UPDATE. La intervenţia ITF România 13 marinari abandonaţi de armator în Portul Constanţa au primit salariile restante
UPDATE. La intervenţia ITF România: 13 marinari abandonaţi de armator în Portul Constanţa au primit salariile
15 Jul, 2014 14:19
ZIUA de Constanta
2277
Marime text
13 membri din echipajul unei nave acostate în Portul Constanţa nu şi-au mai primit salariile din luna aprilie a acestui an. Navigatorii cer armatorilor plata la zi a salariilor, care se ridică, în total, la aproximativ o sută de dmii de dolari şi repatrierea, conform inspectorului ITF România, Adrian Mihălcioiu. În calitate de lider al Sindicatului Liber al Navigatorilor, afiliat la ITF (Federaţia Internaţională a Transportatorilor), Adrian Mihălcioiu confirmă că marinarii nu vor mai continua voiajul, iar autorităţile portuare au fost informate de starea de fapt. Este vorba de nava "St. Vincent Pearl K", care are la bord 21 de navigatori, printre care patru ucrainieni, doi indieni şi 13 cetăţeni bulgari.
ITF reaminteşte că, în ultima perioadă, multe nave au intrat în porturile româneşti cu echipajele neplătite, majoritatea armatorilor fiind din zona Mării Negre (Turcia, Ukraina, Rusia, Georgia, Moldova, Bulgaria), iar navigatorii care au revendicat plăţile salariale sunt, de regula, din Turcia, Ukraina, Rusia, Georgia, Azerbaijan, Bulgaria, Syria, Egypt.
SLN şi Adrian Mihălcioiu solicită autorităţilor portuare să ceară armatorilor, înainte de intrarea în port, ca plata salariilor echipajelor să fie achitate la zi, pentru că astfel s-ar evita blocarea navelor în dane.
Update
ITF România informează că armatorul canadian al navei a intrat în insolvenţă. Banca ce are gaj pus pe navă a preluat toate responsabilităţile armatorului şi a rezolvat problema marinorilor. “Acum, salariile sunt achitate inclusiv pe luna iunie 2014, iar hrana le ajunge membrilor echipajului pentru 20 de zile. În aceeaşi situatie mai sunt încă cinci nave şi sunt afectaţi de insolvenţă aproximativ 70 de navigatori români. În toate cazurile, ITF şi SLN monitorizează situaţia astfel încât navigatorii să fie plătiţi şi repatriaţi în bune condiţii de către bancă. Facem în permanenţă presiuni asupra băncii pentru a se rezolva problema navigatorilor afectaţi cât mai repede cu putinţă”, a declarat Adrian Mihălcioiu, inspector ITF România.
ITF reaminteşte că, în ultima perioadă, multe nave au intrat în porturile româneşti cu echipajele neplătite, majoritatea armatorilor fiind din zona Mării Negre (Turcia, Ukraina, Rusia, Georgia, Moldova, Bulgaria), iar navigatorii care au revendicat plăţile salariale sunt, de regula, din Turcia, Ukraina, Rusia, Georgia, Azerbaijan, Bulgaria, Syria, Egypt.
SLN şi Adrian Mihălcioiu solicită autorităţilor portuare să ceară armatorilor, înainte de intrarea în port, ca plata salariilor echipajelor să fie achitate la zi, pentru că astfel s-ar evita blocarea navelor în dane.
Update
ITF România informează că armatorul canadian al navei a intrat în insolvenţă. Banca ce are gaj pus pe navă a preluat toate responsabilităţile armatorului şi a rezolvat problema marinorilor. “Acum, salariile sunt achitate inclusiv pe luna iunie 2014, iar hrana le ajunge membrilor echipajului pentru 20 de zile. În aceeaşi situatie mai sunt încă cinci nave şi sunt afectaţi de insolvenţă aproximativ 70 de navigatori români. În toate cazurile, ITF şi SLN monitorizează situaţia astfel încât navigatorii să fie plătiţi şi repatriaţi în bune condiţii de către bancă. Facem în permanenţă presiuni asupra băncii pentru a se rezolva problema navigatorilor afectaţi cât mai repede cu putinţă”, a declarat Adrian Mihălcioiu, inspector ITF România.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii