Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
04:46 05 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Adoptarea Directivei privind Soluţionarea Alternativă a Disputelor și a Regulamentului privind Soluționarea Online a Disputelor

ro

13 Mar, 2013 11:33 1756 Marime text
Informaţie furnizată de: Centrul European al Consumatorilor România

Data: Bucureşti, 13 martie 2013

Referitor: Adoptarea Directivei privind Soluţionarea Alternativă a Disputelor și a Regulamentului privind Soluționarea Online a Disputelor

Un pas înainte pentru consumatorii din UE: Comisarul European pentru Sănătate şi Consumatori Tonio Borg salută adoptarea Directivei privind Soluţionarea Alternativă a Disputelor și a Regulamentului privind Soluționarea Online a Disputelor
Comisarul European pentru Sănătate şi Consumatori Tonio Borg salută votul  dat de Parlamentul European pentru adoptarea Directivei privind Soluţionarea Alternativă a Disputelor (ADR) şi a Regulamentului privind Soluţionarea Online a Disputelor (ODR). Acest vot confirmă acordul în ceea ce priveşte cele două propuneri înaintate de Comisia Europeană în 2011.
Comisarul European Tonio Borg a afirmat cu acest prilej:  „Astăzi, Parlamentul European a confirmat acordul său asupra celor două propuneri cheie având scopul accelerării creşterii economice a Pieţei Unice şi întărirea comerţului digital. ADR şi ODR sunt un câştig pentru consumatori, aceştia putând să-şi rezolve litigiile amiabil într-un mod mai simplu, mai ieftin fiind un câştig şi pentru comercianţi ce vor fi capabili să păstreze bune relaţii cu consumatorii evitând costurile determinate de soluţionarea litigiilor în instanţă. Trebuie subliniat faptul că instituțiile UE au  realizat rapid un acord, care va îmbunătăți în mod semnificativ viața de zi cu zi pentru consumatorii din întreaga Europă "
De asemeni a adăugat: „Profit de această ocazie pentru a mulţumi raportorilor celor două propuneri la Parlamentul European, Louis Grech şi Róża Thun, pentru angajamentul  lor de a ajunge la un acord. Sunt, de asemenea, recunoscător  Statelor  Membre și Președințiilor Consiliului pentru munca lor intensă pe aceste documente. Aceasta este o realizare cu adevărat inter-instituțională ce  sporeşte  încrederea consumatorilor și comercianților  în piața internă și dimensiunea sa digitală."
Regulile ADR vor asigura consumatorii că vor beneficia de servicii de calitate oferite de entităţile responsabile în acest sens, pentru toate litigiile ivite din contractele ce le pot încheia cu comercianţii, indiferent de ce produs vor achiziţiona sau de modalitatea de achiziţie, online sau offline, din propria ţară sau transfrontalier.
Conform regulilor ODR, o platformă online la nivel al UE va fi pusă la dispoziţie pentru a fi gestionate disputele apărute ca urmare a achiziţiilor online. Platforma va interconecta toate entităţile naţionale de soluţionare alternativă a disputelor şi va opera în toate limbile oficiale ale Uniunii Europene.
Creșterea gradului de conștientizare a consumatorilor este un alt scop al acestei legislații, comercianții  fiind obligaţi să furnizeze consumatorilor informații adecvate cu privire la mecanismele ADR și ODR.
Legislația privind ADR și ODR urmează să fie publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Statele membre vor avea la dispoziţie doi ani pentru a pune în aplicare normele ADR / ODR. Platforma ODR  va fi operațională la sfârșitul anului 2015.

Pentru mai multe informaţii:
 
EUROPEAN CONSUMER CENTRE ROMANIA
CENTRUL EUROPEAN AL CONSUMATORILOR DIN ROMANIA
 
Romulus MOISE
PR Officer ECC Romania
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii