Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
23:15 12 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Liber la executarea lucrărilor Un pod de la Cernavodă intră în reabilitare. Proiectul, realizat de o firmă din Bucureşti (document)

ro

24 Jan, 2018 00:00 3259 Marime text

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA, prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Constanţa, titulară a proiectului „Reparaţii la pod pe DN 22C km 3+445, la Cernavodă - DRDP Constanţa“, anunţă publicul asupra luării deciziei etapei de încadrare, în cadrul procedurilor de evaluare a impactului, de către Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa. Astfel, potrivit unui anunţ publicat de CNAIR, nu este necesară efectuarea evaluării impactului asupra mediului. Proiectul poate fi consultat la sediul APM Constanţa, zilnic, între orele 9.00 şi 13.00.
 
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA a organizat, anul trecut, o procedură publică pentru atribuirea contractului „Reparaţii la pod pe DN 22C km 3+445, la Cernavodă - DRDP Constanţa“, în valoare estimată de 4.425.263,95 de lei. Licitaţia a fost adjudecată de SC Freyrom SA, iar valoarea contractului atribuit este de 3.974.812,12 lei.

Responsabili de atribuirea contractului 

Persoanele cu funcţie de decizie din cadrul autorităţii contractante implicate în procedura de achiziţie publică sunt: ing. Dima Marin - director regional; ec. David Roxana - director economic şi comercial; ing. Tudor Gabriela - director adjunct Mentenanţă; ing. Marcu Nicolae - şef Departament Investiţii, ing. Rădulescu Iulian - şef Departament Mentenanţă; ing. Tudorache Rodica - Serviciul Tehnic, Lucrări de Artă şi CTE; ing. Bunghez Adrian - Serviciul Tehnic, Lucrări de Artă şi CTE, ing. Săceanu Andreea - Serviciul Tehnic, Lucrări de Artă şi CTE, ing. Chirică Teodora - şef serviciu Achiziţii Publice şi Asigurarea Transparenţei; ec. Stavru Irina - Serviciul Achiziţii Publice şi Asigurarea Transparenţei; ec. Popescu Florentina - Serviciul Achiziţii Publice şi Asigurarea Transparenţei; ec. Iorgoveanu Cristi-Dima - Serviciul Achiziţii Publice şi Asigurarea Transparenţei; Pantazescu Veronica - Serviciul Achiziţii Publice şi Asigurarea Transparenţei; consilier juridic Tisa Adrian - şef serviciu Juridic; consilier juridic Enache Andreea - Serviciul Juridic; consilier juridic Tudor Andreea - Serviciul Juridic; ec. Emirali Munever - şef serviciu Contabilitate; ec. Reşit Emre - şef serviciu Financiar, Salarizare şi CFP; ec. Şatrapele Doina - Serviciul Financiar, Salarizare şi CFP. 

SC Freyrom SA, în datele Registrului Comerţului 

Înmatriculată în anul 1996, firma are sediul social în Bucureşti. Capitalul social subscris, de 3.879.800 de lei, integral vărsat, este compus din 9.500 de acţiuni nominative. Valoarea unei acţiuni este de 408,4 lei. Societatea este controlată de Freyssinet France, cu sediul în Franţa, cu 0,01% din capitalul social, Soletanche Freyssinet, cu sediul în Franţa, cu 45,95% din capitalul social, Freyssinet Participations SARL, cu sediul în Franţa, cu 50,2% din capitalul social, Societatea de Construcţii CCCF Bucureşti SA, cu sediul în Bucureşti, cu 3,68% din capitalul social, Bruno Dupety, cu 0,16% din capitalul social. Administratorii societăţii sunt:
Nagle Patrick Joseph - membru CA, Deary Mark Damien - membru CA, Vincent Duflocq - administrator, Pascal Rochedreux - administrator, Krzysztof Andrzej Berger - preşedinte Consiliu de Administraţie. Cenzorul firmei este SC Deloitte Audit SRL. SC Freyrom SA execută lucrări speciale de construcţii n.c.a.
 
În anul 2014, SC Freyrom SA, cu 74 de salariaţi, a declarat o cifră de afaceri de 41.322.028 de lei şi un profit de 1.696.778 de lei. De asemenea, în anul 2015, firma a avut 67 de angajaţi, a înregistrat o cifră de afaceri de 30.759.432 de lei şi un profit de 1.620.254 de lei. Situaţia financiară pe anul 2016 a SC Freyrom SA este următoarea: 56 de salariaţi, cifră de afaceri de 30.105.997 de lei şi un profit de 1.440.842 de lei.

Date din caietul de sarcini 

Drumul Naţional 22C, pe sectorul cuprins între localităţile Cernavodă şi Ştefan cel Mare, traversează canalul de derivaţie al CNE Cernavodă la km 3+455. Podul este drept şi traversează normal canalul de derivaţie al CNE Cernavodă. Podul este alcătuit din şapte deschideri rezemate, cu lungime de 20,50 de metri şi o lungime totală de 153,80 de metri, inclusiv zidurile culeelor. Culeele structurii sunt de tip înecat, realizate din beton armat, fundate pe trei piloţi de diametru mare. Culeele nu prezintă urme de deplasare sau afuiere. Banchetele culeelor nu sunt amenajate cu cuzineţi pentru aparate de reazem şi nici cu opritori antiseismici. Pilele podului sunt realizate din beton armat şi sunt de două tipuri: pile cu elevaţie lamelară şi pile tip cadru, cu elevaţia alcătuită din doi stâlpi circulari din beton armat. Având în vedere alcătuirea pilelor, reiese faptul că podul iniţial aflat pe acest amplasament, ce avea trei deschideri, a fost extins la şapte deschideri, prin transformarea culeelor în pile, realizarea a două pile noi, câte una pe fiecare mal, pilele noi având elevaţia tip cadru cu stâlpi circulari.

Iată ce lucrări vor fi executate! 

Pentru aducerea podului la parametrii normali de exploatare corespunzători clasei E de încărcare convoi (A30;V80), conform unui drum naţional încadrat în clasa tehnică III cu două benzi de circulaţie, prin asigurarea parametrilor impuşi de exigenţele actuale de rezistenţă, stabilitate şi siguranţă în exploatare, sunt propuse prin documentaţia proiectată „lucrări de aducere a structurii de rezistenţă la parametrii tehnici iniţiali şi lucrări de îmbunătăţire a stării de eforturi în principale elemente de rezistenţă ale suprastructurii“, în concordanţă cu raportul de expertiză tehnică.
 
Soluţia presupune desfacerea integrală a căii împreună cu echipamentele tablierului şi realizarea unei plăci de suprabetonare cu rol de îmbunătăţire a etanşeităţii căii în raport cu principalele elemente de rezistenţă ale suprastructurii, îmbunătăţirea stării de eforturi printr-o mai bună repartiţie transversală a încărcărilor din trafic. Pentru infrastructuri sunt prevăzute măsuri de remediere cu privire la cămăşuirea elevaţiilor fisurate şi reparaţii ale betoanelor de faţă. În zona culeelor sunt prevăzute lucrări locale de protecţie maluri.
 
Clasele de betoane propuse sunt în conformitate cu codul de practică pentru producerea betonului. Soluţia proiectată prevede închiderea traficului pe jumătate de cale semaforizat, desfacerea trotuarelor, a parapetelor şi a betonului de pantă până la structura de rezistenţă, inclusiv console de trotuar, cu păstrarea în aşteptare a armăturii existente în vederea înglobării în noua secţiune cu suprabetonare. Suprafaţa rezultată se va sufla cu aer sub presiune şi va fi prelucrată prin buciardare. Conlucrarea plăcii armate cu structura existentă se va realiza prin conectori dispuşi la 50 cm interax în axul principalelor elemente de rezistenţă ale suprastructurii.
 
Armarea şi betonarea plăcii de suprabetonare se vor organiza în câmpuri delimitate de deschiderile tablierului. Se va utiliza un beton de clasă superioară C30/37 care permite eliminarea betonului de pantă şi realizarea unei suprafeţe suport pentru aplicarea hidroizolaţiei de înaltă calitate. Tablierul prevăzut va asigura 7,80 de metri carosabil şi două trotuare cu lăţimea utilă de un metru. Lăţimea totală a tablierului proiectat este de 11,4 metri. Se vor monta guri de scurgere noi cu prelungitoare amplasate în poziţia celor existente.
 
În secţiunea „Documente“ puteţi consulta anunţul de atribuire a licitaţiei.
 


Citeşte şi: 
 
Pod din Cernavodă de intensă circulaţie, în reabilitare. Traficul rutier va fi restricţionat (documente)

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii