UPDATE ZIUANEWS.RO România a pierdut 20.000.000 € pentru promovare turistică prin sabotajul protejatei lui Radu Mazăre
UPDATE ZIUANEWS.RO: România a pierdut 20.000.000 € pentru promovare turistică prin sabotajul protejatei lui
14 Oct, 2015 16:45
ZIUA de Constanta
4011
Marime text
Astfel, numai în 2014 şi 2015, România a pierdut fonduri europene în valoare totală de circa 20.000.000 de euro din cauza faptul că ANT a întocmit intenţionat caiete de sarcini imposibil de accesat de către ofertanţi străini sau autohtoni incluzând date eronate şi criterii subiective de adjudecare. Că atare, toate licitaţiile din 2014 şi 2015 s-au anulat din cauza imposibilităţii ofertanţilor de a îndeplini criteriile din caietul de sarcini.
În realitate, Mirela Matichescu şi subordonaţii săi au depus eforturi uriaşe că licitaţiile să nu fie adjudecate pentru a nu da cu subsemnatul la DNA sau DIICOT, adică au sabotat pe faţă toate licitaţiile internaţionale organizate în aceşti doi ani. Că urmare a acestui sabotaj premeditat, România a pierdut finanţări europene de circa 20.000.000 de euro, bani destinaţii promovării turistice a ţării noastre pe pieţele internaţionale. În schimb, ANT condus de Mirela Matichescu a a avut grijă să direcţioneze sume enorme de bani din fondurile de promovare turistică către diverse şuşanele locale cum ar fi târguri, bâlciuri, festivaluri de toamna, vara, iarnă ori primăvară sau zile ale localităţilor care deja aveau finanţarea asigurată din bugete locale.
Promisiuni şi vorbe-n vânt pe bani europeni
La sfârşitul anului 2013, conducerea ANT de la acea vreme, garantată şi susţinută de baronii de Constanţa- Radu Mazăre şi Nicuşor Constantinescu, adică fostul preşedinte Răzvan Filipescu şi vicepreşedintele Mirela Matichescu, anunţau, cu surle şi trâmbiţe, că, în intervalul 2014-2015, România va demara campania de promovare a turismului românesc ce va include reclame outdoor, precum şi în media din ţară şi străinătate şi va costă peste 25 de milioane de euro. Astfel, cei doi constănţeni susţineau că ANT organizează licitaţii în valoare totală de 18-19 milioane de euro pentru promovarea turismului românesc la televiziuni şi în presă scrisă din SUA, Germania, Franţa, Marea Britanie, Italia şi România.
Acestora li se vor adaugă campanii outdoor pe pieţele respective, plus alte destinaţii, considerate de ANT "de oportunitate", respectiv Israel, Polonia, Turcia, Rusia, Austria şi Republica Moldova. În plus, s-a mai anunţă că vor fi lansate campanii de promovare online pe aceste pieţe, pentru care nu s-a stabilit încă un buget. "Aceste campanii de promovare urmăresc creşterea notorietăţii turismului românesc şi a brandului României. Toată campania va fi susţinută din fonduri europene şi va depăşi 25 de milioane de euro, la care se vor adaugă şi sumele alocate pentru online", preciza la acea vreme Răzvan Filipescu.
Peste 15.000.000 de euro pierduţi prin incompetenţa şi amantorismul managerial
Licitaţiile pentru promovarea pe canale tv şi presă scrisă au beneficiat anul trecut de un buget, fără TVA, de 11,3 milioane de lei pentru SUA, 13,6 milioane de lei pentru Franţa, 17 milioane de lei pentru Germania, 16,6 milioane de lei pentru România, 13,6 milioane de lei pentru Italia şi 12,5 milioane de lei pentru Marea Britanie. Adică, 68.000.000 de lei, reprezentând în jur de 15.500.000 de euro, pentru promovarea turistică a România în mas media internaţională. Şi, 3.600.000 de euro pentru presă din ţară noastră.
În realitate, toate licitaţiile pentru promovarea României pe canale tv şi presă scrisă organizate anul trecut au fost anulate, din cauza faptul că s-au introdus în caietele de sarcini criterii aberante şi imposibil de îndeplinit, în special de către ofertanţii străini care operau în ţările respective. Practic, ANT, adică în special Mirela Matichescu care a gestionat aceste licitaţii, au întocmit caietele de sarcini fără să ţină cont de legislaţia şi realităţile din ţară unde urmă să se deruleze campania. Adică, au întocmit cu premeditare caiete de sarcini imposibil de accesat doar că să se anuleze licitaţia şi, ulterior, să nu aibă probleme cu justiţia. Aşa că mai bine au preferat să se piardă banii europeni, decât să se promoveze turismul românesc în străinătate. Că atare, în 2014, nu s-a derulat nicio campanie de promovare pe canale tv şi presă scrisă în SUA, Franţa, Germania, Italia şi Republica Moldova, şi astfel România a pierdut fonduri europene de circa 15.500.000 de euro.
Încă 4.000.000 de euro aruncaţi intenţionat pe apă Sâmbetei de Mirela Matichescu
Anul acesta, ANT condusă şi coordonată de pupila lui Radu Mazăre, Mirela Matichescu, a repetat „performanţă" de anul trecut reuşind să anuleze toate licitaţiile prin panouri publicitare (outdoor) cu finanţare europeană de aproape 4.000.000 de euro care urmau să se deruleze în Germania, Italia, Austria, Turcia, Marea Britanie şi Israel. În luna august 2015, ANTa lansat cinci licitaţii pentru promovarea pe panouri publicitare a turismului în României, în această toamna, în Germania, Italia, Austria, Turcia şi Marea Britanie, contracte care împreună au o valoare estimată de peste 3,1 milioane de euro (fără TVA).
Ulterior, s-a lansat şi licitaţia în valoare de 500.000 de euro, fără TVA, pentru promovarea turistică outdoor a României în Israel. Că atare, s-a ajuns că ANT condus de pupila lui Radu Mazăre, Mirela Matichescu, să aloce sute de mii de euro în Turcia şi Israel, dar România a desfiinţat birourile din aceste state. Mai mult, din această din această suma asigurată din fonduri europene, adică circa 3.600.000 de euro, ANT a alocat 249.809 de euro pentru demararea în această toamna o campanie media în presă scrisă din Turcia pentru promovarea brandului turistic naţional. Însă, ulterior a anulat licitaţia fără nicio explicaţie.
Caiete de sarcini greşite cu premeditare de către ANT
De ce s-au anulat aceste licitaii şi s-au pierdut cele aproximativ 4.000.000 de euro? Pentru că ANT, în frunte cu Mirela Matichescu, au întocmit intenţionat caiete de sarcini cu anumite criterii imposibil de îndeplinit de către ofertanţi, fapt pentru care unele licitaţii au fost anulate din lipsa de ofertanţi, cum a fost situaţia pentru Italia, Austria sau Marea Britanie. Dar au fost două licitaţii trântite din mottive incredibil de acceptat. Este cazul licitaţiei pentru Germania, unde ofertanţii au bătut drumul până la Bucureşti şi nu au cui să depună documentele de participare la licitaţie pentru simplu fapt că nimeni din ANT nu a vrut să semneze pentru primirea documentaţiei. Astfel, reprezentanţii firmei germane au venit degeaba la Bucureşti.
Licitaţia pentru Israel anulată de ANT pentru că a introdus date eronate în caietul de sarcini
O situaţia incredibilă şi greu de acceptat a reprezentant-o licitaţie de publicitate outdoor în valoare de 500.000 de euro, fără TVA, pentru Israel, fiind stabilit drept criteriu de atribuire a contractului de prestări servicii „oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic”. Conform Procesului verbal de deschidere nr. 1003/CAP/01.09.2015 din dată de 01.09.2015, au fost depuse trei oferte. În urmă verificării documentelor depuse de cele trei firme, oferta IMD MEDIA GROUP LTD. din Israel a fost cea mai bine pregătită şi conformă cu fişa de date. Însă, ulterior, pe dată 1 octombrie 2015, ANT a anulat licitaţia, anunţând firma din Israel că „procedura a fost anulată potrivit art. 209, alin(1) lit. c) din OUG nr. 34/2006, cu modificările şi completările ulterioare”.
Motivare ANT este uluitoare: „Pe parcursul analizării şi evaluării ofertelor s-a constatat că în Caietul de sarcini la pagină 6 este prezentat modul de calcul al costului/m2 că fiind egal cu costul total ofertat împărţit la numărul total de m2 din oferta, iar în anexă Fişier- Comparare Outdoor Israel, modul de calcul este diferit, în sensul că la suprafaţă de 2,07 m2, formulă este eronată, astfel că în loc de 2,07 apare 12. Urmare acestui fapt oferta dumneavoastră, este diferită de cea reală, ceea ce implică şi un cost pe m2 eronat". În realitate, însă, ANT nu a menţionat în comunicarea către firma din Israel că fişierul datorită căruia procedura a fost anulată a fost publicat în SEAP de către autoritatea contractantă, adică chiar ANT, cu formule eronate. Mai mult, fişierul excel din caietul de sarcini cu formele de calcul a fost întocmit greşit şi nu a funcţionat. Că atare, ANT a fost atenţionată de greşeală şi "conform Art.79, paragraf (3), lit b) din OUG 34/2006 cu completările ulterioare, prin clarificarea adusă se modifică informaţiile deja publicate, se afectează modul de elaborare a ofertelor şi devine necesară publicarea unei erate", erată care nu a fost publicată.
„Deoarece fişierul eronat trebuia publicat în SEAP printr-o erată, fapt care nu s-a petrecut, considerăm că este o culpă a Autorităţii Contractante având un caracter evident premeditat. În paragraful al treilea din comunicarea rezultatului procedurii, explicaţia anulării procedurii datorată formulei de calcul eronată din documentaţia Autorităţii Contractante, nu poate fi susţinută deoarece evaluarea celor trei oferte se putea face printr-un simplu calcul aritmetic, împărţirea valorii ofertei la suprafeta totală a locaţiilor oferite. Operaţie de nivelul claselor primare. În concluzie, anularea procedurii de atribuire a contractului de achiziţii publice mai sus menţionat, s-a datorat unei culpe aparţinând Autorităţii Contractante, care are un evident caracter intenţionat şi premeditat. Acest fapt este întărit şi de informaţiile de contact eronate oferite în Fişa de date(număr de telefon greşit), că rezultat a fost imposibilă contactactarea telefonică a Departamentului Achiziţii a Autorităţii Contractante”, a precizat pentru ZIUAnews, unul dintre avocaţii firmei din Israel.
În plus, mai trebuie precizat că procesul verbal de anulare al licitaţiei a fost semnat de către un director din ANT, care nu era îndreptăţit legal să semneze un asemenea document, întrucât în anunţul licitaţie nu era menţionat printre persoanele abilitate să delibereze în cazul acestei licitaţii. În anunţ se menţionează că „Persoanele cu funcţie de decizie din cadrul autorităţii contractante, adică ANT, în ceea ce priveşte organizarea,derularea şi finalizarea procedurii de atribuire sunt următoarele (Completare Formular 5; Subcontractanţii şi terţii vor completă Formularul 5): - Mirela Florenţa Matichescu - Vicepreşedinte; -Daniela Prelipcean - Director, Direcţia Management Brand; -Veronica Dănuţa Georgescu - Coordonator,Compartimentul Juridic; -Otilia Cecilia Bosilca- Coordonator Economic, Compartimentul Economic, Achiziţii Publice şi Servicii Interne; -Oana Irina Orosan - Coordonator Achiziţii Publice, Compartimentul Compartimentul Economic, Achiziţii Publice şi Servicii Interne”.
Plângeri penale împotriva celor care au sabotat licitaţiile internaţionale de promovare turistică
Că urmarea a anulării aberante a licitaţiei pentru Israel şi celorlalte licitaţii destinaţiile externe, reprezenanţii mai multe firme care au depus oferte, care ulterior, au fost respinse ori licitaţia anulată, au precizat pentru ZIUAnews că vor face plângeri penale împotriva celor care au sabotat licitaţiile cu fonduri europeme pentru promovarea turismului românesc, prin care România a pierdut circa 20 de milioane de euro. „Este un sabotaj premeditat şi greu de imaginat, dar cei vinovaţi vor trebui să plătească. Nu este posibil să-ţi baţi joc de România doar pentru că tu funcţionarul x sau şmecherul politic paraşutat la şefia ANT eşti incompetent şi nu a vrut să organizezi legal o licitaţie. Trebuie să plătească cineva pentru prostia de a pierde 20.000.000 de euro din fonduri europene”, a declarat pentru ZIUAnews unul dintre avocaţii implicaţi în aceste licitaţii.
Sursa text: ziuanews.ro
UPDATE, 18.05:
Am încercat să luăm legătura cu Mirela Matichescu pentru un punct de vedere în legătură cu acest subiect și ni s-a cerut o solicitare oficială. Când vom primi un răspuns vom reveni cu informații.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii