Nereguli în evidenţele financiare ale Primăriei Mangalia! Ce a descoperit Curtea de Conturi la controale (document)
Nereguli în evidenţele financiare ale Primăriei Mangalia! Ce a descoperit Curtea de Conturi la controale (document)
07 Feb, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
3686
Marime text
În perioada 16.09.2016 - 10.11.2016, Primăria Municipiului Mangalia a fost luată la verificat de Camera de Conturi Constanţa, în cadrul auditului financiar asupra conturilor anuale de execuţie bugetară ale Unităţii Administrativ-Teritoriale a municipiului.
În urma controlului, raportul Curţii de Conturi a arătat că fundamentarea pentru anul 2015 a veniturilor proprii s-a făcut fără a se ţine cont de gradul de realizare a veniturilor proprii programate prin bugetele anilor 2013 şi 2014. „S-a constatat că nu s-a prezentat în şedinţă publică, spre analiză şi aprobare de către autorităţile deliberative, execuţia bugetelor întocmite pe cele două secţiuni, cu scopul de a redimensiona cheltuielile în raport cu gradul de colectare a veniturilor, prin rectificare bugetară locală. De asemenea, pe parcursul anului 2015 şi până la zi, entitatea nu a diminuat lunar volumul arieratelor cu cel puţin 5%, calculat la soldul lunii anterioare“, se evidenţiază în raport.
De asemenea, inspectorii au constatat că plăţile efectuate cu titlu de taxă cauţiune ori de retract litigios, în sumă de 252.900 de lei, au fost înregistrate eronat pe cheltuielile exerciţiului bugetar 2015, în condiţiile în care aceste plăţi sunt provizorii până la pronunţarea unor sentinţe definitive pentru dosarele respective.
La nivelul Liceului Tehnologic „Ion Bănescu“ s-a constatat că valoarea lucrărilor de investiţii efectuate reprezentând reabilitare teren de sport din incinta unităţii şcolare s-a înregistrat eronat pe cheltuielile exerciţiului bugetar 2015 în contul „Cheltuieli cu activele fixe neamortizabile“, deşi amenajările la terenuri se amortizează pe o durată de zece ani.
Raportul Curţii de Conturi a arătat şi faptul că entităţile din subordinea UATM Mangalia au închiriat/concesionat bunuri aparţinând domeniului public al unităţii administrativ-teritoriale pe care le au în administrare, fără a vira la bugetul local o cotă minimă de 50%, aşa cum prevede Legea privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia, prejudiciul estimat fiind de 845.000 de lei.
În plus, s-a constatat „nerealizarea la bugetul local de venituri din taxa pe clădiri aferentă acelor spaţii proprietate publică a unităţii administrativ-teritoriale închiriate în vederea desfăşurării unor activităţi economice“, prejudiciul estimat fiind de 23.000 de lei.
În documentul publicat de Curtea de Conturi s-a mai constatat că obiectul contractului încheiat cu o unitate protejată diferă de activităţile pentru care această unitate este autorizată ca unitate protejată şi, pe cale de consecinţă, contravaloarea bunurilor livrate de către aceasta, în sumă de 36.389 de lei, nu poate fi considerată ca echivalentă cu suma datorată de Primărie către bugetul de stat cu titlu de fond de handicap, încălcându-se astfel prevederile art. 78, alin. 3, lit. b din Legea nr. 448/2006.
De asemenea, raportul arată că Primăria Mangalia s-a angajat în unele cheltuieli cu onorarii avocaţi în sumă de peste 6.000.000 de lei, în condiţiile în care, prin bugetul aprobat, nu erau prevăzute resurse financiare adecvate, angajându-se în cheltuieli nelegale cu onorarii avocat pentru servicii de urmărire şi executare silită a creanţelor bugetare, deşi salariaţii Serviciului de Urmărire şi Executări Silite aveau ca obligaţii de serviciu executarea silită a creanţelor bugetare, prejudiciul estimat fiind de 50.000 de lei.
Mai mult, inspectorii au constatat angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata nelegală a unor cheltuieli cu onorarii avocaţi, în condiţiile în care serviciile nu au fost corect evaluate, onorariile fiind calculate pe baza unor valori nefundamentate, prejudiciul estimat fiind de 691.000 de lei, dar şi plata nejustificată a unor servicii de consultanţă şi comunicare în relaţiile cu publicul, cu toate că instituţia avea compartiment de comunicare, cu un post de inspector încadrat, iar atribuţiile acestuia acopereau problematica specifică relaţiilor publice şi comunicării, provocând cheltuieli nejustificate estimate la 325.000 de lei.
În ceea ce priveşte plata nelegală a creşterilor tarifelor privind serviciile de salubrizare prin ajustarea de preţ făcută fără a avea la bază avizul de specialitate al autorităţii de reglementare competentă, s-a calculat un prejudiciu estimat de 109.000 de lei. S-a mai constatat că Primăria a finanţat unele acţiuni nonprofit de interes general cu
nerespectarea Legii nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general, provocând un prejudiciu estimat de 562.000 de lei, dar şi acordarea eronată a unor ajutoare de urgenţă constând în
alimente şi a unor tichete de transport pe numele unor persoane decedate sau ale unor persoane care nu întrunesc condiţiile de eligibilitate.
„În ce priveşte reabilitarea terenului de sport din incinta Liceului Tehnologic «Ion Bănescu» Mangalia, s-a constatat că situaţiile de lucrări au fost acceptate la plată cu o cotă de CAS de 20,8% aplicată manoperei directe, deşi, începând cu data de 22 septembrie 2014, cota legală de CAS stabilită în sarcina angajatorului a fost în procent de 15,8%. A fost plătită nelegal suma de 1.194 de lei“, se mai arată în raport.
Pentru abaterile identificate, s-au formulat recomandări ce vizează respectarea prevederilor legale privind încasarea veniturilor, efectuarea cheltuielilor, organizarea evidenţei contabile şi a sistemelor de control intern. „Abaterile constatate se află în stadiu de valorificare“, se subliniază în raport.
În secţiunea „Documente“ puteţi consulta raportul Camerei de Conturi întocmit în urma auditului de la Primăria Municipiului Mangalia.
În urma controlului, raportul Curţii de Conturi a arătat că fundamentarea pentru anul 2015 a veniturilor proprii s-a făcut fără a se ţine cont de gradul de realizare a veniturilor proprii programate prin bugetele anilor 2013 şi 2014. „S-a constatat că nu s-a prezentat în şedinţă publică, spre analiză şi aprobare de către autorităţile deliberative, execuţia bugetelor întocmite pe cele două secţiuni, cu scopul de a redimensiona cheltuielile în raport cu gradul de colectare a veniturilor, prin rectificare bugetară locală. De asemenea, pe parcursul anului 2015 şi până la zi, entitatea nu a diminuat lunar volumul arieratelor cu cel puţin 5%, calculat la soldul lunii anterioare“, se evidenţiază în raport.
De asemenea, inspectorii au constatat că plăţile efectuate cu titlu de taxă cauţiune ori de retract litigios, în sumă de 252.900 de lei, au fost înregistrate eronat pe cheltuielile exerciţiului bugetar 2015, în condiţiile în care aceste plăţi sunt provizorii până la pronunţarea unor sentinţe definitive pentru dosarele respective.
La nivelul Liceului Tehnologic „Ion Bănescu“ s-a constatat că valoarea lucrărilor de investiţii efectuate reprezentând reabilitare teren de sport din incinta unităţii şcolare s-a înregistrat eronat pe cheltuielile exerciţiului bugetar 2015 în contul „Cheltuieli cu activele fixe neamortizabile“, deşi amenajările la terenuri se amortizează pe o durată de zece ani.
Raportul Curţii de Conturi a arătat şi faptul că entităţile din subordinea UATM Mangalia au închiriat/concesionat bunuri aparţinând domeniului public al unităţii administrativ-teritoriale pe care le au în administrare, fără a vira la bugetul local o cotă minimă de 50%, aşa cum prevede Legea privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia, prejudiciul estimat fiind de 845.000 de lei.
În plus, s-a constatat „nerealizarea la bugetul local de venituri din taxa pe clădiri aferentă acelor spaţii proprietate publică a unităţii administrativ-teritoriale închiriate în vederea desfăşurării unor activităţi economice“, prejudiciul estimat fiind de 23.000 de lei.
În documentul publicat de Curtea de Conturi s-a mai constatat că obiectul contractului încheiat cu o unitate protejată diferă de activităţile pentru care această unitate este autorizată ca unitate protejată şi, pe cale de consecinţă, contravaloarea bunurilor livrate de către aceasta, în sumă de 36.389 de lei, nu poate fi considerată ca echivalentă cu suma datorată de Primărie către bugetul de stat cu titlu de fond de handicap, încălcându-se astfel prevederile art. 78, alin. 3, lit. b din Legea nr. 448/2006.
Nereguli în gestiunea economico-financiară a Primăriei Mangalia
În ceea ce priveşte calitatea gestiunii economico-financiare, s-a constatat că UATM Mangalia nu a emis o hotărâre de Consiliu Local pentru transmiterea către Serviciul de Ambulanţă Judeţean Constanţa a dreptului de administrare pentru imobilul în care îşi desfăşoară activitatea unitatea sanitară publică de interes judeţean.De asemenea, raportul arată că Primăria Mangalia s-a angajat în unele cheltuieli cu onorarii avocaţi în sumă de peste 6.000.000 de lei, în condiţiile în care, prin bugetul aprobat, nu erau prevăzute resurse financiare adecvate, angajându-se în cheltuieli nelegale cu onorarii avocat pentru servicii de urmărire şi executare silită a creanţelor bugetare, deşi salariaţii Serviciului de Urmărire şi Executări Silite aveau ca obligaţii de serviciu executarea silită a creanţelor bugetare, prejudiciul estimat fiind de 50.000 de lei.
Mai mult, inspectorii au constatat angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata nelegală a unor cheltuieli cu onorarii avocaţi, în condiţiile în care serviciile nu au fost corect evaluate, onorariile fiind calculate pe baza unor valori nefundamentate, prejudiciul estimat fiind de 691.000 de lei, dar şi plata nejustificată a unor servicii de consultanţă şi comunicare în relaţiile cu publicul, cu toate că instituţia avea compartiment de comunicare, cu un post de inspector încadrat, iar atribuţiile acestuia acopereau problematica specifică relaţiilor publice şi comunicării, provocând cheltuieli nejustificate estimate la 325.000 de lei.
În ceea ce priveşte plata nelegală a creşterilor tarifelor privind serviciile de salubrizare prin ajustarea de preţ făcută fără a avea la bază avizul de specialitate al autorităţii de reglementare competentă, s-a calculat un prejudiciu estimat de 109.000 de lei. S-a mai constatat că Primăria a finanţat unele acţiuni nonprofit de interes general cu
nerespectarea Legii nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general, provocând un prejudiciu estimat de 562.000 de lei, dar şi acordarea eronată a unor ajutoare de urgenţă constând în
alimente şi a unor tichete de transport pe numele unor persoane decedate sau ale unor persoane care nu întrunesc condiţiile de eligibilitate.
„În ce priveşte reabilitarea terenului de sport din incinta Liceului Tehnologic «Ion Bănescu» Mangalia, s-a constatat că situaţiile de lucrări au fost acceptate la plată cu o cotă de CAS de 20,8% aplicată manoperei directe, deşi, începând cu data de 22 septembrie 2014, cota legală de CAS stabilită în sarcina angajatorului a fost în procent de 15,8%. A fost plătită nelegal suma de 1.194 de lei“, se mai arată în raport.
Pentru abaterile identificate, s-au formulat recomandări ce vizează respectarea prevederilor legale privind încasarea veniturilor, efectuarea cheltuielilor, organizarea evidenţei contabile şi a sistemelor de control intern. „Abaterile constatate se află în stadiu de valorificare“, se subliniază în raport.
În secţiunea „Documente“ puteţi consulta raportul Camerei de Conturi întocmit în urma auditului de la Primăria Municipiului Mangalia.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii