Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
22:26 04 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Master Planul General de Transport – prezentat pentru a treia oară în fața Comisiei pentru transport din Camera Deputaților, la cererea PNL

ro

15 May, 2015 12:54 1048 Marime text
Săptâmana aceasta, la cererea mea, în calitate de președinte al Comisiei pentru transporturi și infrastructură din Camera Deputaților, precum și a celorlalți colegi parlamentari, membri ai acesteia, a fost prezentată, în fața comisiei, forma finală a Master Planului General de Transport al României de către Ministrul Transporturilor, domnul Ioan Rus.
Și de această dată au existat o serie de întrebări și observații ale parlamentarilor, membri ai Comisiei pentru transporturi și infrastructură din Camera Deputaților, pentru ministrul Ioan Rus, care, cred eu, ar fi trebuit, în mod firesc, să fi fost lămurite împreună, înainte ca acest document să ajungă în fața reprezentanților Comisiei Europene.
 În această privință aș vrea să mă refer la faptul că una dintre cele mai importante probleme pe care noi le-am semnalat este cea legată de standardele de cost pe un km de autostradă. În acest sens, nici noi, reprezentanții Comisiei pentru transporturi și infrastructură și, probabil, nici cei ai CE nu vor înțelege, cu siguranță, de ce există asemenea diferențe uriașe între standardele de cost folosite în fundamentarea Master Planului și cele prezentate prin normele interne aflate în vigoare, afișate inclusiv pe site'ul CNADNR! Aș da un exemplu elocvent în acest sens: în Master Plan, un Km de autostradă în zona de munte este calculat la un standard de cost de 21,7 mil euro, iar pe site'ul CNADNR, acesta este calculat la 5,9 mil euro pe Km! Cred că această diferență controversată de costuri ar trebui elucidată cât mai rapid, cu atât mai mult cu cât s-a susținut și faptul că în stabilirea acestor standarde s-ar fi ținut cont și de valorile medii ale costurilor de realizare a unui Km de autostradă în UE! 
O altă problemă semnalată de noi, parlamentarii comisiei, se referă la modul de stabilire a criteriilor care au stat la baza elaborării punctajelor pentru fiecare proiect de infrastructură de transport, având în vedere că de la o variantă la alta a Master Planului au existat schimbări semnificative de ierarhizare a proiectelor și mă refer aici, în primul rând, la prioritizarea proiectelor de autostrăzi.
Mai mult decât atât, însuși ministrul Ioan Rus a recunoscut că mai există încă probleme în proiectul elaborat de ministerul aflat în coordonarea sa, însă promite că va căuta soluții: "Nu e rezolvat cum se cuvine sud-vestul României și sperăm să îi găsim o soluție în perspectivă", a menționat domnul Rus în cadrul ședinței Comisiei pentru transporturi și infrastructură.
Noi, liberalii, dar și ceilalți membri ai comisiei am considerat absolut necesară această audiere în Parlament a Ministrului Transporturilor, deoarece ultima variantă a Master Planului nu fusese prezentată și dezbătută în comisiile parlamentare de resort, iar noi îi semnalasem deja domnului Rus, la întâlnirile anterioare, faptul că există o serie de probleme în variantele precedente și nu trebuie să riscăm ca un document atât de important pentru strategia de dezvoltare a infrastructurii țării noastre să ajungă să pună în dificultate România în fața Comisiei Europene din cauza unor greșeli.
Mihai Lupu, Deputat PNL Constanţa
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii