Coaliţie anti Mazăre? Cine se opune trecerii Portului Constanţa în „ograda” municipalităţii
Coaliţie anti Mazăre?: Cine se opune trecerii Portului Constanţa în „ograda” municipalităţii
18 Mar, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
4488
Marime text
Posibila trecere a Portului Constanţa sub „umbrela” administraţiei Mazăre stârneşte, parcă mai mult ca oricând, numeroase controverse. De la consilieri locali la europarlamentari, de la membri de sindicat la oameni de afaceri influenţi, toţi susţin, la unison, că ideea este proastă.
Omul de afaceri Gabriel Comănescu a declarat, în contextul inaugurării unei platforme petroliere în care Grup Servicii Petroliere a investit 44 de milioane de dolari, că ideea transferului Portului Constanţa de la Ministerul Transporturilor către administraţia publică locală „este o prostie”. „Este o prostie care continuă să fie perpetuată. Primăria să stea acolo unde este. Fondul Proprietatea nu are decât să-şi vândă acţiunile”, a afirmat Comănescu.
„Administraţia locală nu va putea asigura cofinanţarea pentru obiective majore în Portul Constanţa”
Cu doar câteva zile înainte de declaraţiile lui Gabriel Comănescu, Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură (CCINA) Constanţa, susţinea, într-un interviu acordat HotNews, că „dacă trece Portul Constanţa la administraţia locală, orice investiţie se blochează”. În opinia preşedintelui CCINA, „administraţia publică locală niciodată nu va putea asigura cofinanţarea pentru obiective majore din Portul Constanţa”.
„Eu cred că vom reuşi să facem acest lucru”
Amintim, în acest context, că primarul municipiului Constanţa, Radu Mazăre, se declară convins de faptul că administraţia locală îşi va mări în curând pachetul de acţiuni din Portul Constanţa. „Nu vreau ministere. Vreau portul. Am reluat discuţia asta pentru că s-a schimbat ministrul (n. r. ministrul Transporturilor). Dacă trece Guvernul, pentru noi, pentru Constanţa, şi pentru ceea ce am promis eu constănţenilor este un lucru fantastic. Pentru că eu cred că vom reuşi să facem acest lucru. Dacă trece Guvernul, vom fi în varianta discutată: 33, 33, 33. După care, ce o să fac cu banii care ne vor reveni, cum vom revitaliza portul este o altă discuţie pe care o s-o avem la momentul respectiv”, declara Mazăre la finalul şedinţei Consiliului Local Municipal Constanţa din 5 martie.
„Binele oraşului ar trebui să fie în interesul nostru, al tuturor!”
Nici prim-vicepreşedintele PDL Constanţa, Iustin Fabian Roman, nu vede cu ochi buni intenţia administraţiei Mazăre cu privire la Portul Constanţa. Democrat liberalul consideră că „municipalitatea constănţeană nu ar putea susţine financiar proiectele de dezvoltare a Portului”. „Este imposibil să credem că municipalitatea constănţeană, care se plânge de ani de zile că nu are bani pentru proiecte, va putea susţine dezvoltarea Portului Constanţa, unul dintre cele mai importante obiective economice ale României”, menţionează Roman.
Prim-vicepreşedintele PDL consideră că liberalii constănţeni pot face ceva pentru a împiedica împlinirea planurilor primarului Mazăre. „Liberalii pot deschide ochii şi pot vedea ce a făcut Mazăre în Constanţa. Onestitatea nu are culoare politică şi nu face alianţe. Binele oraşului ar trebui să fie în interesul nostru, al tuturor!”, declară Iustin Fabian Roman.
„Mazăre este ultima persoană care să primească pe mână o administraţie portuară”
Planurile administraţiei publice locale constănţene au ecouri şi la Parlamentul European. Pe data de 9 martie, europarlamentarul Sebastian Bodu, de origine constănţean, i-a adresat premierului Victor Ponta o scrisoare pe acest subiect. „Apelez la acest mod de a mă adresa Dvs. în încercarea de a vă convinge să nu transferaţi Portul Constanţa către primăria municipiului. Atât pentru că, în mod tradiţional (cu câteva excepţii ce ţin de istoria unor oraşe), porturile sunt administrate la nivel central, cât şi pentru faptul că Radu Mazăre este ultima persoană care să primească pe mână o administraţie portuară. Porturile sunt, în orice ţară din lume, entităţi de interes public ce nu pot fi transformate în SRL-uri deoarece acest lucru ar duce la distrugerea comunităţii portuare (armatori, navlositori, operatori) şi la migrarea operaţiunilor către alte porturi care respectă principiile de administrare ce nu trebuie să aibă la bază decât atragerea unui volum de operaţiuni cât mai mare”, scrie Bodu în scrisoarea adresată primului ministru.
„Portul Constanţa, o fisă la Cazino”
Şi Traian Radu Ungureanu, europarlamentar PDL, a comentat, la finalul săptămânii trecute, acest subiect, în cadrul unei conferinţe de presă susţinute la Constanţa. Deputatul a lăsat de înţeles că ipoteza trecerii Portului Constanţa în „ograda” municipalităţii nu ar fi de bun augur. „În ce ne priveşte, prin serviciile domnului Mazăre vom reuşi, dacă lucrurile merg pe gândirea domnului Mazăre, să plantăm încă un punct de pericol pe litoralul Mării Negre şi anume un punct de mişcare economic minimă şi de structuri mafiote maxime. E vorba de Portul Constanţa. Pentru domnul Mazăre pare să fie o carte de joc sau o fisă la Cazino”, susţine deputatul european.
Traian Ungureanu nu a fost lipsit de o oarecare ironie pe marginea acestui subiect: „Domnul Mazăre spune vreau portul ca să scad preţul gigacaloriei. După raţionamentul ăsta, dacă i-am da domnului Mazăre toată Marea Neagră, gigacaloria ar putea fi gratuită. Pe urmă, întrebarea este: dacă domnul Mazăre vrea astăzi portul, poate mâine vrea centrala de la Cernavodă, că-i aproape, şi vom avea, pentru prima dată, Mazăre Nucleare. Ăsta e nivelul la care sunt tratate problemele cheie pentru România, pentru întreg spaţiul Mării Negre în acest moment, sub semnătura administraţiei locale”, a mai precizat europarlamentarul.
Menţionăm că Radu Mazăre nu a comentat niciodată declaraţiile critice la adresa sa pe marginea Portului Constanţa, deşi i-am solicitat un punct de vedere în mai multe rânduri.
Omul de afaceri Gabriel Comănescu a declarat, în contextul inaugurării unei platforme petroliere în care Grup Servicii Petroliere a investit 44 de milioane de dolari, că ideea transferului Portului Constanţa de la Ministerul Transporturilor către administraţia publică locală „este o prostie”. „Este o prostie care continuă să fie perpetuată. Primăria să stea acolo unde este. Fondul Proprietatea nu are decât să-şi vândă acţiunile”, a afirmat Comănescu.
„Administraţia locală nu va putea asigura cofinanţarea pentru obiective majore în Portul Constanţa”
Cu doar câteva zile înainte de declaraţiile lui Gabriel Comănescu, Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură (CCINA) Constanţa, susţinea, într-un interviu acordat HotNews, că „dacă trece Portul Constanţa la administraţia locală, orice investiţie se blochează”. În opinia preşedintelui CCINA, „administraţia publică locală niciodată nu va putea asigura cofinanţarea pentru obiective majore din Portul Constanţa”.
„Eu cred că vom reuşi să facem acest lucru”
Amintim, în acest context, că primarul municipiului Constanţa, Radu Mazăre, se declară convins de faptul că administraţia locală îşi va mări în curând pachetul de acţiuni din Portul Constanţa. „Nu vreau ministere. Vreau portul. Am reluat discuţia asta pentru că s-a schimbat ministrul (n. r. ministrul Transporturilor). Dacă trece Guvernul, pentru noi, pentru Constanţa, şi pentru ceea ce am promis eu constănţenilor este un lucru fantastic. Pentru că eu cred că vom reuşi să facem acest lucru. Dacă trece Guvernul, vom fi în varianta discutată: 33, 33, 33. După care, ce o să fac cu banii care ne vor reveni, cum vom revitaliza portul este o altă discuţie pe care o s-o avem la momentul respectiv”, declara Mazăre la finalul şedinţei Consiliului Local Municipal Constanţa din 5 martie.
„Binele oraşului ar trebui să fie în interesul nostru, al tuturor!”
Nici prim-vicepreşedintele PDL Constanţa, Iustin Fabian Roman, nu vede cu ochi buni intenţia administraţiei Mazăre cu privire la Portul Constanţa. Democrat liberalul consideră că „municipalitatea constănţeană nu ar putea susţine financiar proiectele de dezvoltare a Portului”. „Este imposibil să credem că municipalitatea constănţeană, care se plânge de ani de zile că nu are bani pentru proiecte, va putea susţine dezvoltarea Portului Constanţa, unul dintre cele mai importante obiective economice ale României”, menţionează Roman.
Prim-vicepreşedintele PDL consideră că liberalii constănţeni pot face ceva pentru a împiedica împlinirea planurilor primarului Mazăre. „Liberalii pot deschide ochii şi pot vedea ce a făcut Mazăre în Constanţa. Onestitatea nu are culoare politică şi nu face alianţe. Binele oraşului ar trebui să fie în interesul nostru, al tuturor!”, declară Iustin Fabian Roman.
„Mazăre este ultima persoană care să primească pe mână o administraţie portuară”
Planurile administraţiei publice locale constănţene au ecouri şi la Parlamentul European. Pe data de 9 martie, europarlamentarul Sebastian Bodu, de origine constănţean, i-a adresat premierului Victor Ponta o scrisoare pe acest subiect. „Apelez la acest mod de a mă adresa Dvs. în încercarea de a vă convinge să nu transferaţi Portul Constanţa către primăria municipiului. Atât pentru că, în mod tradiţional (cu câteva excepţii ce ţin de istoria unor oraşe), porturile sunt administrate la nivel central, cât şi pentru faptul că Radu Mazăre este ultima persoană care să primească pe mână o administraţie portuară. Porturile sunt, în orice ţară din lume, entităţi de interes public ce nu pot fi transformate în SRL-uri deoarece acest lucru ar duce la distrugerea comunităţii portuare (armatori, navlositori, operatori) şi la migrarea operaţiunilor către alte porturi care respectă principiile de administrare ce nu trebuie să aibă la bază decât atragerea unui volum de operaţiuni cât mai mare”, scrie Bodu în scrisoarea adresată primului ministru.
„Portul Constanţa, o fisă la Cazino”
Şi Traian Radu Ungureanu, europarlamentar PDL, a comentat, la finalul săptămânii trecute, acest subiect, în cadrul unei conferinţe de presă susţinute la Constanţa. Deputatul a lăsat de înţeles că ipoteza trecerii Portului Constanţa în „ograda” municipalităţii nu ar fi de bun augur. „În ce ne priveşte, prin serviciile domnului Mazăre vom reuşi, dacă lucrurile merg pe gândirea domnului Mazăre, să plantăm încă un punct de pericol pe litoralul Mării Negre şi anume un punct de mişcare economic minimă şi de structuri mafiote maxime. E vorba de Portul Constanţa. Pentru domnul Mazăre pare să fie o carte de joc sau o fisă la Cazino”, susţine deputatul european.
Traian Ungureanu nu a fost lipsit de o oarecare ironie pe marginea acestui subiect: „Domnul Mazăre spune vreau portul ca să scad preţul gigacaloriei. După raţionamentul ăsta, dacă i-am da domnului Mazăre toată Marea Neagră, gigacaloria ar putea fi gratuită. Pe urmă, întrebarea este: dacă domnul Mazăre vrea astăzi portul, poate mâine vrea centrala de la Cernavodă, că-i aproape, şi vom avea, pentru prima dată, Mazăre Nucleare. Ăsta e nivelul la care sunt tratate problemele cheie pentru România, pentru întreg spaţiul Mării Negre în acest moment, sub semnătura administraţiei locale”, a mai precizat europarlamentarul.
Menţionăm că Radu Mazăre nu a comentat niciodată declaraţiile critice la adresa sa pe marginea Portului Constanţa, deşi i-am solicitat un punct de vedere în mai multe rânduri.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- gixi 18 Mar, 2014 14:41 vrea sa plimbe carele alegorice si pe apa.....
- Dan 18 Mar, 2014 10:13 Mai Radule, de ce am ajuns pe locul 8 din tara d.p.d.v. economic?Chiar nimeni nu realizeaza asta?Pe ce loc eram pina sa vii tu la Primarie?Nu vezi ca se usuca tot in urma ta?Mai ai putin si vine scadenta, stii foarte bine asta!Nimeni nu scapa nepedepsit!In rest numai de bine!!!!!!!!!
- Gabi 18 Mar, 2014 09:05 Primaria lui Mazare nu este in stare sa aduca pe linie de plutire RATC-ul, daramite ditamai portul.
- marieta 18 Mar, 2014 08:25 Se vrea ca si portul sa ajunga la fel de jalnic ca si orasulConstanta.Asta se va intimpla