Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
20:44 28 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Elena Udrea caută turişti „cu discernământ”

ro

17 Aug, 2011 13:22 1196 Marime text

După ce, cu scandalul aferent, brandul de ţară al României, celebra deja frunzulică, desenată pentru 900.000 euro, a devenit realitate, ministerul păstorit de Elena Udrea s-a gândit să scoată din puşculiţa fondurilor europene nişte alte milioane de euro pentru o campanie de... conştientizare a existenţei frunzuliţei, informează jurnalul.ro. Zis şi făcut! Luna aceasta, MDTR a lansat procedurile de achiziţionare de servicii de creaţie pentru promovarea şi „creşterea gradului de conştientizare asupra brandului turistic naţional". Procedura anunţată este licitaţie restrânsă, iar suma alocată, provenită din fonduri europene, este de aproape 2,5 milioane de euro cu TVA.

Pentru a obţine aceşti bani, agenţia care va fi agreată va trebui să fie una recunoscută, în sarcina ei căzând realizarea a câte trei clipuri de câte 30 de secunde, 340 de fotografii pentru publicitate, 6 advertoriale, imagini animate şi bannere web.

Şi pentru ca lucrurile să fie foarte clare pentru respectiva agenţie, mi­nisterul Elenei Udrea menţionează şi publicul-ţintă pe care l-ar vrea atras în călătorii prin România: „turişti cu discernământ". Şi dacă ne întrebăm unde crede Ministerul Dezvoltării că se găsesc respectivii turişti „cu discernământ", tot MDTR ne dă răspunsul: în Austria, Italia, Franţa, Germania, Ungaria, Rusia, Marea Britanie şi Irlanda şi în SUA.

Mai mult de atât, ca nu cumva să apară vreo confuzie şi turiştii să fie selectaţi pe bază de teste psihiatrice, Ministerul Dezvoltării defineşte şi face şi portretul robot al aşa denumitului „turist cu discernământ": „aceşti călători cu discernământ reprezintă un gen special de turişti, ce utilizează resursele media într-un anumit fel şi au anumite aşteptări legate de destinaţie". În privinţa profilului psihografic al turistului cu discernământ, MDTR spune că acesta este „deschis la minte şi tolerant, duce o viaţă sănătoasă şi activă, dar caută riscuri şi provocări, apreciază când primeşte recunoaştere din partea cunoscuţilor, e utilizator high-tech care se informează în amănunt despre destinaţia de călătorie dar totuşi nu uită să citească mult, atât acasă, cât şi în călătorii".

În plus, mai schiţează MDTR turistul dorit, acesta respectă mediul natural, social şi cultural şi alege destinaţii cu valori pe care le înţelege şi împărtăşeşte. Potretul călătorului cu discernământ este încheiat de MDTR cu precizarea că se încadrează între 25-34 ani şi respectiv 50-64 ani, dar, în acest ultim interval de vârstă, trebuie să fie vorba de familii ai căror copii nu mai locuiesc cu aceştia, au neapărat studii superioare şi venituri medii spre mari, dar mai ales potenţial de cheltuieli mari. Scopurile în care călătoreşte un astfel de turist sunt doar pentru a trăi experienţe şi emoţii noi sau pentru a-şi satisface un anume interes special, pentru a învăţa sau a se implica şi interacţiona în medii plăcute şi foarte sigure.

Dincolo de notele rizibile ale acestor criterii de selecţie, ministerul condus de Elena Udrea spune că nu mai puţin de 40 milioane de potenţiali turişti pentru România s-ar găsi în cele opt ţări menţionate. Recunoscând indirect ineficienţa frunzuliţei până acum, MDTR spune, pentru a justifica alocarea fondurilor, că pentru ca aceşti turişti să fie convinşi să aleagă România este nevoie întâi ca „actuala putere a brandului turistic România să fie îmbunătăţită în scopul de a exploata această oportunitate uriaşă". „Prin urmare, obiectivul principal de marketing pentru România trebuie să fie creşterea puterii brandului României ca destinaţie turistică, în special în două zone: de diferenţiere şi stimă", arată ministerul Elenei Udrea zonele unde trebuie „lucrat".

Ce li se oferă în schimb călătorilor cu discernământ? Beneficii de natură emoţională. „Beneficiile pentru turiştii care vin în România sunt în esenţă de natură emoţională şi sunt reluate în promisiunea brandului, după cum urmează: satisfacţia şi recunoaşterea reciprocă, îmbogăţirea experienţei şi cunoaşterea unui mediu natural intact şi autenticitatea culturală rurală în mijlocul Europei", sintetizează esenţa turismului în România MDTR.

http://www.jurnalul.ro/stiri/observator/udrea-cauta-turisti-cu-discernamant-587531.html

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii