DESFĂŞURAREA CONFERINŢEI DE ÎNCHIDERE A PROIECTULUI POSDRU/157/1.3/S/141587
DESFĂŞURAREA CONFERINŢEI DE ÎNCHIDERE A PROIECTULUI POSDRU/157/1.3/S/141587
02 Nov, 2015 12:24
ZIUA de Constanta
1892
Marime text
În cadrul proiectului ProWeb – „Rețea de formare continuă a cadrelor didactice pentru a utiliza multimedia, instrumentația virtualăși web 2.0 în aria curriculară Matematică și Științe ale naturii (ProWeb)”, la Universitatea „Ovidius” din Constanţa s-au desfășurat pe data de 30 octombrie a.c. lucrările Conferinţei de închidere a acestuia. Universitatea „Ovidius” din Constanţa a desfăşurat activităţi în cadrul proiectului ProWeb în calitate de partener P1. Participanţii la acest eveniment au manifestat un interes deosebit pentru subiectele abordate în cadrul punctelor aflate pe agenda conferinţei: prezentarea proiectului şi a rezultatelor obţinute; prezentarea echipei de proiect şi a activitaţii acestora, diseminare de bune practici, discuţii libere.
Universitatea Valahia din Târgovişte, ca beneficiar al finanţării nerambursabile, a avut ca parteneri în proiect Universităţile „Ovidius” din Constanţa, „Constantin Brâncuşi” din Târgu-Jiu, „Lucian Blaga” din Sibiu şi „Ştefan cel Mare” din Suceava. Proiectul a fost implementat într-un interval de 18 luni, în perioada 1 mai 2014 - 31 octombrie 2015. Valoarea totală a proiectului a fost de 5.845.359,05 RON, din care 5.727.867,33 asistenţă financiară nerambursabilă.
Obiectivul general al proiectului a fost îmbunătăţirea formarii continue a cadrelor didactice din grupul ţintă, prin dezvoltarea şi implementarea de instrumente didactice inovative la nivelul celor 8 regiuni de dezvoltare. Activităţile derulate în cadrul proiectului au contribuit la atingerea obiectivelor specifice Axei Prioritare 1 şi domeniului major de intervenţie 1.3 „Dezvoltarea resurselor umane din educaţie şi formare”.
Coordonarea întregului proiect ProWeb a fost asigurată la nivelul beneficiarului acestuia de către un colectiv condus de conferenţiar univ.dr. Iulian Brezeanu - Manager proiect şi lector univ. dr. Lucia Pascale - Asistent Manager. Coordonarea activitaţilor proiectului la nivelul partenerului P1, Universitatea „Ovidius” din Constanţa, s-a realizat de către echipa de management compusă din: conferenţiar univ.dr. Eugen Petac - Coordonator proiect P1, lector univ.dr. Ozten Chelai - Responsabil regional IT, economist Irina Vasea - Responsabil financiar/Contabil, Economist Claudia David - Responsabil resurse umane.
Un număr de 150 de membrii ai grupului ţintă din judeţele Constanţa, Tulcea şi Vrancea, cadre didactice preuniversitare din aria curriculară Matematică şi ştiinţe ale naturii, şi-au desfăşurat activitatea sub directa coordonare a profesorilor formatori, cadre didactice din cadrul Universităţii „Ovidius” din Constanţa, Facultatea de Matematică şi Informatică: conferentiar univ.dr. Cristina-Elena Flaut, conferentiar univ.dr. Eugen Petac, conferentiar univ.dr. Eugen Zaharescu, lector univ.dr. Ozten Chelai, lector univ.dr. George-Valentin Cîrlig, lector univ.dr. Denis Ibadula, lector univ.dr. Andrei Rusu, lector univ.dr. Diana Savin, lector univ.dr. Cristina Sburlan, asistent univ.dr. Cristina Şerban. La nivelul partenerului P1, au contribuit la buna desfăşurare a proiectului şi membrii echipei de experţi facilitatori - prof. Lidia Dumbrava, prof. Mihalea Dumitru, prof. Mircea Vrană şi experţi monitorizare grup ţintă – prof. Ion Ionaşcu, prof. Alina-Elena Niţu, prof. Daniela Petrov.
Grupul țintă selectat pentru proiect, în conformitate cu procedura de selecție specific realizată prin proiect, a fost format în final din 1.500 de cadre didactice preuniversitare din aria curriculară Matematică și științe ale naturii, dintr-un număr de 28 de judeţe adresate prin proiect.
Au fost acreditate două programe de formare (Ordin MEN nr. 4859/04.11.2014), fiecare din acestea conţinând câte două discipline:
Modulul 1. Abordări moderne în didactica matematicii şi ştiinţelor naturii
Modulul 2. E-educaţie în cadrul ariei curriculare matematică şi ştiinţe ale naturii
Pentru cele patru discipline s-au desfășurat activităţi teoretice de curs, dar şi activităţi aplicative în laborator şi activităţi aplicative on-line, pe platforma proiectului ProWeb. Evaluarea pe disciplină şi Evaluarea finală au contribuit la o mai bună pregătire a absolvenţilor acestor module de formare.
În cadrul proiectului s-a dezvoltat un portal informatic constituit din: platformă e-learning - suport pentru procesul de formare, set de instrumente virtuale, baza de date a grupului ţintă, sistemul de management al documentelor aferente formării şi pagina web a proiectului. Proiectul are dezvoltat un site (http://proweb.ssai.valahia.ro/) corespunzător parcurgerii tuturor fazelor de implementare, care a fost actualizat periodic prin postare de informații specifice acestor faze.
Participanţii la Conferinţa de închidere a proiectului ProWeb au subliniat faptul că, raportat la tematica formării profesionale continue inovative, International Conference on Creative Collaboration through Supportive Technologies (ICCCST 2015) a avut un puternic rol în schimbul de bune practici şi în diseminarea rezultatelor obţinute în cadrul proiectului. Conferinţa ICCCST 2015, organizată de Universitatea „Ovidius" din Constanţa (http://www.univ-ovidius.ro/icccst2015), a fost un foarte bun prilej ca participanţii să-şi împărtăşească ideile, experienţa şi rezultatele obţinute în materie de utilizare a noilor tehnologii în educaţie, contribuind astfel la succesul proiectului ProWeb.
Universitatea Valahia din Târgovişte, ca beneficiar al finanţării nerambursabile, a avut ca parteneri în proiect Universităţile „Ovidius” din Constanţa, „Constantin Brâncuşi” din Târgu-Jiu, „Lucian Blaga” din Sibiu şi „Ştefan cel Mare” din Suceava. Proiectul a fost implementat într-un interval de 18 luni, în perioada 1 mai 2014 - 31 octombrie 2015. Valoarea totală a proiectului a fost de 5.845.359,05 RON, din care 5.727.867,33 asistenţă financiară nerambursabilă.
Obiectivul general al proiectului a fost îmbunătăţirea formarii continue a cadrelor didactice din grupul ţintă, prin dezvoltarea şi implementarea de instrumente didactice inovative la nivelul celor 8 regiuni de dezvoltare. Activităţile derulate în cadrul proiectului au contribuit la atingerea obiectivelor specifice Axei Prioritare 1 şi domeniului major de intervenţie 1.3 „Dezvoltarea resurselor umane din educaţie şi formare”.
Coordonarea întregului proiect ProWeb a fost asigurată la nivelul beneficiarului acestuia de către un colectiv condus de conferenţiar univ.dr. Iulian Brezeanu - Manager proiect şi lector univ. dr. Lucia Pascale - Asistent Manager. Coordonarea activitaţilor proiectului la nivelul partenerului P1, Universitatea „Ovidius” din Constanţa, s-a realizat de către echipa de management compusă din: conferenţiar univ.dr. Eugen Petac - Coordonator proiect P1, lector univ.dr. Ozten Chelai - Responsabil regional IT, economist Irina Vasea - Responsabil financiar/Contabil, Economist Claudia David - Responsabil resurse umane.
Un număr de 150 de membrii ai grupului ţintă din judeţele Constanţa, Tulcea şi Vrancea, cadre didactice preuniversitare din aria curriculară Matematică şi ştiinţe ale naturii, şi-au desfăşurat activitatea sub directa coordonare a profesorilor formatori, cadre didactice din cadrul Universităţii „Ovidius” din Constanţa, Facultatea de Matematică şi Informatică: conferentiar univ.dr. Cristina-Elena Flaut, conferentiar univ.dr. Eugen Petac, conferentiar univ.dr. Eugen Zaharescu, lector univ.dr. Ozten Chelai, lector univ.dr. George-Valentin Cîrlig, lector univ.dr. Denis Ibadula, lector univ.dr. Andrei Rusu, lector univ.dr. Diana Savin, lector univ.dr. Cristina Sburlan, asistent univ.dr. Cristina Şerban. La nivelul partenerului P1, au contribuit la buna desfăşurare a proiectului şi membrii echipei de experţi facilitatori - prof. Lidia Dumbrava, prof. Mihalea Dumitru, prof. Mircea Vrană şi experţi monitorizare grup ţintă – prof. Ion Ionaşcu, prof. Alina-Elena Niţu, prof. Daniela Petrov.
Grupul țintă selectat pentru proiect, în conformitate cu procedura de selecție specific realizată prin proiect, a fost format în final din 1.500 de cadre didactice preuniversitare din aria curriculară Matematică și științe ale naturii, dintr-un număr de 28 de judeţe adresate prin proiect.
Au fost acreditate două programe de formare (Ordin MEN nr. 4859/04.11.2014), fiecare din acestea conţinând câte două discipline:
Modulul 1. Abordări moderne în didactica matematicii şi ştiinţelor naturii
- Fundamente psihopedagogice ale utilizării TIC în formarea continuă a cadrelor didactice din aria curriculară Matematică şi ştiințe ale naturii
- Tehnologii şi aplicaţii multimedia şi hypermedia în educaţia modernă
Modulul 2. E-educaţie în cadrul ariei curriculare matematică şi ştiinţe ale naturii
- Aplicaţii educaţionale ale web 2.0 în aria curriculară Matematică şi ştiinţe ale naturii
- Instrumentaţie virtuală şi software educațional
Pentru cele patru discipline s-au desfășurat activităţi teoretice de curs, dar şi activităţi aplicative în laborator şi activităţi aplicative on-line, pe platforma proiectului ProWeb. Evaluarea pe disciplină şi Evaluarea finală au contribuit la o mai bună pregătire a absolvenţilor acestor module de formare.
În cadrul proiectului s-a dezvoltat un portal informatic constituit din: platformă e-learning - suport pentru procesul de formare, set de instrumente virtuale, baza de date a grupului ţintă, sistemul de management al documentelor aferente formării şi pagina web a proiectului. Proiectul are dezvoltat un site (http://proweb.ssai.valahia.ro/) corespunzător parcurgerii tuturor fazelor de implementare, care a fost actualizat periodic prin postare de informații specifice acestor faze.
Participanţii la Conferinţa de închidere a proiectului ProWeb au subliniat faptul că, raportat la tematica formării profesionale continue inovative, International Conference on Creative Collaboration through Supportive Technologies (ICCCST 2015) a avut un puternic rol în schimbul de bune practici şi în diseminarea rezultatelor obţinute în cadrul proiectului. Conferinţa ICCCST 2015, organizată de Universitatea „Ovidius" din Constanţa (http://www.univ-ovidius.ro/icccst2015), a fost un foarte bun prilej ca participanţii să-şi împărtăşească ideile, experienţa şi rezultatele obţinute în materie de utilizare a noilor tehnologii în educaţie, contribuind astfel la succesul proiectului ProWeb.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii