Ce vrea Mazăre de la Portul Constanţa. Ponta şi Şova sunt de partea lui „Să avem parte de un profit cât mai mare, pentru a-l putea redistribui aşa cum decide Primăria“
Ce vrea Mazăre de la Portul Constanţa. Ponta şi Şova sunt de partea lui: „Să avem parte de un profit cât
15 May, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
2518
Marime text
Prefectura Constanţa şi Institutul Aspen România, în colaborare cu Guvernul României, au organizat, ieri, lansarea Grupului Maritim de la Marea Neagră. La evenimentul derulat sub auspiciile Înaltului Reprezentant al Guvernului României pentru Proiecte Economice Strategice şi Diplomaţie Publică, Mircea Geoană, au fost prezenţi prefectul judeţului Constanţa, Radu Volcinschi, primarul municipiului Constanţa, Radu Mazăre, George Vişan, director comercial în Portul Constanţa, dar şi alţi reprezentanţi ai administraţiei locale şi agenţi economici.
„Este anormal ca autoritatea locală să nu aibă un interes direct în ceva ce se află pe teritoriul său“
Aşa cum era de aşteptat, în contextul lansării, Portul Constanţa a fost cel mai important subiect abordat. „Să vă spun de la început părerea mea despre Portul Constanţa şi despre structura de acţionariat. Nu mă interesează niciun fel de conotaţie politică în jurul unui subiect atât de serios. Nu mă interesează nici cine este primar la Constanţa, nici cine este prim-ministru, nici cine este preşedintele României astăzi.
Vreau să obţinem astăzi şi în zilele care urmează un răspuns profesionist, corect, analitic, cartezian, chirurgical, dacă este nevoie - pentru că va fi nevoie de multă, multă curăţenie -, astfel încât să ne folosim activele statului şi ale teritoriului României în interesul general al societăţii româneşti. Este anormal ca autoritatea locală să nu aibă o participare şi un interes direct în ceva ce se află pe teritoriul său. Cum este anormal ca statul român să piardă de sub controlul său un asset strategic“, a declarat Mircea Geaonă, fost candidat PSD la prezidenţiale, lăsând însă să transpară, chiar şi din discursul unui fost diplomat, faptul că e de acord cu intenţia administraţiei Mazăre de a prelua un nou pachet de acţiuni din Portul Constanţa de la Ministerul Transporturilor.
„O promisiune de campanie“
Previzibil, primarul Radu Mazăre a vorbit despre cele două direcţii de dezvoltare pe care, susţine el, se axează, pentru că ar fi principalele surse de venit din Constanţa. Pe una dintre ele o consideră, evident, rezolvată. Este vorba despre turism. Mai exact, despre staţiunea Mamaia, care, spune edilul-şef, are, în prezent, comparativ cu perioada de început a mandatului său, o capacitate de absorbţie a turiştilor de trei ori mai mare. La fel ar sta staţiunea şi la capitolul locurilor de muncă în sezonul estival.
Cât despre Portul Constanţa, această fata Morgana a administraţiei Mazăre, primarul a menţionat: „Portul Constanţa, din '90 şi până acum, nu s-a dezvoltat aşa cum ar fi trebuit să se dezvolte. Ar trebui să urmeze exemplul porturilor de succes din Europa şi, în special, al Rotterdamului. Dorinţa mea, a primului-ministru şi a ministrului Transporturilor - a fost o promisiune de campanie - a fost ca acţionariatul să fie împărţit în maniera următoare: Primăria să mai primească încă 13% şi ar urma să deţină 33% din acţiuni, 14% să fie listate la Bursă şi 33% să rămână la Ministerul Transporturilor. Acest lucru ar duce la o deschidere a Portului Constanţa. Ar trebui să nu aibă nicio influenţă politicul în managementul portului“, a explicat şeful municipalităţii constănţene.
Mazăre a mărturisit că, în calitate de primar al Constanţei, îşi doreşte de la port un profit cât mai mare: „Asta este ceea ce-mi doresc eu, ca primar al oraşului Constanţa, ceea ce am agreat cu primul ministru: ca în final, activitatea Portului Constanţa să aibă o dezvoltare rapidă pentru ca noi, la rândul nostru, în calitate de acţionari, să avem parte - după ce lăsăm ceea ce avem de investit în port - de un profit cât mai mare, pentru a-l putea redistribui, aşa cum decide Primăria“.
„Este anormal ca autoritatea locală să nu aibă un interes direct în ceva ce se află pe teritoriul său“
Aşa cum era de aşteptat, în contextul lansării, Portul Constanţa a fost cel mai important subiect abordat. „Să vă spun de la început părerea mea despre Portul Constanţa şi despre structura de acţionariat. Nu mă interesează niciun fel de conotaţie politică în jurul unui subiect atât de serios. Nu mă interesează nici cine este primar la Constanţa, nici cine este prim-ministru, nici cine este preşedintele României astăzi.
Vreau să obţinem astăzi şi în zilele care urmează un răspuns profesionist, corect, analitic, cartezian, chirurgical, dacă este nevoie - pentru că va fi nevoie de multă, multă curăţenie -, astfel încât să ne folosim activele statului şi ale teritoriului României în interesul general al societăţii româneşti. Este anormal ca autoritatea locală să nu aibă o participare şi un interes direct în ceva ce se află pe teritoriul său. Cum este anormal ca statul român să piardă de sub controlul său un asset strategic“, a declarat Mircea Geaonă, fost candidat PSD la prezidenţiale, lăsând însă să transpară, chiar şi din discursul unui fost diplomat, faptul că e de acord cu intenţia administraţiei Mazăre de a prelua un nou pachet de acţiuni din Portul Constanţa de la Ministerul Transporturilor.
„O promisiune de campanie“
Previzibil, primarul Radu Mazăre a vorbit despre cele două direcţii de dezvoltare pe care, susţine el, se axează, pentru că ar fi principalele surse de venit din Constanţa. Pe una dintre ele o consideră, evident, rezolvată. Este vorba despre turism. Mai exact, despre staţiunea Mamaia, care, spune edilul-şef, are, în prezent, comparativ cu perioada de început a mandatului său, o capacitate de absorbţie a turiştilor de trei ori mai mare. La fel ar sta staţiunea şi la capitolul locurilor de muncă în sezonul estival.
Cât despre Portul Constanţa, această fata Morgana a administraţiei Mazăre, primarul a menţionat: „Portul Constanţa, din '90 şi până acum, nu s-a dezvoltat aşa cum ar fi trebuit să se dezvolte. Ar trebui să urmeze exemplul porturilor de succes din Europa şi, în special, al Rotterdamului. Dorinţa mea, a primului-ministru şi a ministrului Transporturilor - a fost o promisiune de campanie - a fost ca acţionariatul să fie împărţit în maniera următoare: Primăria să mai primească încă 13% şi ar urma să deţină 33% din acţiuni, 14% să fie listate la Bursă şi 33% să rămână la Ministerul Transporturilor. Acest lucru ar duce la o deschidere a Portului Constanţa. Ar trebui să nu aibă nicio influenţă politicul în managementul portului“, a explicat şeful municipalităţii constănţene.
Mazăre a mărturisit că, în calitate de primar al Constanţei, îşi doreşte de la port un profit cât mai mare: „Asta este ceea ce-mi doresc eu, ca primar al oraşului Constanţa, ceea ce am agreat cu primul ministru: ca în final, activitatea Portului Constanţa să aibă o dezvoltare rapidă pentru ca noi, la rândul nostru, în calitate de acţionari, să avem parte - după ce lăsăm ceea ce avem de investit în port - de un profit cât mai mare, pentru a-l putea redistribui, aşa cum decide Primăria“.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- BASECU SEFUL 17 May, 2014 18:47 MAZARE AM IMPRESIA CA NU GANDESTE DE CAND PANA CAND VREA EL PORTUL CONSTANTA , CREDE CA POPULATIA DIN CONSTANTA E PROASTA .