Romaniacurata.ro Alegeri în întuneric. Cine controlează sondarea opiniei publice
Romaniacurata.ro: Alegeri în întuneric. Cine controlează sondarea opiniei publice
02 Oct, 2014 09:06
ZIUA de Constanta
1327
Marime text
În România anului 2014 aproape că nu mai există instituții independente de sondare a opiniei publice, consacrate și eventual afiliate internațional, care să efectueze și să publice sondaje privitoare la alegeri, scrie romaniacurata.ro.
Institutele tradiționale, ca CSOP, afiliat TNS, care au clienți tradiționali (PDL în acest caz) au cote de piață serioase, dar rareori fac publice sondajele lor. Institutele care ne-au copleșit cu sondaje despre prezidențiale vara asta, ca SOCIOPOL-ul lui Mirel Palada, sau INSCOP, sau CCSCC, sau Avangarde, par a fi făcute, dimpotrivă, doar pentru a produce niște cifre de dat la televizor, mai scrie sursa citată.
Cota de piață din sondajele politice de vară este dominată în proporție de 90% de alianța de centru-stânga. Practic citim mereu numai sondajele produse de Mirel Palada și Bogdan Teodorescu, care lucrează amândoi pentru Victor Ponta. Alte sondaje sunt complet inventate. Excepția par a fi sondajele finanțate de ziarul Adevărul, de la firma INSCOP, ea însăși recentă și fără vreo afiliere internațională.
În total, firmele care domină piața de informație politică și au avut vara aceasta sută la sută spațiul public dețin maxim șase la sută din piața de sondaje. Dintre ele, CCSCC (2%) este deja compromisă, agenția Mediafax raportând că a făcut un studiu de piață fictiv pentru un politician deja anchetat pentru corupție. SOCIOPOL a fost creat de Mirel Palada ca să ia locul firmei CCSB deținută de familia Voiculescu și prinsă în investigația DNA despre șantaj. Și firma mai veche de sondaje a lui Sorin Ovidiu Vântu, INSOMAR, este parte a unei anchete penale.
Citiţi ancheta integrală pe romaniacurata.ro.
Sursa: romaniacurata.ro
Institutele tradiționale, ca CSOP, afiliat TNS, care au clienți tradiționali (PDL în acest caz) au cote de piață serioase, dar rareori fac publice sondajele lor. Institutele care ne-au copleșit cu sondaje despre prezidențiale vara asta, ca SOCIOPOL-ul lui Mirel Palada, sau INSCOP, sau CCSCC, sau Avangarde, par a fi făcute, dimpotrivă, doar pentru a produce niște cifre de dat la televizor, mai scrie sursa citată.
Cota de piață din sondajele politice de vară este dominată în proporție de 90% de alianța de centru-stânga. Practic citim mereu numai sondajele produse de Mirel Palada și Bogdan Teodorescu, care lucrează amândoi pentru Victor Ponta. Alte sondaje sunt complet inventate. Excepția par a fi sondajele finanțate de ziarul Adevărul, de la firma INSCOP, ea însăși recentă și fără vreo afiliere internațională.
În total, firmele care domină piața de informație politică și au avut vara aceasta sută la sută spațiul public dețin maxim șase la sută din piața de sondaje. Dintre ele, CCSCC (2%) este deja compromisă, agenția Mediafax raportând că a făcut un studiu de piață fictiv pentru un politician deja anchetat pentru corupție. SOCIOPOL a fost creat de Mirel Palada ca să ia locul firmei CCSB deținută de familia Voiculescu și prinsă în investigația DNA despre șantaj. Și firma mai veche de sondaje a lui Sorin Ovidiu Vântu, INSOMAR, este parte a unei anchete penale.
Citiţi ancheta integrală pe romaniacurata.ro.
Sursa: romaniacurata.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii