Mega-proiecte româno-chineze Unde a „dispărut“ parcul industrial din Constanţa, anunţat de Nicuşor Constantinescu?
Mega-proiecte româno-chineze: Unde a „dispărut“ parcul industrial din Constanţa, anunţat de Nicuşor Constantinescu?
03 Sep, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
2347
Marime text
Guvernele României şi Chinei discută despre realizarea unei linii feroviare de mare viteză pe ruta Bucureşti-Iaşi-Chişinău, care ar urma să înlocuiască iniţiativa unui astfel de proiect pe traseul Bucureşti-Constanţa, a declarat, ieri, premierul Victor Ponta. „Proiectul de a avea o linie de cale ferată, pentru că nu este doar trenul, ci este mai ales calea ferată care permite această viteză, este un proiect la care Guvernul Chinei ţine foarte mult.
L-a prezentat prim-ministrul Li Keqiang anul trecut, în vizită de la Bucureşti, nu doar pentru România, ci pentru toate ţările din Europa Centrală şi de Est. Şi acum domnul Rus (n.r. ministrul Transporturilor) a intrat în discuţii mai avansate, pentru că nu se poate face acest proiect pilot pe linia Bucureşti-Constanţa, acolo este coridor european şi Comisia Europeană se opune unui nou proiect. Însă cu ce am propus noi şi urmează să avem şi studiile de fezabilitate ar fi o linie care să lege Bucureşti de Iaşi şi mai departe, spre Chişinău. Sigur, costurile sunt destul de mari, însă ca un prim proiect-pilot pentru Centrul şi Estul Europei, mi-aş dori ca România să fie prima care să aibă o asemenea linie, iar tehnologia dezvoltată în China s-a dovedit în ultimii ani ca fiind extrem de performantă şi extrem de sigură“, a declarat primul ministru, citat de HotNews.
Mega-proiectul anunţat, ieri, de premierul Ponta nu este primul de genul acesta. În primăvara acestui an, Guvernul aproba, printr-o hotărâre, un Memorandum de Înţelegere între Ministerul Economiei şi Ministerul Comerţului din China, privind elaborarea unui studiu de fezabilitate pentru realizarea în comun a Parcului Tehnologic şi Economic româno-chinez, memorandum semnat pe 25 noiembrie 2013, la Bucureşti.
De atunci şi până în prezent nu s-a mai auzit nimic despre măreţul proiect. Nici despre vreun studiu de fezabilitate, nici despre miile de investitori chinezi care urmau să ia cu asalt judeţul de la malul mării. De ce s-a „evaporat“ proiectul?
L-a prezentat prim-ministrul Li Keqiang anul trecut, în vizită de la Bucureşti, nu doar pentru România, ci pentru toate ţările din Europa Centrală şi de Est. Şi acum domnul Rus (n.r. ministrul Transporturilor) a intrat în discuţii mai avansate, pentru că nu se poate face acest proiect pilot pe linia Bucureşti-Constanţa, acolo este coridor european şi Comisia Europeană se opune unui nou proiect. Însă cu ce am propus noi şi urmează să avem şi studiile de fezabilitate ar fi o linie care să lege Bucureşti de Iaşi şi mai departe, spre Chişinău. Sigur, costurile sunt destul de mari, însă ca un prim proiect-pilot pentru Centrul şi Estul Europei, mi-aş dori ca România să fie prima care să aibă o asemenea linie, iar tehnologia dezvoltată în China s-a dovedit în ultimii ani ca fiind extrem de performantă şi extrem de sigură“, a declarat primul ministru, citat de HotNews.
Mega-proiectul anunţat, ieri, de premierul Ponta nu este primul de genul acesta. În primăvara acestui an, Guvernul aproba, printr-o hotărâre, un Memorandum de Înţelegere între Ministerul Economiei şi Ministerul Comerţului din China, privind elaborarea unui studiu de fezabilitate pentru realizarea în comun a Parcului Tehnologic şi Economic româno-chinez, memorandum semnat pe 25 noiembrie 2013, la Bucureşti.
„Este vorba despre 2.000 de firme chinezeşti care vor veni aici“
Despre această investiţie, Nicuşor Constantinescu, preşedintele suspendat al Consiliului Judeţean Constanţa, declara, în toamna anului trecut: „Există, după cum ştiţi, acel parc industrial, care va fi în zona portuară Agigea-Cumpăna-Canalul Dunăre Marea Neagră. Are toate caracteristicile necesare, adică autostradă, infrastructură, reţea de apă şi canalizare. Este vorba despre 2.000 de firme chinezeşti care vor veni aici, inclusiv din domeniul agricol“. În aceeaşi ordine de idei, social-democratul menţiona că municipiul Constanţa este înfrăţit cu Shanghai. „Avem acel terminal de la Agigea deschis în 2004 - 2005, unde vin zeci de mii de containere. Au acele nave rapide care fac 27 de zile între Shanghai şi Constanţa. China acoperă toate destinaţiile“, afirma, pe 27 noiembrie 2013, Constantinescu.De atunci şi până în prezent nu s-a mai auzit nimic despre măreţul proiect. Nici despre vreun studiu de fezabilitate, nici despre miile de investitori chinezi care urmau să ia cu asalt judeţul de la malul mării. De ce s-a „evaporat“ proiectul?
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii