UPDATE Radu Mazăre și Victor Ponta au ajuns la pasarela pietonală din Mamaia (galerie foto)
UPDATE: Radu Mazăre și Victor Ponta au ajuns la pasarela pietonală din Mamaia (galerie foto)
01 May, 2014 12:53
ZIUA de Constanta
4636
Marime text
Primarul municipiului Constanţa, Radu Mazăre, și primul ministru Victor Ponta au ajuns la pasarela pietonală de pe bulevardul Mamaia, din dreptul Satului de vacanţă.
Această pasarelă, localizată la intrarea sudică a staţiunii Mamaia, poartă numele „Iaht”. Ea face parte din proiectul celor trei pasarele pietonale din staţiune, proiect a cărui valoare ajunge la 10.592.525,58 de lei, sumă din care contribuţia Uniunii Europene este de 6.880.807,76 de lei, a Guvernului României de 10.592.525,58 de lei, iar a municipiului Constanţa, în calitate de beneficiar, de 2.200.252,26 de lei.
UPDATE:
Premierul POnta a declarat că i se pare anormal să se piardă fonduri europene pentru ca o lege înterzice lucrările în zona falezei, în intervalul 15 mai-15 septembrie și i-a spus ministrului Liviu Dragnea să urgenteze procedurile pentru a acorda o derogare.
În acest fel, constructorii vor putea continua lucrările în Mamaia, dar și pe tot litoralul, atât la proiectele europene, cât și la cele private, și după 15 mai.
Această pasarelă, localizată la intrarea sudică a staţiunii Mamaia, poartă numele „Iaht”. Ea face parte din proiectul celor trei pasarele pietonale din staţiune, proiect a cărui valoare ajunge la 10.592.525,58 de lei, sumă din care contribuţia Uniunii Europene este de 6.880.807,76 de lei, a Guvernului României de 10.592.525,58 de lei, iar a municipiului Constanţa, în calitate de beneficiar, de 2.200.252,26 de lei.
UPDATE:
Premierul POnta a declarat că i se pare anormal să se piardă fonduri europene pentru ca o lege înterzice lucrările în zona falezei, în intervalul 15 mai-15 septembrie și i-a spus ministrului Liviu Dragnea să urgenteze procedurile pentru a acorda o derogare.
În acest fel, constructorii vor putea continua lucrările în Mamaia, dar și pe tot litoralul, atât la proiectele europene, cât și la cele private, și după 15 mai.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- Baspunar 04 May, 2014 14:27 Intrebat ce ar dori sa-i aduca Moș Crăciun, Radu Mazăre a declarat ca nu-si doreste nimic. Mie imi aduce tot ce imi trebuie Mamaia. Acum s-a razgandit si-i impune lui Pinocchio Ponta sa-i dea Portul Constanţa. Asta-i pofta ce-a poftit! "Ordinul nu se discută, se execută", nu-i asa Pinocchio Ponta. Urmeaza Canalul Dunare - Marea Neagra? Radu Mazăre se considera ctitor al Portului Constanţa??? Portul Constanţa de la antichitatea la mileniul trei, ajunge mosia barunului Radu Mazăre ?! Orasul-port Constanţa, documentat istoric inca din sec. VI i.d. Hr., a fost organizat initial ca un emporion - centru de schimb intre comerciantii greci si populatiile bastinase. Tomisul va adopta, cu timpul, toate caracteristicile evolutive ale unui polis grecesc. Influenta greaca se mentine pana in secolul I i.d.Hr., cand teritoriul situat intre Dunare si Marea Neagra intra sub stapanire romana. Primii ani ai guvernarii romane au fost consemnati de poetul Ovidius, exilat la Tomis "inter getesque", din motive ramase inca necunoscute. Portul cunoaste o viata economica prospera in secolele urmatoare, iar orasul preia numele imparatului Constantin. Schimburile comerciale se desfasoara cu precadere in "Edificiul roman cu mozaic", admirabila constructie situata intre faleza orasului si instalatiile portuare. La 16 octombrie 1896 a avut loc inaugurarea oficiala a lucrarilor de constructie si modernizare (din banii statului) a portului Constanta. In piatra de temelie a fost depus, de catre Regele Carol I, documentul care consfintea "intemeierea unui port la tarmurile vechiului Pont Euxin, unde din veacurile cele mai indepartate comertul a gasit un loc de adapost, unde atatea monumente istorice ne aduc aminte vechea dominatie a stramosilor nostri romani si unde s-a sfarsit poetul Ovidiu." Licitaţia a fost câştigată de Antrepriza Adrian Hallier şi Dietz Monnier, care au oferit o reducere de 21 % fata de caietul de sarcini. Fiind cea mai bună ofertă şi deoarece antrepriza venise cu recomandările şi sprijinul financiar al mai multor bănci franceze şi germane…