Raport de activitate pe 2015 Primăria Constanţa, vinovatul de serviciu pentru pierderile RATC!? (document)
Raport de activitate pe 2015: Primăria Constanţa, vinovatul de serviciu pentru pierderile RATC!? (document)
13 May, 2016 00:00
ZIUA de Constanta
5997
Marime text
Când mai avem o lună şi trecem în semestrul doi al anului în curs, regiile subordonate Consiliului Local Municipal Constanţa nu par să dea semne că vor să-şi facă publice bilanţurile de activitate pe anul 2015. Sau poate că le-au înaintat municipalităţii, dar funcţionarii publici sunt mult prea ocupaţi ca să mai aibă timp să le posteze pe site-ul Primăriei Constanţa.
Urmărind zilnic site-ul Primăriei Constanţa, am constatat faptul că, ieri, un prim raport de activitate a fost publicat. Şi, culmea, nu este de la RAEDPP Constanţa, singura care are postate astfel de rapoarte pentru perioada 2012-2014, ci documentul provine de la Regia Autonomă de Transport în Comun (RATC) Constanţa, cea care are un patrimoniu estimat la 4.514.641 de lei - deşi „Primăria Constanţa nu a reevaluat patrimoniul public în anul 2015” -, deţine 40% din capitalul social al SC Clean Control ITC SRL - „care a încheiat anul 2015 cu un profit de 28.788 de lei“ -, nu deţine terenuri în proprietate, iar clădirile sunt construite pe domeniul public, după cum specifică şi raportul. Situaţiile financiare ale RATC Constanţa au fost audiate, potrivit legii, de către SC Standard Cont Audit SRL, firmă al cărei onorariu pe anul precedent a fost de 54.294 de lei.
Împrumuturi vs. ipoteci
Ca şi în raportul de activitate pe anul 2014, în documentul actual reapar împrumuturile bancare făcute de RATC la „schimb” cu ipotecarea unor active. Concret, la finele anului 2015, regia avea „în palmares”: un contract pentru o linie de creditare pentru nevoi curente în sumă de 1.200.000 de lei, cu Banca Transilvania, „care era utilizată la închiderea exerciţiului financiar în sumă de 483.800 de lei”, un alt contract, dar pe termen scurt, pentru 300.000 de lei, şi un altul, tot pe termen scurt, în sumă de 1.050.000 de lei, cu OTP Bank. Cum nimeni nu-ţi împrumută bani pe ochi frumoşi, RATC Constanţa a garantat împrumuturile după cum urmează: la Banca Transilvania a ipotecat hala de întreţinere a autovehiculelor, o staţie spălătorie-vopsitorie şi un grup social cantine, toate situate pe strada Industrială nr. 8; iar la OTP Bank s-a pus ipotecă pe 15 autobuze MAZ 203 şi pe zece autobuze turistice AYATS, adică autobuzele supraetajate folosite prin Bucureşti şi aici, doar în perioada sezonului estival.Conform raportului, acum, RATC Constanţa are ipotecă pe trei clădiri şi pe 20 de autobuze (ca şi la finele anului 2014). În acelaşi document se precizează faptul că, la 31 decembrie 2015, „regia prezenta împrumuturi la Banca Transilvania în sumă de 483.800 de lei şi la OTP Bank în sumă de 758.604 lei”.
Dobânzi şi penalităţi la plăţi restante
În paralel, pe parcursul anului trecut, regia a achiziţionat mijloace fixe în valoare de 37.840 de lei şi a făcut modernizări estimate la 34.377 de lei. Mai mult, RATC a atins o cifră de afaceri de 44.740.061 de lei, „mai mare cu 1.365.197 de lei faţă de anul precedent”. Veniturile totale au scăzut însă cu 0,31%, iar cheltuielile, cu 1,43%, comparativ cu 2014. La final de an calendaristic, RATC Constanţa a înregistrat o pierdere de 6.317.221,96 de lei. Totodată, avea creanţe de 3.961.549 de lei şi datorii în valoare totală de 24.256.587 de lei.Ca şi anul trecut, vina acestei pierderi este atribuită Primăriei Constanţa. „S-a datorat, în principal, înregistrării dobânzilor şi penalităţilor aferente obligaţiilor restante la bugetul de stat, bugetul contribuţiilor sociale, dar şi faptului că nu s-a putut accesa în totalitate de la Primăria Constanţa suma prevăzută în buget pentru plata facilităţilor şi gratuităţilor la transportul în comun, astfel încât veniturile au fost mai mici cu aproximativ 4.635.000 de lei”, se menţionează în Raportul de activitate al RATC Constanţa, semnat de directorul general, Ovidiu Cristian Tănase, şi de directorul economic, Steliana Gorea.
Salariaţi, administratori şi directori
Până în luna august a anului trecut, RATC Constanţa a avut un consiliu de administraţie cu opt membri, ulterior numărul acestora reducându-se la cinci. Fiecare a primit o indemnizaţie reprezentând echivalentul a 25% din indemnizaţia lunară a directorului general. Activitatea regiei a fost coordonată de directorul general Ovidiu Cristian Tănase, directorul adjunct Dumitru Coiciu, directorul economic Steliana Gorea şi directorul tehnic Gevat Bari. În timp ce salariul directorului general, care este şi manager, este decis prin hotărâre a CA-ului (şi contează cuantumul său, având în vedere faptul că decide indemnizaţia membrilor CA), veniturile celorlalţi directori sunt stabilite individual de către Consiliul de Administraţie. Nu se ştie cât primeşte fiecare, însă, potrivit raportului, pentru achitarea lor, anul trecut, a fost alocată suma totală de 370.080 de lei.În ceea ce priveşte personalul, RATC dispune de cinci persoane cu funcţii, 75 - personal TESA şi 642 de muncitori. Cheltuielile salariale totale s-au ridicat la 24.524,141 de lei, sumă din care pentru TESA s-au alocat 2.282.134 de lei, la colaboratori au ajuns 91.744 de lei, iar salariile muncitorilor au însumat 16.944.998 de lei. La aceste cifre adăugăm salariile conducerii şi cheltuielile cu asigurările şi protecţia socială - 4.835.185 de lei.
Litigiile continuă şi ele. RATC Constanţa duce bătălii în instanţă în dublă calitate: reclamant şi pârât. „Regia are acţiuni în instanţă care includ, în principal, revendicări ale drepturilor de personal şi comerciale (care sunt semnificative, suma fiind de aproximativ 1.642.002 lei - RATC reclamant şi 1.228.713 lei - RATC pârât)”, se menţionează în Raportul de activitate pe anul precedent.
Una peste alta, bugetul aprobat de venituri şi cheltuieli al RATC Constanţa prevedea venituri totale de 53.100.000 de lei şi cheltuieli totale de 53.100.000 de lei, iar la final de an, s-a constatat că veniturile au fost de numai 45.769.848 de lei, în timp ce cheltuielile s-au ridicat la 52.087.070 de lei. Pe scurt, cuantumul cheltuielilor s-a apropiat de ceea ce previzionau, însă la venituri, RATC Constanţa a „realizat” cu peste opt milioane de lei mai puţin.
În secţiunea „Documente” puteţi vizualiza Raportul de activitate pe anul 2015 al RATC.
Citeşte şi Trei imobile şi 20 de autobuze, ipotecate la bănci - Primăria Constanţa a „sabotat“ RATC Constanţa?! (document)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- ionica 13 May, 2016 08:36 Ce-ar mai fi de comentat fata de CRIMA prin care s-a distrus transportul electric (singurul care in toata lumea este rentabil ) ?La Constanta transportul electric este declarat ca fiind "poluant" ,iar autobuzele ca fiind cele care curata aerul si bugetul companiei .....