Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
19:55 12 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Inaugurarea unui obiectiv neterminat! Victor Ponta vine iarăşi la podul „înfiat“ de la Agigea

ro

13 Nov, 2014 00:00 2701 Marime text
Victor Ponta se va afla, azi, de la ora 11.30, într-o vizită electorală oficială pe noul pod de la Agigea. Lucrările la noul pod trebuiau finalizate pe 31 octombrie, motiv pentru care premierul a şi evitat să viziteze obiectivul în campania electorală care a precedat primul tur de scrutin.
 

Însoţit de vicepremierul Liviu Dragnea şi de preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, Ponta va asista la un eveniment ce se vrea fastuos: proba de rezistenţă a construcţiei, care va fi încărcată cu nu mai puţin de 50 de autobasculante!
 
Victor Ponta, care s-a aflat, pe 1 Mai, într-o altă vizită, în acelaşi loc, anunţa atunci, cu surle şi trâmbiţe, că podul va fi gata pe 31 iulie şi că va prelua mare parte din traficul turiştilor care sosesc vara pe litoral, pe Autostrada Soarelui. Apoi, data-limită a fost prelungită pentru 31 octombrie, un nou termen nerespectat.
 
Podul, despre care Ponta spunea, în vară, că l-a înfiat, şi a cărui valoare ajunge la 191.797.112 lei, este finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007-2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene (85%) şi de la bugetul de stat (15%), conform contractului de finanţare nr. 18 din 11 noiembrie 2009.
 
Noul pod rutier a fost gândit, inițial, pentru a prelua autovehiculele de tonaj mare care se deplasează de pe A2 spre Portul Constanța Sud - Agigea. Între timp, obiectivul a devenit și mai important, având în vedere restricţiile de pe podul vechi, situat pe DN 39. Lucrările de construcție la noul pod de la Agigea au început în 2010. Ulterior, a fost găsită altă soluție de proiectare. Lucrările au stagnat mai bine de un an și au fost reluate, într-un final, la sfârșitul anului 2012.

Ce spune CN APMC SA 

Potrivit unui comunicat Companiei Naţionale a Administraţiei Porturilor Maritime SA Constanţa, ieri au început testele de rezistenţă la noul Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră.
 
Probele presupun operaţiunile de încercare a suprastructurii podului. În cadrul acestor teste, convoaie de autovehicule vor intra pe structura podului, vor opri în poziţiile prevăzute în schemele de încărcare, după care vor continua să se deplaseze tot cu viteza maximă de 5 Km/h pentru a ieşi de pe structura podului. Încercarea cu privire la încărcarea structurii podului, se va face progresiv, până la eficienţa maximă propusă. Odată cu primirea avizului proiectantului şi al comisiei de recepţie la terminarea lucrărilor, va fi permisă şi exploatare podului.
 
Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră are o structură de tip hobanat şi este cel mai mare pod de acest gen din România. Are o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lăţimea podului este de 17,4 metri, permiţând circulaţia pe 4 benzi. Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră este de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care susţin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării.

Valoarea totală a contractului de finanţare al întregului proiect „Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa” este de 191.797.112 lei.


Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii