Regionala CF Constanţa plăteşte peste 2,5 milioane de lei către Wiebe România, firmă implicată într-un dosar penal (document)
Regionala CF Constanţa plăteşte peste 2,5 milioane de lei către Wiebe România, firmă implicată într-un
09 Jun, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
6430
Marime text
Sucursala Regională Constanţa a CFR SA va plăti 2.528.204 lei pentru lucrări de „întreţinere şi reparaţie Coridor IV Paneuropean, tronson Lehliu Constanta, între km. 150+000/179+000; 179+000/210+000; 210+000/216+000“. Conform licitatiapublica.ro, contractul a fost atribuit ieri, în urma unei licitaţii deschise, către societatea Wiebe Romania SRL. Detalii în secţiunea „Documente“.
Un contract similar a fost semnat între cele două părţi şi anul trecut.
Conform Registrului Comerţului, societatea Wiebe România SRL a fost înfiinţată în anul 2003 şi are sediul social în municipiul Bucureşti, strada Frumoasă. Capitalul social subscris al societăţii este de 5.698.925 de lei, integral vărsat, fiind compus din 30.805 părţi sociale, valoarea uneia fiind de 185 de lei.
Asociaţii societăţii sunt: Wiebe Holding GmbH & Co KG, cu sediul social în Germania, care deţine o parte socială, cu o cotă de participare la beneficii şi pierderi de 0,0032%, şi SC Wiebe International GmbH, cu sediul social în Germania, care deţine 30.804 părţi sociale, cu o cotă de participare la beneficii şi pierderi de 99,9968%.
Administratorii societăţii sunt: Daniel Bîrsan, născut 1963, în comuna Vereşti, judeţul Suceava, Marco Alpert, născut în anul 1974, în Walsrode, Germania. Societatea se ocupă de executarea lucrărilor de construcţie a căilor ferate de suprafaţă şi subterane.
Grupul german H.F. Wiebe a intrat pe piaţa construcţiilor din România în anul 2001, participând, între anii 2001 - 2004, la reabilitarea primului tronson de cale ferată din România aparţinând Coridorului IV european între Bucureşti şi Câmpina.
Ca urmare a aprecierilor de care a avut parte lucrarea de pe Coridorul IV şi a oportunităţilor deschise de piaţa românească de construcţii, Grupul H.F. Wiebe a hotărât înfiinţarea, la sfârşitul anului 2003, a firmei Wiebe România SRL, ca membră a grupului. Printre contractele câştigate se numără: „Lucrări de întreţinere şi reparaţii Coridor IV Paneuropean, tronson Bucureşti-Câmpina“, „Lucrări de întreţinere şi reparaţii Coridor IV Paneuropean, tronson Lehliu-Constanţa“, „Lucrări în vederea ridicării restricţiilor de viteză de pe raza SCREIR CF Bucureşti - Lot 5“, „Construirea unei căi ferate de legătură pentru Voestalpine în Giurgiu“, „Reabilitarea liniilor de cale ferată din rafinăria OMV Petrom - Petrobrazi“, „Lucrări de sudură pe Coridorul Paneuropean IV - Secţiunea Câmpina-Predeal“, „Construcţie fabrică prefabricate din beton autoclavizat XELLA“, „Reabilitare şi modernizare inel de încercare Făurei“, „Reabilitarea CF pentru viteza de 160 km/h a liniei Bucureşti - Constanţa, componentă a Coridorului IV Paneuropean“, „Reabilitare pe Coridorul IV Paneuropean - Staţia Chitila“, „Reabilitarea şi modernizarea clădirilor din staţia de cale ferată Craiova“, „Terasament de cale ferată pe linia Ploieşti Vest - Târgovişte“, „Punere în siguranţă pod de cale ferată pe linia Ploieşti Sud - Buzău km 67+399“, „Lucrări de terasamente pe râul Argeş“, „Podul de cale ferată de la Teiş, pe râul Ialomiţa“, „Reabilitare linii de tramvai în Bucureşti“, „Construcţie linie nouă de cale ferată Atena - Corint (Grecia) pe tronsonul SKA - Kiato“.
Un contract similar a fost semnat între cele două părţi şi anul trecut.
Conform Registrului Comerţului, societatea Wiebe România SRL a fost înfiinţată în anul 2003 şi are sediul social în municipiul Bucureşti, strada Frumoasă. Capitalul social subscris al societăţii este de 5.698.925 de lei, integral vărsat, fiind compus din 30.805 părţi sociale, valoarea uneia fiind de 185 de lei.
Asociaţii societăţii sunt: Wiebe Holding GmbH & Co KG, cu sediul social în Germania, care deţine o parte socială, cu o cotă de participare la beneficii şi pierderi de 0,0032%, şi SC Wiebe International GmbH, cu sediul social în Germania, care deţine 30.804 părţi sociale, cu o cotă de participare la beneficii şi pierderi de 99,9968%.
Administratorii societăţii sunt: Daniel Bîrsan, născut 1963, în comuna Vereşti, judeţul Suceava, Marco Alpert, născut în anul 1974, în Walsrode, Germania. Societatea se ocupă de executarea lucrărilor de construcţie a căilor ferate de suprafaţă şi subterane.
Grupul german H.F. Wiebe a intrat pe piaţa construcţiilor din România în anul 2001, participând, între anii 2001 - 2004, la reabilitarea primului tronson de cale ferată din România aparţinând Coridorului IV european între Bucureşti şi Câmpina.
Ca urmare a aprecierilor de care a avut parte lucrarea de pe Coridorul IV şi a oportunităţilor deschise de piaţa românească de construcţii, Grupul H.F. Wiebe a hotărât înfiinţarea, la sfârşitul anului 2003, a firmei Wiebe România SRL, ca membră a grupului. Printre contractele câştigate se numără: „Lucrări de întreţinere şi reparaţii Coridor IV Paneuropean, tronson Bucureşti-Câmpina“, „Lucrări de întreţinere şi reparaţii Coridor IV Paneuropean, tronson Lehliu-Constanţa“, „Lucrări în vederea ridicării restricţiilor de viteză de pe raza SCREIR CF Bucureşti - Lot 5“, „Construirea unei căi ferate de legătură pentru Voestalpine în Giurgiu“, „Reabilitarea liniilor de cale ferată din rafinăria OMV Petrom - Petrobrazi“, „Lucrări de sudură pe Coridorul Paneuropean IV - Secţiunea Câmpina-Predeal“, „Construcţie fabrică prefabricate din beton autoclavizat XELLA“, „Reabilitare şi modernizare inel de încercare Făurei“, „Reabilitarea CF pentru viteza de 160 km/h a liniei Bucureşti - Constanţa, componentă a Coridorului IV Paneuropean“, „Reabilitare pe Coridorul IV Paneuropean - Staţia Chitila“, „Reabilitarea şi modernizarea clădirilor din staţia de cale ferată Craiova“, „Terasament de cale ferată pe linia Ploieşti Vest - Târgovişte“, „Punere în siguranţă pod de cale ferată pe linia Ploieşti Sud - Buzău km 67+399“, „Lucrări de terasamente pe râul Argeş“, „Podul de cale ferată de la Teiş, pe râul Ialomiţa“, „Reabilitare linii de tramvai în Bucureşti“, „Construcţie linie nouă de cale ferată Atena - Corint (Grecia) pe tronsonul SKA - Kiato“.
Wiebe România, urmărită penal în Dosarul firmelor-fantomă de la Ploiești
Rise Project relata, în septembrie anul trecut, că firma Wiebe România, urmărită penal, este subsidiara grupului german H.F. Wiebe și a pompat 1,1 milioane de lei în „fantomele” din Ploiești. Este vorba despre ancheta jurnalistică ce scotea la iveală, în mai 2014, circuitul firmelor-fantomă controlate de apropiați ai lui Sebastian Ghiță, când Rise Project a descoperit că „grupul Asesoft, fondat de Sebastian Ghiță, a trimis milioane de lei în conturile firmelor de tip «fantomă» urmărite penal în dosarul «Cosma - Păvăleanu». Tranzacțiile s-au derulat anul trecut și au inclus un intermediar, adică un SRL de lângă Ploiești aflat și el pe lista celor 142 de companii anchetate în acest caz, alături de oameni-cheie din PSD. SRL-ul interpus pe traseul banilor se numește Coneco Serv și a intrat în atenția procurorilor în toamna anului trecut. Motivul: în 2013, firma a pompat peste 5,5 milioane de lei în patru companii ce formează nucleul dur al platformei de firme «fantomă»: Kadok Interprest, Robyko Last Line, S&S Wizard și Narsam Invest”, mai arătau, în 2014, jurnaliștii de la Rise Project.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii