Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
01:17 12 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Caravana „Managementul destinaţiilor - online şi offline” a ajuns la Constanţa (galerie foto)

ro

20 Sep, 2016 00:00 1594 Marime text
Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) derulează, în perioada 19 septembrie - 3 noiembrie, caravana „Managementul destinaţiilor: online şi offline”, proiect susţinut de Google România, cu scopul de a pune în valoare oportunităţile pe care le oferă instrumentele de marketing online pentru dezvoltarea conceptului de management integrat al calităţii unei destinaţii turistice, de a contura profilul călătorului digital şi de a prezenta viziunea ANT cu privire la înfiinţarea Organizaţiilor de Management al Destinaţiei. Ieri caravana a ajus la Constanţa şi a fist găzduită de sala „Remus Opreanu“ a Prefecturii Constanţa. Carvana a venit cu idei şi instrumente, cu exemple de bune practici, toate în ajutorul agenţilor economici.
 
La eveniment au participat preşedintele ANT, Anca Pavel-Nedea, directorul CCINA, Dănuţ Jugănaru, preşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia, prim-vicepreşedintele FTRP, Nicolae BucovalăManuela Câmpean - Direcţia de Turism Primăria Cluj, Gabriela Enescu - managing partner la Expremo Marketing, Enache Stănică - preşedinte Inomar Cluster, Rasty Petzalis Gabriel - creator platformă 100 Traks.
 
Evenimentul de ieri s-a adresat agenţilor economici, membrilor Camerei de Comerţ şi Industrie, autorităţilor publice locale, asociaţiilor de dezvoltare şi promovare turistică, asociaţiilor patronale şi federaţiilor de profil, organizaţiilor nonguvernamentale cu activitate în domeniul turismului, reprezentanţilor centrelor de informare turistică, reprezentaţilor instituţiilor culturale, ai mediului academic şi ai presei naţionale şi locale.
 
„Multe destinaţii au o astfel de organizaţie. Acum avem o şansă pe care trebuie să o valorificăm. Este un efort din partea noastră pe care trebuie să îl depunem. Turistul nu este satisfăcut doar pentru că a avut cazare bună şi a mâncat bine. Degeaba a avut cazare bună şi mâncare la fel de bună dacă plaja a fost murdară sau nu a avut parte de distracţii. Este vorba despre imaginea în ansamblu pe care şi-o creează turistul despre vacanţa sa. Trebuie să facem mai mult decât atât. Vorbim de strategii şi măsuri concrete. Anul trecut am avut pe litoralul românesc 60.000 de turişti străini, în timp ce un milion de români au ajuns pe litoralul bulgăresc“, a declarat directorul CCINA, Dănuţ Jugănaru.
 
„Ne dorim să creăm, pentru staţiunile de pe litoral, consilii de administraţie. Acestea vor administra staţiunile. Desigur, prin parteneriat public-privat. Suntem interesaţi ca Organizaţia de Management al Destinaţiei să dea roade“, a precizat, la rândul său, Nicolae Bucovală.

Ce este Organizaţia de Management al Destinaţiei?

Organizaţia de Management al Destinaţiei este o entitate cu personalitate juridică care funcţionează prin asocierea reprezentanţilor autorităţii publice locale din componenţa destinaţiei cu reprezentanţii din mediul privat şi, după caz, ai altor unităţi relevante (asociaţii de promovare, asociaţii profesionale şi patronale, organizaţii neguvernamentale, administratori ai ariilor protejate şi alţii), în baza unui parteneriat, care asigură gestionarea coordonată a tuturor elementelor ce alcătuiesc o destinaţie (atracţii, servicii suport, accesibilitate, marketing ş.a.) şi urmăreşte coalizarea organizaţiilor şi a grupurilor de factori interesaţi, care să lucreze spre un obiectiv comun.
 
Dezvoltarea unui mecanism integrator, care să asigure sinergia implementării strategiilor pe fiecare dintre planurile de care industria travel este dependentă, se poate realiza doar prin intermediul Organizaţiilor de Management al Destinaţiei (OMD-uri). Reprezentanţii ANT susţin că vor continua demersurile pentru elaborarea unui pachet de bune practici în turism şi a unei hotărâri de Guvern pentru recunoaşterea OMD-urilor şi interconectarea centrelor naţionale de informare turistică. Un alt demers al ANT vizează folosirea banilor din taxele colectate de la operatorii turistici.
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii