După aproape o zi fără apă caldă și căldură Primăria Constanța impune reguli stricte prestatorilor de utilități (document)
După aproape o zi fără apă caldă și căldură: Primăria Constanța impune reguli stricte prestatorilor de
04 Jan, 2016 00:00
ZIUA de Constanta
2066
Marime text
Cel mai probabil în prma ședință ordnară a Consiliului Local Municipal Constanța, viceprimarul cu atribuții de primar Decebal Făgădău va introduce pe ordinea de zi un proiect de hotărâre privind ”comunicarea lucrărilor de intervenții în regim de urgență pe domeniul public sau privat al municipiului Constanța”.
Proiectul a fost postat deja pe site-ul Primărieie Constanța pentru a fi consultat și dezbătut de cei interesați. Demersul are ca scop ”îmbunătățirea serviciilor prestate în interesul cetățenilor și pentru a răspunde nevoii de informare a acestora”. Prin această viitoare hotărâre a CLM Constanța se dorește reglementarea modalității de raportare a lucrărilor de intervenție în regim de urgență și vizează prestatorii care asigură utilități precum: apă și canalizare, energie termică, gazenaturale, telefonie, internet și cablu TV, adminstratorii de drumuri, dar și alte servici de utilități publice și comunicații electronice. Astfel, aceștia vor fi obligați să comunce zilnic orice intervenție și să trimită un raport scris la adresa de poștă electronică avarii@primaria-constanta.ro. Făgădău a prevăzut în proiectul de hotărâre ca cererile pentru autorizarea lucrărilor în regism de urgență să fie depuse în cel mult 24 de ore de la raportarea lor. Nu în ultimul rând, municipalitatea impune ca orice intervenție pe domeniul public sau privat al urbei să fie presemnalizate, semnalizate și echipate corespunzător cu indicatoare atât pe timpul zilei, cât și noaptea, cu indicatoare, marcaje și echipamente adecvate.
Concret, proiectul de hotărâre stipulează faptul că ”Executanţii de lucrări edilitare pe domeniul public sau privat al municipiului au următoarele obligaţii:
- să înceapă lucrările numai după ce a luat măsuri pentru securitatea pietonilor şi autovehiculelor în zona lucrărilor, folosind indicatoare rutiere şi mijloace de semnalizare legale. Pentru lucrările care necesită blocarea/îngreunarea circulaţiei rutiere, se va obţine avizul Poliţiei Rutiere;
- să amenajeze culoare speciale pentru circulaţia pietonilor, în situaţia în care lucrarea afectează trotuarul;
- să amenajeze, să instaleze, să completeze şi să întreţină permanent mijloacele de semnalizare şi protecţie pe toată durata execuţiei lucrării;
- să asigure restabilirea circulaţiei prin eliberarea completă a platformei drumului;
- după terminarea lucrărilor, să demonteze semnalizarea rutieră temporară şi să refacă semnalizarea
la forma iniţială sau, după caz, să asigure semnalizarea adecvată noilor condiţii de circulaţie;
- să informeze participanţii la trafic, în cazul închiderii sau instituirii restricţiei de circulaţie, prin presa scrisă, asupra condiţiilor de circulaţie şi eventual despre trasee alternative recomandate;
- pentru sporirea securității rutiere, se pot stabili și aplica alte măsuri ce se vor face în scris, sub condiția respectării prevederilor legale în vigoare”.
Cel mai probabil, initiative primarului interimar Decebal Făgădău are la bază situația generate înainte de revelion de către SC Electrocentrale SA Constanța când, întreg orașul a rămas fără căldură și apă caldă ca urmare a unei avarii, iar majoritatea constănțenilor s-a trezit în fața faptului împlinit fără a fi informați corespunzător și, mai mult, privarea de aceste utilități a durat mult mai mult decât s-a preconizat initial.
Proiectul a fost postat deja pe site-ul Primărieie Constanța pentru a fi consultat și dezbătut de cei interesați. Demersul are ca scop ”îmbunătățirea serviciilor prestate în interesul cetățenilor și pentru a răspunde nevoii de informare a acestora”. Prin această viitoare hotărâre a CLM Constanța se dorește reglementarea modalității de raportare a lucrărilor de intervenție în regim de urgență și vizează prestatorii care asigură utilități precum: apă și canalizare, energie termică, gazenaturale, telefonie, internet și cablu TV, adminstratorii de drumuri, dar și alte servici de utilități publice și comunicații electronice. Astfel, aceștia vor fi obligați să comunce zilnic orice intervenție și să trimită un raport scris la adresa de poștă electronică avarii@primaria-constanta.ro. Făgădău a prevăzut în proiectul de hotărâre ca cererile pentru autorizarea lucrărilor în regism de urgență să fie depuse în cel mult 24 de ore de la raportarea lor. Nu în ultimul rând, municipalitatea impune ca orice intervenție pe domeniul public sau privat al urbei să fie presemnalizate, semnalizate și echipate corespunzător cu indicatoare atât pe timpul zilei, cât și noaptea, cu indicatoare, marcaje și echipamente adecvate.
Obligații pentru prestatorii de utilități
Proiectul de hotărâre cuprinde atât obligațiile ce le revin prestatorilor de utilități care vor interveni pentru remedierea avariilor, cât și indicatoarele și mijloacele auxiliare de semnalizare a lucrărilor.Concret, proiectul de hotărâre stipulează faptul că ”Executanţii de lucrări edilitare pe domeniul public sau privat al municipiului au următoarele obligaţii:
- să înceapă lucrările numai după ce a luat măsuri pentru securitatea pietonilor şi autovehiculelor în zona lucrărilor, folosind indicatoare rutiere şi mijloace de semnalizare legale. Pentru lucrările care necesită blocarea/îngreunarea circulaţiei rutiere, se va obţine avizul Poliţiei Rutiere;
- să amenajeze culoare speciale pentru circulaţia pietonilor, în situaţia în care lucrarea afectează trotuarul;
- să amenajeze, să instaleze, să completeze şi să întreţină permanent mijloacele de semnalizare şi protecţie pe toată durata execuţiei lucrării;
- să asigure restabilirea circulaţiei prin eliberarea completă a platformei drumului;
- după terminarea lucrărilor, să demonteze semnalizarea rutieră temporară şi să refacă semnalizarea
la forma iniţială sau, după caz, să asigure semnalizarea adecvată noilor condiţii de circulaţie;
- să informeze participanţii la trafic, în cazul închiderii sau instituirii restricţiei de circulaţie, prin presa scrisă, asupra condiţiilor de circulaţie şi eventual despre trasee alternative recomandate;
- pentru sporirea securității rutiere, se pot stabili și aplica alte măsuri ce se vor face în scris, sub condiția respectării prevederilor legale în vigoare”.
Cel mai probabil, initiative primarului interimar Decebal Făgădău are la bază situația generate înainte de revelion de către SC Electrocentrale SA Constanța când, întreg orașul a rămas fără căldură și apă caldă ca urmare a unei avarii, iar majoritatea constănțenilor s-a trezit în fața faptului împlinit fără a fi informați corespunzător și, mai mult, privarea de aceste utilități a durat mult mai mult decât s-a preconizat initial.
Citește și:
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii