Proiect depus de Primăria Năvodari la APM Aleea dintre bulevardul Mamaia Nord şi strada D25 va intra în reabilitare
Proiect depus de Primăria Năvodari la APM: Aleea dintre bulevardul Mamaia Nord şi strada D25 va intra în reabilitare
10 Apr, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
3099
Marime text
Primăria oraşului Năvodari a depus, în luna martie, la Agenţia pentru Protecţia Mediului (APM) Constanţa proiectul pentru modernizarea aleii dintre bulevardul Mamaia Nord şi strada D25. Aleea ce face legătura între bulevardul Mamaia Nord şi strada D25 este la nivel de pământ, circulaţia pe aceasta desfăşurându-se cu dificultate în orice anotimp, dar mai ales în perioadele ploioase.
Obiectivul proiectului îl constituie asigurarea unei legături auto şi pietonale între cartiere, cât şi a accesului autovehiculelor de intervenţie, prin realizarea unui sistem rutier capabil să suporte traficul auto actual şi de perspectivă. „Strada este formată în plan din aliniamente şi curbe neamenajate, având un profil transversal neamenajat, format în urma circulaţiei autovehiculelor în zonă. Circulaţia pe stradă se desfăşoară între limitele proprietăţilor, fiind la nivel de pământ. Pe această stradă, scurgerea apelor pluviale se face prin ravenele formate în carosabil spre proprietăţile adiacente“, se arată în proiectul depus la APM Constanţa. În cadrul acestor lucrări, s-a studiat şi stabilit profilul transversal al aleii pentru asigurarea condiţiilor desfăşurării unui trafic auto corespunzător necesităţilor funcţionale ale zonei respective şi ţinând cont de tema de proiectare şi de studiile de teren realizate.
„Profilurile transversale vor corespunde celor din partea desenată, şi anume vor avea lăţimi ale părţii carosabile de 5,5 metri şi pantă transversală unică de 2,5%. Pe ambele părţi ale carosabilului sunt prevăzute acostamente de pământ cu lăţimi de 0,25 m şi pante transversale de 4%. „Pentru asigurarea unei bune circulaţii auto şi pietonale se vor realiza lucrări de terasamente în vederea creării casetei drumului. Pentru aceasta, se va săpa şi evacua din amplasament stratul de pământ pe o grosime de 30 cm. Pământul vegetal va fi refolosit în alte zone, unde este nevoie.
Pe platforma rezultată în urma săpăturii se va aşterne un strat izolant, filtrant, anticapilar, antigeliv din nisip 0-4 mm, în grosime de 7 cm, după pilonare. Peste acest strat se va realiza o fundaţie din piatră spartă 63-80, în grosime de 15 cm. După terminarea operaţiilor de realizare a stratului de fundaţie propus şi bine cilindrat se va trece la aşternerea unui strat de macadam de 10 cm. Suprafaţa macadamului trebuie să aibă aspectul unui mozaic, cu pietrele răspândite uniform, fără aglomerări locale de material mare sau mărunt, evitându-se astfel formarea de goluri“, se mai precizează în proiectul depus. De asemenea, pentru protejarea părţii carosabile, se va asfalta şi realiza pe strada D25 un sistem „scutură roata“, pe o lăţime de cinci metri, din piatră spartă, de 15 cm, aşezat pe un strat izolator de nisip de 7 cm. Această amorsă de intersecţie se va realiza pe o lungime totală de 50 de metri. Reamintim că, în şedinţa din data de 14 noiembrie 2014 a Consiliului Local Năvodari, a fost votat proiectul privind aprobarea studiului de fezabilitate şi a indicatorilor tehnico-economici pentru investiţia „Modernizare tramă stradală alee între bulevardul Mamaia Nord şi strada D 25“. Potrivit proiectului, valoarea totală a investiţiei este de 311.806 lei.
Obiectivul proiectului îl constituie asigurarea unei legături auto şi pietonale între cartiere, cât şi a accesului autovehiculelor de intervenţie, prin realizarea unui sistem rutier capabil să suporte traficul auto actual şi de perspectivă. „Strada este formată în plan din aliniamente şi curbe neamenajate, având un profil transversal neamenajat, format în urma circulaţiei autovehiculelor în zonă. Circulaţia pe stradă se desfăşoară între limitele proprietăţilor, fiind la nivel de pământ. Pe această stradă, scurgerea apelor pluviale se face prin ravenele formate în carosabil spre proprietăţile adiacente“, se arată în proiectul depus la APM Constanţa. În cadrul acestor lucrări, s-a studiat şi stabilit profilul transversal al aleii pentru asigurarea condiţiilor desfăşurării unui trafic auto corespunzător necesităţilor funcţionale ale zonei respective şi ţinând cont de tema de proiectare şi de studiile de teren realizate.
„Profilurile transversale vor corespunde celor din partea desenată, şi anume vor avea lăţimi ale părţii carosabile de 5,5 metri şi pantă transversală unică de 2,5%. Pe ambele părţi ale carosabilului sunt prevăzute acostamente de pământ cu lăţimi de 0,25 m şi pante transversale de 4%. „Pentru asigurarea unei bune circulaţii auto şi pietonale se vor realiza lucrări de terasamente în vederea creării casetei drumului. Pentru aceasta, se va săpa şi evacua din amplasament stratul de pământ pe o grosime de 30 cm. Pământul vegetal va fi refolosit în alte zone, unde este nevoie.
Pe platforma rezultată în urma săpăturii se va aşterne un strat izolant, filtrant, anticapilar, antigeliv din nisip 0-4 mm, în grosime de 7 cm, după pilonare. Peste acest strat se va realiza o fundaţie din piatră spartă 63-80, în grosime de 15 cm. După terminarea operaţiilor de realizare a stratului de fundaţie propus şi bine cilindrat se va trece la aşternerea unui strat de macadam de 10 cm. Suprafaţa macadamului trebuie să aibă aspectul unui mozaic, cu pietrele răspândite uniform, fără aglomerări locale de material mare sau mărunt, evitându-se astfel formarea de goluri“, se mai precizează în proiectul depus. De asemenea, pentru protejarea părţii carosabile, se va asfalta şi realiza pe strada D25 un sistem „scutură roata“, pe o lăţime de cinci metri, din piatră spartă, de 15 cm, aşezat pe un strat izolator de nisip de 7 cm. Această amorsă de intersecţie se va realiza pe o lungime totală de 50 de metri. Reamintim că, în şedinţa din data de 14 noiembrie 2014 a Consiliului Local Năvodari, a fost votat proiectul privind aprobarea studiului de fezabilitate şi a indicatorilor tehnico-economici pentru investiţia „Modernizare tramă stradală alee între bulevardul Mamaia Nord şi strada D 25“. Potrivit proiectului, valoarea totală a investiţiei este de 311.806 lei.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii