Precizări cu privire la proiectul de rectificare bugetară pe anul 2013
Precizări cu privire la proiectul de rectificare bugetară pe anul 2013
14 Aug, 2013 14:21
ZIUA de Constanta
1031
Marime text
Partidul Național Liberal nu împărtășește afirmaţiile Consiliului Fiscal potrivit căruia proiectul de rectificare bugetară nu respectă regula instituită de art.6 lit. b) al Legii responsabilităţii fiscal-bugetare, nr.69/2010, regula instituită de art.6 lit. c) al Legii responsabilităţii fiscal-bugetare, nr.69/2010, prevederile art. 16 al Legii responsabilităţii fiscal-bugetare nr.69/2010. De asemenea, PNL nu este de acord cu opinia Consiliului potrivit căreia încălcarea de către proiectul de rectificare bugetară a regulilor fiscal bugetare subminează grav credibilitate acestora, mai ales în ceea ce privește nerespectarea țintei de deficit bugetar.
Menționăm că, deşi prin rectificarea bugetară au fost depăşite anumite plafoane specificate în Legea pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificaţi în cadrul fiscal-bugetar, nr.4/2013 care a fost întocmită pe baza Strategiei fiscal-bugetare pentru perioada 2013-2015 revizuită, devierile nu sunt de natură să pericliteze atingerea obiectivului bugetar pe termen mediu asumat de România şi recomandat de instituţiile Uniunii Europene în cadrul procesului de supraveghere bugetară, respectiv un deficit bugetar structural de 1% din PIB până în anul 2015.
La majorarea deficitului bugetului general consolidat de la 13.394,1 milioane lei cât a fost estimat iniţial, respectiv 2,1% din produsul intern brut, la 14.700,0 milioane lei, respectiv 2,3% din produsul intern brut, în baza cash, a fost luat în considerare şi impactului Programului naţional de dezvoltare a infrastructurii.
Precizăm că ţinta de deficit bugetar calculat conform metodologiei Sistemului European de Conturi (ESA95) rămâne nemodificată faţă de bugetul inițial, şi anume 2,4% din PIB. Totodată, trebuie precizat că noile ținte bugetare induse de recenta rectificare au fost agreate atât de FMI cât şi de CE în cadrul negocierilor din luna iulie.
Prin urmare a fost aleasă soluţia derogării de la Legea pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificaţi în cadrul fiscal-bugetar, nr.4/2013 şi Legea responsabilităţii fiscal-bugetare, nr.69/2010.
14.08.2013 Departamentul de Comunicare al PNL Constanța
Menționăm că, deşi prin rectificarea bugetară au fost depăşite anumite plafoane specificate în Legea pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificaţi în cadrul fiscal-bugetar, nr.4/2013 care a fost întocmită pe baza Strategiei fiscal-bugetare pentru perioada 2013-2015 revizuită, devierile nu sunt de natură să pericliteze atingerea obiectivului bugetar pe termen mediu asumat de România şi recomandat de instituţiile Uniunii Europene în cadrul procesului de supraveghere bugetară, respectiv un deficit bugetar structural de 1% din PIB până în anul 2015.
La majorarea deficitului bugetului general consolidat de la 13.394,1 milioane lei cât a fost estimat iniţial, respectiv 2,1% din produsul intern brut, la 14.700,0 milioane lei, respectiv 2,3% din produsul intern brut, în baza cash, a fost luat în considerare şi impactului Programului naţional de dezvoltare a infrastructurii.
Precizăm că ţinta de deficit bugetar calculat conform metodologiei Sistemului European de Conturi (ESA95) rămâne nemodificată faţă de bugetul inițial, şi anume 2,4% din PIB. Totodată, trebuie precizat că noile ținte bugetare induse de recenta rectificare au fost agreate atât de FMI cât şi de CE în cadrul negocierilor din luna iulie.
Prin urmare a fost aleasă soluţia derogării de la Legea pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificaţi în cadrul fiscal-bugetar, nr.4/2013 şi Legea responsabilităţii fiscal-bugetare, nr.69/2010.
14.08.2013 Departamentul de Comunicare al PNL Constanța
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii