Scandalul merge mai departe. Chiru l-a interpelat pe ministrul Fenechiu „Este adevărat că, aşa cum spune Radu Mazăre, nu cunoaşteţi problemele din Portul Constanţa?”
Scandalul merge mai departe. Chiru l-a interpelat pe ministrul Fenechiu: „Este adevărat că, aşa cum spune
01 Apr, 2013 00:00
ZIUA de Constanta
2324
Marime text
Nicio săptămână fără Portul Constanţa. Obiectivul rămâne un subiect delicat, care naşte tensiuni, de data aceasta între senatorul PDL de Constanţa Gigi Chiru, primarul Radu Mazăre şi ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, liberalul Relu Fenechiu. Parlamentarul susţine că Portul Constanţa a devenit „motiv de scandaluri” şi îi reproşează edilului şef că foloseşte portul „ca armă lu obiect de şantaj” atât în relaţia cu premierul Victor Ponta, cât şi cu ministrul Relu Fenechiu. Pe de altă parte, senatorul l-a interpelat pe ministru pe subiectul portului, întrebându-l dacă este adevărat, aşa cum susţine Mazăre, că nu cunoaşte problemele din Portul Constanţa şi nici cum ar trebui manageriat.
„Portul riscă să devină Oltchimul Constanţei”
„Consider că primarul simte că îşi pierde influenţa în USL şi îşi joacă ultima carte pentru a pune mâna pe port. Este adevărat, există modele de bună practică în lume, există porturi administrate de autorităţile publice locale, însă nu cred că un oraş precum Constanţa, administrat de Mazăre, ar avea resursele financiare necesare pentru a susţine activitatea Portului Constanţa în parametri normali”, declară senatorul PDL Gigi Chiru. Preşedintele PDL Constanţa explică şi că administraţia publică locală nu va putea să susţină, din bugetul său, proiectele de întreţinere, exploatare şi dezvoltare din Portul Constanţa, fapt care, în opinia sa, „duce la diminuarea activităţii, iar disponibilizările vor fi în masă”. „Astfel, Portul riscă să devină Oltchimul Constanţei”, subliniază Chiru. Senatorul democrat liberal îl critică pe primarul Constanţei, Radu Mazăre, pentru că, dacă „nu a fost în stare să se îngrijească de simbolul oraşului, Cazinou, cum am putea crede că poate relansa economic Portul?”. În această ordine de idei, Chiru îi propune lui Mazăre „să organizeze o dezbatere publică serioasă pe tema Portului, dacă are curaj, acum, când nu mai suntem în campanie electorală, dezbatere publică la care să participe şi reprezentanţii instituţiilor abilitate, operatori, precum şi sindicatele din Port”.
„Dispute şi şantaj politic”
În ceea ce priveşte interpelarea adresată ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, Gigi Chiru subliniază că, deşi Portul Constanţa este „cea mai importantă poartă economică de intrare şi de ieşire din România”, obiectivul a devenit în ultimul timp „subiect de dispute şi de şantaj politic”. „Aşa cum probabil aţi observat, primarul Radu Mazăre, colegul dumneavoastră din USL, foloseşte Portul ca armă şi obiect de şantaj în relaţia cu primul ministru Victor Ponta şi chiar cu dumneavoastră”, i se adresează Chiru lui Fenechiu.
Mai mult, Chiru îl întreabă pe ministrul Transporturilor dacă este adevărat, aşa cum a declarat Mazăre la începutul săptămânii trecute, că nu cunoaşte problemele din Portul Constanţa, dacă în opinia sa Primăria Constanţa ar avea suficientă putere financiară pentru administrarea portului şi, de asemenea, ce părere are despre faptul că administraţia Mazăre ar putea deveni acţionarul majoritar al Portului.
Menţionăm că am încercat să aflăm punctul de vedere al ministrului Transporturilor, dar şi pe cel al primarului Radu Mazăre. Niciunul însă nu a răspuns nici apelurilor noastre, nici mesajelor telefonice. În eventualitatea în care ne vor transmite un punct de vedere, acesta va fi ulterior publicat.
„Portul riscă să devină Oltchimul Constanţei”
„Consider că primarul simte că îşi pierde influenţa în USL şi îşi joacă ultima carte pentru a pune mâna pe port. Este adevărat, există modele de bună practică în lume, există porturi administrate de autorităţile publice locale, însă nu cred că un oraş precum Constanţa, administrat de Mazăre, ar avea resursele financiare necesare pentru a susţine activitatea Portului Constanţa în parametri normali”, declară senatorul PDL Gigi Chiru. Preşedintele PDL Constanţa explică şi că administraţia publică locală nu va putea să susţină, din bugetul său, proiectele de întreţinere, exploatare şi dezvoltare din Portul Constanţa, fapt care, în opinia sa, „duce la diminuarea activităţii, iar disponibilizările vor fi în masă”. „Astfel, Portul riscă să devină Oltchimul Constanţei”, subliniază Chiru. Senatorul democrat liberal îl critică pe primarul Constanţei, Radu Mazăre, pentru că, dacă „nu a fost în stare să se îngrijească de simbolul oraşului, Cazinou, cum am putea crede că poate relansa economic Portul?”. În această ordine de idei, Chiru îi propune lui Mazăre „să organizeze o dezbatere publică serioasă pe tema Portului, dacă are curaj, acum, când nu mai suntem în campanie electorală, dezbatere publică la care să participe şi reprezentanţii instituţiilor abilitate, operatori, precum şi sindicatele din Port”.
„Dispute şi şantaj politic”
În ceea ce priveşte interpelarea adresată ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, Gigi Chiru subliniază că, deşi Portul Constanţa este „cea mai importantă poartă economică de intrare şi de ieşire din România”, obiectivul a devenit în ultimul timp „subiect de dispute şi de şantaj politic”. „Aşa cum probabil aţi observat, primarul Radu Mazăre, colegul dumneavoastră din USL, foloseşte Portul ca armă şi obiect de şantaj în relaţia cu primul ministru Victor Ponta şi chiar cu dumneavoastră”, i se adresează Chiru lui Fenechiu.
Mai mult, Chiru îl întreabă pe ministrul Transporturilor dacă este adevărat, aşa cum a declarat Mazăre la începutul săptămânii trecute, că nu cunoaşte problemele din Portul Constanţa, dacă în opinia sa Primăria Constanţa ar avea suficientă putere financiară pentru administrarea portului şi, de asemenea, ce părere are despre faptul că administraţia Mazăre ar putea deveni acţionarul majoritar al Portului.
Menţionăm că am încercat să aflăm punctul de vedere al ministrului Transporturilor, dar şi pe cel al primarului Radu Mazăre. Niciunul însă nu a răspuns nici apelurilor noastre, nici mesajelor telefonice. În eventualitatea în care ne vor transmite un punct de vedere, acesta va fi ulterior publicat.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii