Regata Marilor Veliere din Marea Neagră a ajuns la final 13 veliere au atras 115.000 de vizitatori în Portul Constanţa
Regata Marilor Veliere din Marea Neagră a ajuns la final: 13 veliere au atras 115.000 de vizitatori în Portul
28 May, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
4522
Marime text
Regata Marilor Veliere din Marea Neagră a ajuns la final. Ieri dimineaţă, a avut loc conferinţa de încheiere a SCF Black Sea Tall Ships Regatta 2014, eveniment de amploare ce a reunit 13 veliere din şapte ţări. Echipajele au fost formate din peste 1.000 de persoane de peste 20 de naţionalităţi. În organizarea evenimentului au fost implicate peste 300 de persoane, printre care voluntari ai Academiei Navale „Mircea cel Bătrân“, ai Navigator Yacht Club, cât şi ai Hotelului Vega.
La linia de start s-au aliniat 13 veliere, nave care s-au aflat, la finalul săptămânii trecute, în portul constănţean: la clasa A - „Sedov“, „Nadezhda“, „Mir“, „Akela“ (Rusia), „Running on waves“ (Malta), „Royal Helena“ (Bulgaria), „Mircea“ (România), „Kaliakra“ (Bulgaria); la clasa B - „Johanna Lucretia“ (Marea Britanie), „Atyla“ (Spania), „Adornate“ (România), „Bodrum“ (Turcia); la clasa C - „Sea Adventure“ (Bulgaria). „Sedov“ este cel mai mare velier din lume, cu o lungime de 117,5 metri. Nava-şcoală „Mircea“ este un velier clasa A tip bark, cu trei arbori, înalt de 44 de metri, cu 23 de vele ce însumează o suprafaţă velică totală de 1.750 de metri pătraţi. Cu o lungime de 45 de metri, goeleta cu două catarge „Adornate“ poate naviga pe mările lumii timp de 70 de zile, în medie, fiind dotată cu un puternic motor Diesel Cummins de 380 de cai putere şi cu un rezervor de 17.000 de litri.
„Am văzut altă faţă a Constanţei“
Amintim că această competiţie a avut ca punct terminus Portul Constanţa, dar în traseul său au fost incluse şi Varna (Bulgaria), Novorossiysk şi Soci (Rusia).
La conferinţa de ieri au participat Gabriel Comănescu, preşedintele Navigator Yacht Club, prof. univ. dr. Vergil Chiţac, rectorul Academiei „Mircea cel Bătrân“, Peter Newell, directorul de cursă, şi Robin Snouck-Hurgronje, cei din urmă fiind din partea Sail Training International. În acest context, Gabriel Comănescu a declarat: „Încercăm şi la anul să aducem regata la Constanţa. Am văzut altă faţă a Constanţei, am văzut un oraş frumos“.
Regata Marilor Veliere, în cifre
Potrivit declaraţiilor lui Gabriel Comănescu, evenimentul a fost un succes atât din punct de vedere economic, cât şi din punct de vedere al numărului de vizitatori. Astfel, sâmbătă, 40.000 de persoane au fost în Portul Constanţa pentru a urca pe navele participante la competiţie, dar şi pentru a fi prezente la concertele organizate în timpul serii. Duminică, s-au înregistrat 50.000 de vizitatori, iar în cursul zilei de luni, 25.000. Aşadar, 115.000 de vizitatori în total. Potrivit organizatorilor, SCF Black Sea Tall Ships Regatta 2014 a fost cel mai important eveniment organizat în Constanţa după 1989.
Reamintim că în cadrul acestei regate, nava-şcoală „Mircea“ a fost decorată de preşedintele Traian Băsescu, sâmbătă, cu ocazia împlinirii a 75 de ani de când velierul a intrat în serviciul Marinei Militare Române. În jurnalul navei-şcoală „Mircea“ figurează 11 marşuri în Marea Neagră, cu vizitarea principalelor porturi ale statelor riverane, 16 voiajuri în Marea Neagră şi opt în Oceanul Atlantic.
La linia de start s-au aliniat 13 veliere, nave care s-au aflat, la finalul săptămânii trecute, în portul constănţean: la clasa A - „Sedov“, „Nadezhda“, „Mir“, „Akela“ (Rusia), „Running on waves“ (Malta), „Royal Helena“ (Bulgaria), „Mircea“ (România), „Kaliakra“ (Bulgaria); la clasa B - „Johanna Lucretia“ (Marea Britanie), „Atyla“ (Spania), „Adornate“ (România), „Bodrum“ (Turcia); la clasa C - „Sea Adventure“ (Bulgaria). „Sedov“ este cel mai mare velier din lume, cu o lungime de 117,5 metri. Nava-şcoală „Mircea“ este un velier clasa A tip bark, cu trei arbori, înalt de 44 de metri, cu 23 de vele ce însumează o suprafaţă velică totală de 1.750 de metri pătraţi. Cu o lungime de 45 de metri, goeleta cu două catarge „Adornate“ poate naviga pe mările lumii timp de 70 de zile, în medie, fiind dotată cu un puternic motor Diesel Cummins de 380 de cai putere şi cu un rezervor de 17.000 de litri.
„Am văzut altă faţă a Constanţei“
Amintim că această competiţie a avut ca punct terminus Portul Constanţa, dar în traseul său au fost incluse şi Varna (Bulgaria), Novorossiysk şi Soci (Rusia).
La conferinţa de ieri au participat Gabriel Comănescu, preşedintele Navigator Yacht Club, prof. univ. dr. Vergil Chiţac, rectorul Academiei „Mircea cel Bătrân“, Peter Newell, directorul de cursă, şi Robin Snouck-Hurgronje, cei din urmă fiind din partea Sail Training International. În acest context, Gabriel Comănescu a declarat: „Încercăm şi la anul să aducem regata la Constanţa. Am văzut altă faţă a Constanţei, am văzut un oraş frumos“.
Regata Marilor Veliere, în cifre
Potrivit declaraţiilor lui Gabriel Comănescu, evenimentul a fost un succes atât din punct de vedere economic, cât şi din punct de vedere al numărului de vizitatori. Astfel, sâmbătă, 40.000 de persoane au fost în Portul Constanţa pentru a urca pe navele participante la competiţie, dar şi pentru a fi prezente la concertele organizate în timpul serii. Duminică, s-au înregistrat 50.000 de vizitatori, iar în cursul zilei de luni, 25.000. Aşadar, 115.000 de vizitatori în total. Potrivit organizatorilor, SCF Black Sea Tall Ships Regatta 2014 a fost cel mai important eveniment organizat în Constanţa după 1989.
Reamintim că în cadrul acestei regate, nava-şcoală „Mircea“ a fost decorată de preşedintele Traian Băsescu, sâmbătă, cu ocazia împlinirii a 75 de ani de când velierul a intrat în serviciul Marinei Militare Române. În jurnalul navei-şcoală „Mircea“ figurează 11 marşuri în Marea Neagră, cu vizitarea principalelor porturi ale statelor riverane, 16 voiajuri în Marea Neagră şi opt în Oceanul Atlantic.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii