Din seria „cele şapte minuni ale Constanţei” Unde sunt pistele pentru biciclişti promise de Mazăre?
Din seria „cele şapte minuni ale Constanţei”: Unde sunt pistele pentru biciclişti promise de Mazăre?
05 Mar, 2013 22:43
ZIUA de Constanta
3855
Marime text
În primăvara lui 2011, primarul municipiului Constanţa, Radu Mazăre, a ieşit cu bicicleta la plimbare. Pentru ca momentul să nu treacă neobservat, şeful administraţiei publice locale a chemat şi presa la aşa numitul eveniment. Edilul şef a renunţat, la vremea respectivă, la maşinile de lux pentru a deveni biciclist pe străzile Constanţei. Mazăre a explicat atunci că a apelat la bicicletă şi pentru că şi-a dorit să facă sport, dar şi pentru că benzina s-a scumpit.
„Acum mă gândeam că, dacă tot se face benzina şapte lei, să merg ziua la birou cu bicicleta şi numai seara, când merg la club, la gagici, să merg cu Jaguarul sau cu celelalte maşini”, explica primarul municipiului Constanţa, proaspăt „convertit” la ciclism. Mazăre ieşise la plimbare îmbrăcat în trening, cu pantofi sport şi şapca pe cap şi spunea, la momentul respectiv, că este a treia sau a patra oară când merge la primărie cu bicicleta.
„E mai bine aşa”
În aprilie 2011, primarul municipiului Constanţa spunea că, în opinia sa, există două mari dezavantaje pentru angajaţii primăriei, dacă el merge zilnic la birou cu bicicleta şi asta pentru că, în acest context, în primul rând observă problemele din oraş şi, în al doilea rând, le va cere acestora să realizeze piste de biciclete acolo unde posibil: „Există două mari dezavantaje pentru cei de la primărie. În primul rând, o să-i pun să facă piste de biciclete şi mă gândeam, spre exemplu, pe bulevardul Mamaia, unde ma duc eu la birou, să facem pe scuarul verde din mijloc. Iar în al doilea rând, mergând agale, observ lucrurile, ce e în neregulă, ce nu e bine. După fiecare tură de bicicletă prin oraş, mâna pe telefon, viceprimare, vezi că acolo nu ştiu ce şi nu ştiu cum, bă, dar dincolo nu mai facem un giratoriu, vezi că în partea ailaltă e gunoi. E mai bine aşa”.
Potrivit green-report.ro, Mazăre estima atunci că până în 2012 Constanţa va avea 50-80 de kilometri de pistă pentru biciclişti: „Voi construi între 50 şi 80 km de piste de bicicletă în doi. Începem anul acesta şi terminăm în 2012”. În anul de graţie 2013, Constanţa rămâne un „teren minat” pentru biciclişti. Aceştia nu au un traseu special amenajat pe unde să poată circula în siguranţă. Despre zeci de kilometri de pistă nici nu poate fi vorba. Ambiţioasele planuri ale primarului au rămas, aşadar, „suspendate”. De ce nu s-a concretizat intenţia edilului? De ce nu a reuşit municipalitatea să implementeze proiectul dorit? De ce este posibil ca un municipiu reşedinţă de judeţ să rămână la ani lumină depărtare de astfel de aspecte ce ţin, în principiu, de o minimă civilizaţie? Am încercat să aflăm motivul pentru care, din primăvara anului 2011 şi până în prezent, acest proiect a rămas doar la nivelul de declaraţie. I-am solicitat, în acest sens, un punct de vedere primarului Mazăre. Mai mult sau mai puţin previzibil, până la închiderea ediţiei edilul şef nu a răspuns. În eventualitate în care ne va transmite punctul de vedere, acesta va fi ulterior publicat.
„Acum mă gândeam că, dacă tot se face benzina şapte lei, să merg ziua la birou cu bicicleta şi numai seara, când merg la club, la gagici, să merg cu Jaguarul sau cu celelalte maşini”, explica primarul municipiului Constanţa, proaspăt „convertit” la ciclism. Mazăre ieşise la plimbare îmbrăcat în trening, cu pantofi sport şi şapca pe cap şi spunea, la momentul respectiv, că este a treia sau a patra oară când merge la primărie cu bicicleta.
„E mai bine aşa”
În aprilie 2011, primarul municipiului Constanţa spunea că, în opinia sa, există două mari dezavantaje pentru angajaţii primăriei, dacă el merge zilnic la birou cu bicicleta şi asta pentru că, în acest context, în primul rând observă problemele din oraş şi, în al doilea rând, le va cere acestora să realizeze piste de biciclete acolo unde posibil: „Există două mari dezavantaje pentru cei de la primărie. În primul rând, o să-i pun să facă piste de biciclete şi mă gândeam, spre exemplu, pe bulevardul Mamaia, unde ma duc eu la birou, să facem pe scuarul verde din mijloc. Iar în al doilea rând, mergând agale, observ lucrurile, ce e în neregulă, ce nu e bine. După fiecare tură de bicicletă prin oraş, mâna pe telefon, viceprimare, vezi că acolo nu ştiu ce şi nu ştiu cum, bă, dar dincolo nu mai facem un giratoriu, vezi că în partea ailaltă e gunoi. E mai bine aşa”.
Potrivit green-report.ro, Mazăre estima atunci că până în 2012 Constanţa va avea 50-80 de kilometri de pistă pentru biciclişti: „Voi construi între 50 şi 80 km de piste de bicicletă în doi. Începem anul acesta şi terminăm în 2012”. În anul de graţie 2013, Constanţa rămâne un „teren minat” pentru biciclişti. Aceştia nu au un traseu special amenajat pe unde să poată circula în siguranţă. Despre zeci de kilometri de pistă nici nu poate fi vorba. Ambiţioasele planuri ale primarului au rămas, aşadar, „suspendate”. De ce nu s-a concretizat intenţia edilului? De ce nu a reuşit municipalitatea să implementeze proiectul dorit? De ce este posibil ca un municipiu reşedinţă de judeţ să rămână la ani lumină depărtare de astfel de aspecte ce ţin, în principiu, de o minimă civilizaţie? Am încercat să aflăm motivul pentru care, din primăvara anului 2011 şi până în prezent, acest proiect a rămas doar la nivelul de declaraţie. I-am solicitat, în acest sens, un punct de vedere primarului Mazăre. Mai mult sau mai puţin previzibil, până la închiderea ediţiei edilul şef nu a răspuns. În eventualitate în care ne va transmite punctul de vedere, acesta va fi ulterior publicat.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii