Constantin Matei, fostul director al CNAPMC „Discuţiile privind trecerea Portului Constanţa la administraţia Mazăre sunt doar declaraţii politice”
Constantin Matei, fostul director al CNAPMC: „Discuţiile privind trecerea Portului Constanţa la administraţia
24 Mar, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
3283
Marime text



Recentele declaraţii ale noului ministru al Transporturilor par că vin să susţină intenţia administraţiei publice locale constănţene de a-şi majora pachetul de acţiuni deţinut în Portul Constanţa. Nu mai departe de 5 martie, primarul municipiului Constanţa, Radu Mazăre, menţiona: „Ponta întotdeauna a declarat că susține acest demers de a trece acțiunile în varianta pe care am discutat-o noi. Sigur că aş fi vrut mai mult, dar e ok şi aşa, şi ministrul Șova şi-a luat angajamentul să facă acest lucru. Dacă le trece Guvernul, se ocupă de chestiunea asta (n.r. Portul Constanța)”.
În contextul emisiunii de sâmbătă, Dan Șova a precizat că intenția actualului Executiv este aceea a „a mai da acțiuni către Primăria Constanța pentru a ajunge la un procent de 33%”. „Din ceea ce rămâne, să scoatem pe Bursă 14%, în aşa fel încât să avem: Ministerul Transporturilor 33%, Primăria Constanța - 33%, 14% scos pe Bursă şi 20% - Fondul Proprietatea”, a explicat ministrul social-democrat. Totodată, el a subliniat că, prin scoaterea pe Bursă a 14% din acțiuni, Portul Constanța va fi transformat în companie publică. „Compania publică are marele avantaj că îşi transparentizează acțiunile pentru a îndeplini condițiile listării pe bursă”, a mai precizat noul ministru al Transporturilor.
„De Port e bine să se ocupe specialiştii, nu politicienii“

Totodată, Constantin Matei a ținut să precizeze că este convins că „discuțiile privind trecerea Portului Constanța la administrația Mazăre sunt doar declarații politice”. „De Portul Constanța e bine să se ocupe specialiştii, nu politicienii”, a adăugat Matei.
Chiar dacă nu a dorit să se pronunțe pe marginea oportunității majorării pachetului de acțiuni pe care administrația Mazăre îl deține în Portul Constanța, amintim că Matei nu este un susținător al acestui proiect şi că în perioada în care a fost subsecretar de stat la Transporturi nu a încurajat această variantă.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- Vasile 24 Mar, 2014 02:26 Portul Constanta nu e o jucarie pentru Mazare.Sa zica merci ça are 20 la suta.Nu va mai primi procente in plus indifférent de déclaraitiile politicienilor.Sova e varza,à spus ça in port au lucrat 200000 de muncitori si alte enormitati.Asa ministru ,Asa discurs.