Suspendarea taxei pentru drumurile județene îi dă noi idei lui Nicușor Constantinescu. Acum vrea să calculeze cât a pierdut Judeţul Constanţa în cei opt ani în care a fost construită Autostrada Cernavodă –Constanța!
Suspendarea taxei pentru drumurile județene îi dă noi idei lui Nicușor Constantinescu. Acum vrea să calculeze
03 Oct, 2013 19:45
ZIUA de Constanta
2214
Marime text
În contextul ședinței Consilului Județean Constanța (CJC) de astăzi, șeful CJC, Nicușor Constantinescu, a precizat că urmează să fie inițiat un proiect de hotărâre prin care va solicita Guvernului României banii pe care îi pierde județul Constanța în perioada octombrie 2013 - iunie 2014, ca urmare a suspendării taxei de utilizare a drumurilor județene.
Taxa este suspendată pentru transportatorii comerciali care depășeșc greutatea de 3,5 tone și care nu pot tranzita Podul Agigea pe perioada lucrărilor de reparații.
Taxa a fost introdusă de CJC în anul 2006 pentru reabilitare şi întreţinere drumuri județene. „Am introdus taxa în momentul în care consiliilor județene nu li s-au mai acordat bani de la bugetul de stat”, a explicat șeful CJC.
Președintele CJC a mărturisit că pe durata suspendării, taxa va fi suportată de Guvernul României și se va calcula în funcție de tonajul TIR-urilor, care vor traversa Canalul Dunăre-Marea Neagră cu gabara pusă la dispoziție de Navrom Galați.
Prejudiciul suferit de județul Constanța, dar acoperit de Guvernul României, l-a făcut pe mai marele CJC să se gândească la banii pierduți, și nerecuperați, timp de 8 ani, perioadă în care a fost construită Autostrada Cernavodă.
„O să-mi propun la sugestia dumneavoastră (n.r. a presei) să calculez cât a pierdut Judeţul Constanţa, cât au pierdut drumurile județene pe perioada în care s-a realizat autostrada Cernavodă - Constanța, aidcă 8 ani. O să ajungem la nişte sume astromonice, mă refer la pierderi directe la dumuri judeţene, care au fost folosite alternativ pentru realizarea în 8 ani a autostrăzii Cernavodă - Constanța. Aceasta este o idee de calcul nou şi mai este o idee - cât a pierdut economia județului Constanţa şi economia României pentru tergiversarea pe 8 ani de zile a realizării acestei autostrăzi”, a spus șeful CJC.
Taxa este suspendată pentru transportatorii comerciali care depășeșc greutatea de 3,5 tone și care nu pot tranzita Podul Agigea pe perioada lucrărilor de reparații.
Taxa a fost introdusă de CJC în anul 2006 pentru reabilitare şi întreţinere drumuri județene. „Am introdus taxa în momentul în care consiliilor județene nu li s-au mai acordat bani de la bugetul de stat”, a explicat șeful CJC.
Președintele CJC a mărturisit că pe durata suspendării, taxa va fi suportată de Guvernul României și se va calcula în funcție de tonajul TIR-urilor, care vor traversa Canalul Dunăre-Marea Neagră cu gabara pusă la dispoziție de Navrom Galați.
Prejudiciul suferit de județul Constanța, dar acoperit de Guvernul României, l-a făcut pe mai marele CJC să se gândească la banii pierduți, și nerecuperați, timp de 8 ani, perioadă în care a fost construită Autostrada Cernavodă.
„O să-mi propun la sugestia dumneavoastră (n.r. a presei) să calculez cât a pierdut Judeţul Constanţa, cât au pierdut drumurile județene pe perioada în care s-a realizat autostrada Cernavodă - Constanța, aidcă 8 ani. O să ajungem la nişte sume astromonice, mă refer la pierderi directe la dumuri judeţene, care au fost folosite alternativ pentru realizarea în 8 ani a autostrăzii Cernavodă - Constanța. Aceasta este o idee de calcul nou şi mai este o idee - cât a pierdut economia județului Constanţa şi economia României pentru tergiversarea pe 8 ani de zile a realizării acestei autostrăzi”, a spus șeful CJC.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii