S-au finalizat controalele în porturile maritime 25 de nave au descoperite cu nereguli
S-au finalizat controalele în porturile maritime: 25 de nave au descoperite cu nereguli
30 May, 2014 20:14
ZIUA de Constanta
2077
Marime text
Mai multe echipe de inspectori au verificat activitatea navelor care au ancorat în porturile Constanța, Midia și Constanța-Sud Agigea. Din cele 38 de nave controlate în această săptămână, 25 au primit avertisment din cauza neregulilor, scrie Mediafax. Echipele de control au fost formate din reprezentanţi ai sindicatele navigatorilor şi ai autorităţilor portuare.
Printre neregulile cel mai des întâlnite în cadrul acestor controale au fost lipsa contractelor colective de muncă, salarii sub nivelul legal acceptat la nivel internaţional, lipsa certificatelor de asigurare în trei cazuri şi întârzierea la plata salariilor de peste două luni în alte trei cazuri.
Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor şi reprezentantul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor în România, Adrian Mihălcioiu a precizat că navele cu probleme au fost raportate la nivel internaţional şi vor fi urmărite în toate porturile în care vor ajunge pentru a se vedea dacă şi-au remediat deficienţele, în caz contrar navele putând fi chiar şi reţinute până îşi rezolvă problemele.
De asemenea, cele mai multe probleme au fost descoperite la şase nave sub pavilion Togo, la câte patru nave pavilion Turcia şi Panama şi la câte trei nave sub pavilion Belize şi Tanzania.
Pe cele 38 de nave inspectate se aflau la bord 463 de navigatori, mai mult de jumătate dintre aceştia fiind sirieni şi filipinezi, a mai afirmat Adrian Mihălcioiu, potrivit Mediafax.
Totodată, 23 dintre navele controlate aveau peste 20 de ani vechime, doar şapte dintre ele fiind relativ noi, având până în zece ani vechime.
„Sunt nave care nu mai corespund indiferent ce le-ai face şi despre care nu poţi spune că sunt conform convenţiilor internaţionale şi cerinţelor actuale”, a declarat Mihălcioiu, citat de Mediafax.
Mihălcioiu a menționat că verificările au fost făcute pentru a atrage atenţia asupra standardelor de siguranţă reduse din această zonă de navigaţie şi asupra condiţiilor inacceptabile şi periculoase în care îşi desfăşoară activitatea navigatorii.
Verificările navelor au avut loc în perioada 26-30 mai în porturile Constanţa, Constanţa Sud - Agigea şi Midia. Controale similare au avut loc în această săptămâni şi în celelalte porturi la Marea Neagră din Turcia, Georgia, Rusia, Ucraina, Bulgaria.
Printre neregulile cel mai des întâlnite în cadrul acestor controale au fost lipsa contractelor colective de muncă, salarii sub nivelul legal acceptat la nivel internaţional, lipsa certificatelor de asigurare în trei cazuri şi întârzierea la plata salariilor de peste două luni în alte trei cazuri.
Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor şi reprezentantul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor în România, Adrian Mihălcioiu a precizat că navele cu probleme au fost raportate la nivel internaţional şi vor fi urmărite în toate porturile în care vor ajunge pentru a se vedea dacă şi-au remediat deficienţele, în caz contrar navele putând fi chiar şi reţinute până îşi rezolvă problemele.
De asemenea, cele mai multe probleme au fost descoperite la şase nave sub pavilion Togo, la câte patru nave pavilion Turcia şi Panama şi la câte trei nave sub pavilion Belize şi Tanzania.
Pe cele 38 de nave inspectate se aflau la bord 463 de navigatori, mai mult de jumătate dintre aceştia fiind sirieni şi filipinezi, a mai afirmat Adrian Mihălcioiu, potrivit Mediafax.
Totodată, 23 dintre navele controlate aveau peste 20 de ani vechime, doar şapte dintre ele fiind relativ noi, având până în zece ani vechime.
„Sunt nave care nu mai corespund indiferent ce le-ai face şi despre care nu poţi spune că sunt conform convenţiilor internaţionale şi cerinţelor actuale”, a declarat Mihălcioiu, citat de Mediafax.
Mihălcioiu a menționat că verificările au fost făcute pentru a atrage atenţia asupra standardelor de siguranţă reduse din această zonă de navigaţie şi asupra condiţiilor inacceptabile şi periculoase în care îşi desfăşoară activitatea navigatorii.
Verificările navelor au avut loc în perioada 26-30 mai în porturile Constanţa, Constanţa Sud - Agigea şi Midia. Controale similare au avut loc în această săptămâni şi în celelalte porturi la Marea Neagră din Turcia, Georgia, Rusia, Ucraina, Bulgaria.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii