuturor măsurilor legale ce se impun, pentru intrarea în normalitate şi pentru respectarea intereselor legitime ale tuturor celor implicaţi în activitatea portuară.”, se arată în comunicatul remis redacţiei.
UPDATE 1, 12.06
Coducerea APMC a remis cotidianului ZIUA de Constanţa un comunicat în care se specifică faptul că Master Planul Portului Constanţa este un proiect al cărui executant este Asocierea „Ernst&Young – Inros Lackner”, pe baza unui caiet de sarcini asumat, asupra căruia nu se poate interveni ulterior. În secţiunea Documente puteţi citi punctul de vedere intergral al consultantului la memoriile transmise de operatorii portuari.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii