Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
23:16 12 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Este oficial. A fost publicată Ordonanța de urgență privind sistemul de avertizare în situații de urgență „RO-ALERT“. Trebuie știut. Cât costă

ro

13 Oct, 2017 03:00 3372 Marime text
Ieri a fost publicată, în Monitorul Oficial nr. 807 din 12 octombrie 2017, Ordonanța de urgență Nr. 72 din 5 octombrie 2017 privind implementarea Sistemului de avertizare a populației în situații de urgență „RO-ALERT“.  

Potrivit unui comunicat al Guvernului sistemul de avertizare a populației în situații de urgență ”RO-ALERT” va fi implementat pe teritoriul României în scopul prevenirii pierderii de vieți omenești ca urmare a fenomenelor meteorologice și hidrologice periculoase, stabilește o Ordonanță de Urgență adoptată astăzi de guvern.
 
Prin Sistemul ”RO-ALERT” vor fi transmise populației mesaje de avertizare în timp real, prin intermediul tehnologiilor moderne din domeniul comunicațiilor și tehnlogiei informațiilor.
Sisteme similare și-au dovedit eficiența în SUA, Olanda, Lituania, Franța, Germania și Belgia.
 
Sistemul ”RO-ALERT” are o serie de avantaje:
 
* Transmiterea unor mesaje de avertizare adaptate evenimentului iminent prin intermediul rețelelor operatorilor de telefonie mobilă;
 
* Transmiterea rapidă a mesajelor către toți utilizatorii aflați în arealul amenințat chiar în condiții de congestie a rețelelor operatorilor de telefonie mobilă;
 
* Afișarea instantanee a mesajelor pe ecranul terminalului mobil fără a fi necesară vreo intervenție a utilizatorului;
 

* Repetarea ciclică a mesajelor de alertare la intervale de timp configurabile;
 
* Receptarea mesajelor de avertizare și de către terminalele aflate în roaming;
 
* Acuratețea mesajelor de avertizare, formulate doar pe baza informațiilor furnizate de surse autorizate.
 
Sistemul va fi pus în aplicare de către Ministerul Afacerilor Interne prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, cu suportul tehnic al Serviciului de Telecomunicații Speciale și va fi operat de către structurile operaționale cu funcționare 24/24 ale IGSU și structurilor subordonate acestuia. Ca sistem de backup, Departamentul pentru Situații de Urgență va dispune de un terminal cu aceleași funcționalități.
 
Secretarul de stat șef al departamentului pentru Situații de urgență al MAI este desemnat responsabil pentru coordonarea tuturor activităților care privesc finanțarea, derularea procedurii de achiziție, livrarea și punerea în funcțiune a Sistemului ”RO-ALERT”.

 
Achiziția echipamentelor hardware, aplicațiilor software și serviciilor de instalare și punere în funcțiune aferente, necesare pentru implementarea Sistemului ”RO-ALERT” va fi realizată de IGSU în regim de urgență, conform prevederilor art.104 alin 1 lit c din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, prin procedura de negociere fără publicare prealabilă.
Realizarea achiziției în regim de urgență are scopul să preîntâmpine pierderea de vieți omenești și producerea de pagube materiale în cazul în care ar avea loc fenomene meteo periculoase.

Pentru realizarea achiziției, Guvernul a alocat prin Ordonanța de urgență adoptată 30,4 milioane de lei din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, în bugetul MAI, pentru IGSU.

Diferența dintre această sumă și valoarea contractului de achiziție publică încheiat în urma procedurii de atribuire se restituie la Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului până la sfârșitul anului.  
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii