Ştiaţi că...? Gustave Eiffel, unul dintre cei mai importanţi arhitecţi din toate timpurile...
Ştiaţi că...?: Gustave Eiffel, unul dintre cei mai importanţi arhitecţi din toate timpurile...
27 Dec, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
7214
Marime text
Alexandre Gustave Eiffel s-a stins din viaţă la data de 27 decembrie 1923, în Paris. A fost un inginer francez, cunoscut mai ales pentru realizarea Turnului Eiffel, care îi poartă numele.
În tinerețe, cele două persoane care l-au influențat pe Gustave au fost chimiști şi unchii săi. Jean-Baptiste Mollerat și Michel Perret și-au petrecut mult timp în compania tânărului Eiffel, învățându-l despre chimie, sensul religiei și filozofie.
Turnul Eiffel, faimoasa construcție pe schelet de fier din Paris, cel mai cunoscut simbol al Franței, a fost denumit după inginerul Gustave Eiffel, proprietarul companiei care a proiectat și construit obiectivul, Eiffel & Co. Proiectul Turnului Eiffel a fost câștigător dintr-o listă de 107 proiecte. Miza programului era studiul posibilității de construire a unui turn de fier pe Champ-de-Mars, cu o bază pătrată, cu diagonala de 125 de metri și înălțimea de 300 de metri.
Cifrele reprezentative pentru etapa construcției au fost centralizate astfel: 18.038 părți metalice, 50 de ingineri și desenatori, 150 de lucrători de la fabrica Levallois-Perret, între 150 și 300 de lucrători pe șantier, 2.500.000 de nituri, 7.300 de tone de oțel, 60 de tone de vopsea, 5 lifturi. Lifturile originale funcționau cu ajutorul unui sistem hidraulic.
De-a lungul deceniilor, Turnul Eiffel a găzduit importante evenimente, spectacole extraordinare de lumină și muzică și a reprezentat o provocare pentru artiști. Aici s-au desfășurat campanii de repictare, Spectacolul pirotehnic 2000, marcarea preluării președinției Uniunii Europene de către Franța.
Unele surse istorice spun că inginerul român Gheorghe Pănculescu a avut ocazia să lucreze pentru compania controlată de Gustave Eiffel, după absolvirea Politehnicii din Zurich. Gustave Eiffel l-ar fi vizitat la Vălenii de Munte pe inginerul român și ar fi discutat despre planurile de construcție a turnului din Paris. Ca urmare, Gustave Eiffel a utilizat tehnica inventată de Pănculescu, folosind subansambluri metalice confecționate la sol și asamblate progresiv, pe măsura înălțării construcției. În componența construcției s-ar fi utilizat și oțel produs la Reșița, după cum este gravat pe unele nituri, „Resita, Romania”.
Sursa foto: www.biography.com
În tinerețe, cele două persoane care l-au influențat pe Gustave au fost chimiști şi unchii săi. Jean-Baptiste Mollerat și Michel Perret și-au petrecut mult timp în compania tânărului Eiffel, învățându-l despre chimie, sensul religiei și filozofie.
Turnul Eiffel, faimoasa construcție pe schelet de fier din Paris, cel mai cunoscut simbol al Franței, a fost denumit după inginerul Gustave Eiffel, proprietarul companiei care a proiectat și construit obiectivul, Eiffel & Co. Proiectul Turnului Eiffel a fost câștigător dintr-o listă de 107 proiecte. Miza programului era studiul posibilității de construire a unui turn de fier pe Champ-de-Mars, cu o bază pătrată, cu diagonala de 125 de metri și înălțimea de 300 de metri.
Cifrele reprezentative pentru etapa construcției au fost centralizate astfel: 18.038 părți metalice, 50 de ingineri și desenatori, 150 de lucrători de la fabrica Levallois-Perret, între 150 și 300 de lucrători pe șantier, 2.500.000 de nituri, 7.300 de tone de oțel, 60 de tone de vopsea, 5 lifturi. Lifturile originale funcționau cu ajutorul unui sistem hidraulic.
De-a lungul deceniilor, Turnul Eiffel a găzduit importante evenimente, spectacole extraordinare de lumină și muzică și a reprezentat o provocare pentru artiști. Aici s-au desfășurat campanii de repictare, Spectacolul pirotehnic 2000, marcarea preluării președinției Uniunii Europene de către Franța.
Unele surse istorice spun că inginerul român Gheorghe Pănculescu a avut ocazia să lucreze pentru compania controlată de Gustave Eiffel, după absolvirea Politehnicii din Zurich. Gustave Eiffel l-ar fi vizitat la Vălenii de Munte pe inginerul român și ar fi discutat despre planurile de construcție a turnului din Paris. Ca urmare, Gustave Eiffel a utilizat tehnica inventată de Pănculescu, folosind subansambluri metalice confecționate la sol și asamblate progresiv, pe măsura înălțării construcției. În componența construcției s-ar fi utilizat și oțel produs la Reșița, după cum este gravat pe unele nituri, „Resita, Romania”.
Sursa foto: www.biography.com
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- ioan 06 Jul, 2018 10:51 Gustave Eiffel , mare inginer constructor ,a colaborat cu un inginer eminent constructor roman la construirea Turnului Eiffel (acel inginer Gheorghe Panculescu),unde sau folosit tronsoane cu otel fabricat la Resita noastra....am avut ingineri eminenti Romani ,sa ne amintim de podul de la cernavoda ,de marile silozuri din constanta si Braila ,facute de inginerul eminent ,Anghel Saligny ,,,,sa nu uitam marile viaducte de cale ferata dinspre Ciceu ,,Romania regat a fost in stare sa construiasca lucrari memorabile ,marile tuneluri de cale ferata si viaducte, soseaua nationala si calea ferata ,Predeal- Brasov ,lucrari ingineresti complexe ,dar si de o frumusete aparte....Iar acuma intervine rusinea ,nu santem in stare sa construim autostrada Comarnic-Brasov ,prin defileul muntilor ,cum este drumul national si calea ferata de astazi inca..Predeal -Brasov. ,vor sa o construiasca ocolind nejustificat ,aiurea.Mare Rusine, si degradarea ingineriei romanesti de azi ,cu drumuri nationale (unele) ce te duc nicairi ,sau cu poduri de cale ferata de astazi ,daramate de la sine ,sub propria greutate....Unde santeti voi Epigoni ai Romaniei de odinioara ,sau urmasii,acestora.....ADIO ! .Numai de bine