Sub lupa inspectorilor de la ITF Campanie de inspecţie a navelor din Marea Neagră
Sub lupa inspectorilor de la ITF: Campanie de inspecţie a navelor din Marea Neagră
04 Jul, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
1453
Marime text
Începând cu data de 6 iulie, timp de o săptămână, în toate porturile din Marea Neagră şi din Israel se va desfăşura o campanie de inspecţie a navelor.
Pentru prima dată, aceeaşi acţiune se va desfăşura în aceeaşi perioadă în Asia de Est în porturile din Japonia, Coreea de Sud, Rusia asiatică şi Taiwan. Vor fi verificate condiţiile de muncă şi de viaţă ale navigatorilor, nivelul de salarizare, contractele colective şi individuale de muncă de la bord, conformitatea condiţiilor de la bord cu cerinţele Convenţiei MLC 2006, identificarea navelor sub standard, informarea şi educarea navigatorilor privind drepturile lor la bordul navelor. În particular, echipele de control vor informa navigatorii de faptul ca România a ratificat convenţia ILO MLC 2006. De asemenea, navigatorii vor afla despre toate beneficiile de care se pot bucura în porturile româneşti, precum şi despre procedura ce trebuie urmată în cazul în care drepturile lor sunt încălcate. Cei şase inspectori ITF din zona Constanţa, Novorossiysk, Odessa, Istanbul, Batumi şi Haifa au continuat să se confrunte cu un număr mare de cazuri de neplată a salariilor, încălcare a legislaţiei şi a standardelor internaţionale, condiţii proaste de lucru, abandonuri ale navelor şi pierderi de vieţi omeneşti. Din 2012 până în prezent, au fost raportate peste 209 nave cu probleme grave, care sunt considerate încălcări ale MLC 2006, alte 300 de cazuri au fost raportate privind neplata salariilor, iar 15 nave au fost abandonate.
În Marea Neagră sunt active până la această dată în jur de 2.100 de nave cu capacităţi cuprinse între 2.000 şi 12.000 tdw. Navele se împart în vase care navigă pe ape interioare, bulk carriers, nave multicargo, tancuri petroliere. Arealul Mării Negre este dominat de 900 de nave ce au peste 20 de ani vechime. Alte 700 de nave au o vechime de peste 30 de ani. Doar 500 de nave sunt mai noi de 10 ani, din totalul de 2.100. Pavilioanele sub care navigă navele din Marea neagră sunt: Turcia, Rusia, Georgia, Malta, Moldova, Cambodgia, Belize, Tanzania, St. Vincent & the Grenadines, Cook Island, Panama. Majoritatea echipajelor provin din Rusia, Ucraina, Turcia, Siria, Georgia şi Azerbaidjan. Pavilioanele care au cele mai multe probleme sunt: Panama, Turcia, Moldova, Siria, Republica Dominicană, Togo, Cook Island, Tanzania, Kiribati, Egipt, Cipru, Malta, Rusia, Jamaica. ITF este o federaţie de peste 700 de organizaţii reprezentative, cu peste 4,5 milioane de membri din 150 de ţări, ce reprezintă şi promovează interesele membrilor lor în campanii globale de solidaritate. ITF este aliată ITUC - Confederaţia Internaţională a Sindicatelor şi parte a organizaţiei globale. În anii trecuţi, sindicatele din Marea Neagră au raportat o creştere a frecvenţei accidentelor serioase şi condiţii sub standard de muncă şi de viaţă ale navigatorilor de pe navele din această zonă. Odată cu intrarea în vigoare a MLC 2006 şi cu ratificarea ei de către cele trei ţări din regiune (România, Bulgaria şi Rusia), a apărut un nou instrument de lucru în combaterea navelor sub standard, ca şi a navelor care nu oferă condiţii decente de muncă şi de viaţă navigatorilor de la bord.
Pentru prima dată, aceeaşi acţiune se va desfăşura în aceeaşi perioadă în Asia de Est în porturile din Japonia, Coreea de Sud, Rusia asiatică şi Taiwan. Vor fi verificate condiţiile de muncă şi de viaţă ale navigatorilor, nivelul de salarizare, contractele colective şi individuale de muncă de la bord, conformitatea condiţiilor de la bord cu cerinţele Convenţiei MLC 2006, identificarea navelor sub standard, informarea şi educarea navigatorilor privind drepturile lor la bordul navelor. În particular, echipele de control vor informa navigatorii de faptul ca România a ratificat convenţia ILO MLC 2006. De asemenea, navigatorii vor afla despre toate beneficiile de care se pot bucura în porturile româneşti, precum şi despre procedura ce trebuie urmată în cazul în care drepturile lor sunt încălcate. Cei şase inspectori ITF din zona Constanţa, Novorossiysk, Odessa, Istanbul, Batumi şi Haifa au continuat să se confrunte cu un număr mare de cazuri de neplată a salariilor, încălcare a legislaţiei şi a standardelor internaţionale, condiţii proaste de lucru, abandonuri ale navelor şi pierderi de vieţi omeneşti. Din 2012 până în prezent, au fost raportate peste 209 nave cu probleme grave, care sunt considerate încălcări ale MLC 2006, alte 300 de cazuri au fost raportate privind neplata salariilor, iar 15 nave au fost abandonate.
În Marea Neagră sunt active până la această dată în jur de 2.100 de nave cu capacităţi cuprinse între 2.000 şi 12.000 tdw. Navele se împart în vase care navigă pe ape interioare, bulk carriers, nave multicargo, tancuri petroliere. Arealul Mării Negre este dominat de 900 de nave ce au peste 20 de ani vechime. Alte 700 de nave au o vechime de peste 30 de ani. Doar 500 de nave sunt mai noi de 10 ani, din totalul de 2.100. Pavilioanele sub care navigă navele din Marea neagră sunt: Turcia, Rusia, Georgia, Malta, Moldova, Cambodgia, Belize, Tanzania, St. Vincent & the Grenadines, Cook Island, Panama. Majoritatea echipajelor provin din Rusia, Ucraina, Turcia, Siria, Georgia şi Azerbaidjan. Pavilioanele care au cele mai multe probleme sunt: Panama, Turcia, Moldova, Siria, Republica Dominicană, Togo, Cook Island, Tanzania, Kiribati, Egipt, Cipru, Malta, Rusia, Jamaica. ITF este o federaţie de peste 700 de organizaţii reprezentative, cu peste 4,5 milioane de membri din 150 de ţări, ce reprezintă şi promovează interesele membrilor lor în campanii globale de solidaritate. ITF este aliată ITUC - Confederaţia Internaţională a Sindicatelor şi parte a organizaţiei globale. În anii trecuţi, sindicatele din Marea Neagră au raportat o creştere a frecvenţei accidentelor serioase şi condiţii sub standard de muncă şi de viaţă ale navigatorilor de pe navele din această zonă. Odată cu intrarea în vigoare a MLC 2006 şi cu ratificarea ei de către cele trei ţări din regiune (România, Bulgaria şi Rusia), a apărut un nou instrument de lucru în combaterea navelor sub standard, ca şi a navelor care nu oferă condiţii decente de muncă şi de viaţă navigatorilor de la bord.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii