Taxa de tranzit prin Cernavoda starneste controverse
Taxa de tranzit prin Cernavoda starneste controverse
In urma restrictionarii circulatiei pe podul de peste Canalul Dunare Marea Neagra, masinile de mare tonaj sunt obligate sa treaca prin oras.
Federatia Operatorilor de Transport Rutier (FORT) a notificat deja Consiliul Local Cernavoda, aducandu-i la cunostinta ca va inainta actiune in instanta impotriva hotararii consiliului local.
Liderul FORT, Augustin Hagiu, a informat-o ieri pe Mariana Mircea, primarul orasului Cernavoda, ca "fluxul comercial de transport rutier a scazut deja cu 40% de la aparita acestei masuri aberante".
"CNADNR nu e in stare sa ofere rute ocolitoare"
In opinia liderului sindical, "Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) nu a fost in stare sa ofere rute ocolitoare care sa ofere echivalente ca lungime sau ca portanta", amintind ca pe DN 2A, dinspre Slobozia spre Giurgeni, ar exista o portiune de 120 kilometri cu restrictii pentru traficul greu mai mare de 9,5 tone.
Augustin Hagiu s-a plans de faptul ca transportatorii care au ca destinatie localitati apropiate orasului Cernavoda sunt obligati sa plateasca taxe enorme. O solutie ar fi, spune el: "Cel putin 80% din taxa perceputa de CNADNR ar trebui sa vina in aceasta perioada de restrictie si sa acopere neajunsurile create atat transportatorilor, cat si Consiliului Local Cernavoda".
Primaria nu ia niciun ban
Primarita Mariana Mircea, seful politiei orasului, comisar-sef Emilian Nicolae, si seful politiei locale, Constantin Dancu, i-au explicat liderului sindical ca nu se adreseaza cui trebuie.
"Noi trebuie sa ne protejam drumurile, retelele de apa, canal si termoficare deteriorate de infil tratii. Avem blocuri inclinate, ca sa nu mai vorbim despre faptul ca podul Sfanta Maria din oras, pe unde se deviaza traficul, este fragil. A fost construit mai ales pentru evacuarea personalului de la Centrala Nucleara, in caz de avarie, nu pentru transportul greu", a spus Mariana Mircea.
Ea a precizat ca taxele sunt vechi de trei ani, "singura modificare facuta dupa 10 ianuarie fiind niste precizari referitoare la cazurile exceptionale pentru ma sinile mai grele de 8,5 tone, care trebuie sa solicite aviz inainte cu 36 ore, dar si obligarea transportului de persoane de a efectua o statie in oras, pentru locuitorii orasului".
Edilul a subliniat ca primaria "nu vrea bani de la transportatori, ci doar limitarea traficului greu". Se poate renunta la taxa, a mai spus ea. "Putem sa nu mai lasam pe nimeni sa devieze prin oras", a completat Mircea.
"Primaria Cernavoda nu a fost consultata cand s-a luat decizia devierii prin oras. Am fost anuntati cu o zi inainte, pusi in fata faptului implinit. Firma care repara podul peste ecluza e cea care a pus chiar si indicatoarele de deviere Primaria nu ia niciun ban. Cel mult, va beneficia eventual de reparatii, daca drumul prin oras se deterioreaza".
Municipalitatea si liderul transportatorilor au convenit ca vor organiza o intalnire cu repre zentantii CNADNR si Prefectura Constanta.
Termen de finalizare
Intre timp, pe podul de peste Canalul Dunare-Marea Neagra se lucreaza la foc continuu. Insa, desi CNADNR anunta in luna ianuarie ca lucrarile vor fi finalizate intr-un an, pe panoul montat in apropierea santierului scrie negru pe alb ca lucrarile se vor finaliza in 730 de zile, pe 13 ianuarie 2013, adica peste doi ani.
60 de lei pe zi este taxa maxima de tranzit pentru masinile de peste 8,5 tone.
Sursa: stiri.rol.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp