Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
05:27 07 04 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Mai pune Mazăre condiţii? De ce trenează „problema Portului Constanţa”?

ro

30 May, 2013 00:00 1801 Marime text
Aflat, săptămâna aceasta, la Constanţa, premierul Victor Ponta a declarat că proiectul referitor la Portul Constanţa este discutat în continuare: „Îl discutăm şi găsim împreună soluţia cea mai bună”. Aşadar, nimic bătut în cuie, nimic definitiv. Asta deşi trecerea Portului Constanţa sub „umbrela” municipalităţii reprezintă, probabil, cea mai importantă dorinţă a primarului Radu Mazăre, în actualul mandat.

„Vreau să facem un proiect mare. Ştiu că preşedintele consiliului (n.r. Nicuşor Constantinescu) şi primarul (n.r. Radu Mazăre) s-au întâlnit cu reprezentanţii Portului Rotterdam. Eu, în Germania, o să mă văd cu cei de la Hamburg. Vreau să găsim acea formulă care să ne asigure, pe de o parte, un management performant, implicarea autorităţilor locale, iar eu... ştiţi ce vreau de la Portul Constanţa: eu vreau să luăm taxe”, a declarat primul ministru, marţi, la Constanţa.
Interesant este că, în ultimele luni, nu s-a mai întâmplat nimic în povestea trecerii Portului Constanţa în administrarea Consiliului Local Municipal Constanţa (31%), a CL Năvodari (3%), a CL Agigea (4%), a CL Mangalia (2%), precum şi a Consiliului Judeţean Constanţa (15%). În luna martie a acestui an, Radu Mazăre descria relaţia sa cu premierul Ponta ca fiind una „deocamdată bună”, dar o punea sub semnul întrebării până la momentul trecerii portului în administrarea municipalităţii: „Să vedem cum se finalizează problema Portului”, avertiza atunci edilul-şef.

„Problema Portului” este departe de a fi tranşată. Mai mult, potrivit unor surse, Executivul şi Ministerul Transporturilor nu ar agrea deloc ideea ca administraţia Mazăre să „pună mâna” pe acest obiectiv. Conform surselor menţionate, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, nu s-ar fi răzgândit nici până la acest moment pe acest subiect, în pofida faptului că şi el a devenit o ţintă a criticilor liderului PSD Constanţa, Mazăre declarând despre el că „nu ştie despre Port nimic, că-i moldovean”.
Rămâne de văzut dacă parlamentarii PSD de Constanţa (Eduard Martin, Manuela Mitrea, Alexandru Mazăre şi Nicolae Moga) care au iniţiat proiectul de lege legat de Portul Constanţa vor avea sorţi de izbândă, dar şi dacă relaţia caracterizată ca fiind „deocamdată bună” între Mazăre şi Ponta va rămâne aşa.
Amintim că preşedintele Traian Băsescu declara, în martie, pe marginea subiectului Portului Constanţa: „Lucrurile ar fi atât de riscante (n.r. dacă municipalitatea constănţeană ar deveni acţionarul majoritar al Portului), încât dacă aş fi Victor Ponta l-aş expedia pe cel care vine cu ideea asta”.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • ab 29 May, 2013 23:05 tine minte o cifra: 11%